The man from earth

Medlem
The man from earth

såg denna film igår, http://www.imdb.com/title/tt0756683/

och måste säga, att det är en utav dom bästa filmerna jag någonsin sett.

ett tips till er, ifrån mig d:

Medlem

dude? jag kollade på den i fem minuter innan jag insåg att det var en b-film. Insåg ganska snabbt att det var lika kasst skådespeleri som man brukar se i p-rullar. Men vem vet, kanske blev bättre efter ett tag.. eller om man är stoned-


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Ja jag är sugen på denna film också faktiskt, har hört en hel del gott om den. Även imdb visar ju goda poäng!

Medlem

Jag blev lurad av IMDB-betyget på denna filmen - avdankade TV-skådisar, gäspande insatser och en story som man hade kunnat rädda med hollywoodbudget men inte bara genom att prata om den i en soffa... Ett riktigt sömnpiller imo.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Helt okej film. En aning långsam dock.

Medlem

Tyckte det var en riktigt bra film. Men visst, det är ingen film om man kräver att minst en bil sprängs. Religösa borde nog också stanna borta


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Den var ju hur go som helst! Håller inte med om att skådespelarna var dåliga. Stämningen var rätt så nedtonad genom hela filmen, men det blev inte stelt för det.

Det fina är ju just att de bara pratar om ämnet hela filmen, jag tror inte att det hade fungerat alls om man t ex hade försökt iscensätta hans berättelser så hade filmen behövt vara tre gånger så lång och den hade fått ett helt annat fokus.

Medlem

Den var svinbra ju! Orka knapra på massa pang pang som så jefla tråkigt nu för tiden. Man vet ju redan vad en action rulle handlar om?

Medlem
Skrivet av Reaction:

Orka knapra på massa pang pang som så jefla tråkigt nu för tiden. Man vet ju redan vad en action rulle handlar om?

Att actionfilm är tråkigt gör inte denna filmen bra?

Jag hade gillat filmen bättre om de inte blivit giriga med handlingen

att han skulle vara jesus och fan vet vad det var

- tror dock att detta skulle vara en bra bok. (finns kanske redan?)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

skit också.. spoilers har verkligen fel effekt på mig, "läs inte det här" kan jag fan inte stå emot ;D

Inaktiv

Haha samma här!

1
Skriv svar