Hjälp med trolleritrick!

Medlem
Hjälp med trolleritrick!

Det är så att jag blir galen. En kompis i min klass har kommit på ett trolleritrick som jag omöjligt kan komma på. Jag får blanda hur mycket jag vill, och hon tar ett slumpmässigt kort (utan att titta) och håller den över huvudet. Det hon gör sen är att säga vilken färg det har (ruter,hjärter,spader,klöver).
Hur gör hon :P?

Hon kollar inte på kortet.
1. Hon tar ett kort ur kortleken, vilket som helst utan att titta på det. (Vi ser till att det inte går att se)
2. Sedan tar hon upp det framför ansiktet (utan att titta på det)
3. Sedan säger hon vilket mönster det är(ruter,hjärter,spader,klöver).

Hon tittar inte i någon spegel, får inte hjälp av någon annan.

Testa gärna själva och skriv resultaten här


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Du måste förklara lite mer noggrant, hur som helst så kollar hon på kortet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Prova nästa gång med att det bara är du och din kompis i rummet för hon har antagligen en medhjälpare.

Medlem

Hon kollar inte på kortet.
1. Hon tar ett kort ur kortleken, vilket som helst utan att titta på det. (Vi ser till att det inte går att se)
2. Sedan tar hon upp det framför ansiktet (utan att titta på det)
3. Sedan säger hon vilket mönster det är(ruter,hjärter,spader,klöver).

Hon tittar inte i någon spegel, får inte hjälp av någon annan.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Hon har gjort den massor med gånger med bara mig dessutom


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Hon tar aldrig kortet ur din lek utan det ser bara ut så.

Be att få ge henne kortet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag ger henne kortet själv, utan att hon ser det. Hon kan till o med göra det med flera kort samtidigt. Jag kan välja ett kort själv och hålla det framför henne samtidigt som hon håller fast det med fingrarna och gissar. Jag börjar starkt tro att det är riktig magi


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

Hon böjer möjligtvis inte på kortet?

Medlem

Nej, helt rakt


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Det är en specialkortlek, har själv 4st liknande för olika trick.

Ge henne en annan kortlek och testa.

Här finns massor med trollkort.

http://www.magnusanderssonab.com/magic/trollerikort.htm


signatur
Medlem

Hon testade med min blandade kortlek :S


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Kan det inte vara så att hon har ett oerhört moderna par rönken lincer?

Medlem

Hon har inga lincer eller glasögon Känns som det måste vara något som hon tittar på i bakrunden eller nåt, men det verkar inte så.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Hon kanske har en avslöjande urringning för att distrahera dig.

Medlem

Finns det inget i bakgrunden som något kan spegla sig i, t.ex. en fönsterruta? Eller har du själv glasögon?

Medlem

Nope, inga glasrutor, och nope, inga glasögon. Hon hade en väldigt snygg tröja på sig idag dock


signatur

Det här är en signatur

Youtube-proffs
Skrivet av Lord:

Kan det inte vara så att hon har ett oerhört moderna par rönken lincer?

Skrivet av Valzard3:

Nope, inga glasrutor, och nope, inga glasögon. Hon hade en väldigt snygg tröja på sig idag dock


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

blandar du genom att kupera eller "blädderblanda"? kollar hon på resten av leken efter att ha dragit ett kort? man kan preppa leken på ett smart sätt så du vet vilket kort som saknas genom att kika på korten som kom före/efter.

Medlem

Men det var inte det som distraherade mig Jag tittade hela tiden !


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Meh polish, var ju svar på pilskin som trodde att hon distrahera honom med le boobs.

Hur som helst, isolera stegen och se om hon fortfarande klarar av att gissa rätt. T.ex. be henne att inte hålla det framför ansiktet eller vafan hon gör och gissa sedan. Tricket är ofta att vilseleda och få en att tro att kollningen ligger nån annan stans än det är.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag kuperar och avslutar med blädderblandar. Det kan inte vara så svårt då hon kom på det själv! Hon är visserligen väldigt smart dock..

Jag tar ett kort som jag väljer själv, håller det framför henne, hon tar fingret på det så hon håller i det, och gissar rätt. Spelar inte roll vad jag gör


signatur

Det här är en signatur

Youtube-proffs
Skrivet av Pliskin:

Hon kanske har en avslöjande urringning för att distrahera dig.

Har bruden B kupa och uppåt så är det kört tyvärr, men låt henne dra magierna för dig flera gånger. Filma gärna en gång och maila filmen till mig!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Brukar inte stirra på hennes bröst, sånt gör man ju inte på kompisar Tror hon inte skulle vilja att jag filmade det. Får väl acceptera att det är riktig magi!


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Fungerar det när hon blundar, alternativt har ögonbindel?

Medlem

Det fungerar när hon blundar OCH tittar upp mot taket.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Fungerar det om hon inte får hålla i kortet?

Medlem

Nej, jag tror inte det. Hon säger alltid att hon måste hålla det. Och det där med om hon kan göra det när hon blundar är osäkert då hon blundar efter hon börjat hålla i det.


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Nej, jag tror inte det. Hon säger alltid att hon måste hålla det. Och det där med om hon kan göra det när hon blundar är osäkert då hon blundar efter hon börjat hålla i det.

Kan det vara så att hon ser reflektioner i dina ögon?

Jag vet inte om spelkort av olika färg känns olika på något sätt, annars kan det också vara ett sätt.

Medlem

Nope, redan kollat det. Jag har blundat medan andra har tittat på så hon inte fuskar.


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Och hon vägrar säga vad det är?

Ni får väl helt enkelt vara ett gäng som tar reda på det. Alla spanar ur olika vinklar (någon kan filma och skicka filmen till Polish för extra noggrann granskning;)) och ber henne göra det flera gånger - gärna under olika förutsättningar. Använd uteslutningsmetoden och försök tänka ut olika tänkbara lösningar.

Till sist borde ni kunna ta reda på hur hon gör.

12
Skriv svar