Köpa spel för Modden?

Medlem
Köpa spel för Modden?

Jag är intresserad av att se hur många som skulle kunna tänka sig att köpa ett spel bara för att spela en mod som gjorts till det.

Är ju intressant att veta, iaf för spelmarknaden (vad gäller modbarhet/modstöd).

Själv så gör jag det gärna, om det är en mod som jag är sugen på. T.ex. Mechwarrior-moden till Crysis! När den kommer, så blir det nog ett Crysis-köp!

Hur tänker du?


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

No way. Spelar nästan aldrig moddar anyway. Har spelat några moddar till BF2, men det är det enda. När släpps Mech modden till Crysis, vet du det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ingen aning. Deras hemsida verkar ligga nere för tillfället

Men den heter "MechWarrior: Living Legends" om du vill söka info :]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Spelen jag har köpt hittills endast för moddar är Halflife 1 & 2, speciellt HL2 då jag inte orkat köra mer än typ andra leveln innan jag får tråkslag på spelet.

Medlem

Half-Life och Half-Life är nog de två bästa spelen när det gäller moddar.
Det finns extremt många moddar att spela, och det är så sjukt kul att modda (leveldesigner här japp:D!).

Medlem

Jag köpte Half Life 2 för att kunna spela Gmod och andra mods när det var halv nytt...
Nu sitter jag med Gmod10 och TF2.
Ångrar inte köpet av HL2 det finns många mods som man kan spela GRATIS genom Source. Awesome


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Hur många har inte köpt HL för Counter-Strike?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av WaltX:

När släpps Mech modden till Crysis, vet du det?

Jobbade lite på den moden och då var det planerat att dom skulle släppa det i höst. Men det kan ha blivit ändrat.

Köpte HL2 delvis för att jag hoppas att Sven Coop 2 kommer ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej aldrig. Det enda spelet jag har använt mods i är GTA SA


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Nja, köpte HL för mods men inte bara därför. Jag hade redan HL men tappade bort skivan(+fodral såklart) för några år sedan.

Medlem

Ja, nuförtiden så är det mer vanligt med bra motorer som kan ge upphov till feta moddar än bra spel direkt ur fodralet.

1
Skriv svar