Våren = Förkylning

Medlem
Våren = Förkylning

Ja tyvärr brukar det vara så för många. Snuva, kli i ögonen, ont i halsen osv.
Igår var jag helt rödprickig när jag vaknade.. vilket är ett helt normalt tillstånd för mig då jag börjar bli sjuk. Märkligt nog har det varit så hela livet. Jag vet att mina föräldrar åkte in med mig till akuten då jag var riktigt liten just för att jag var prickig över hela kroppen. Men då de kom fram var prickarna borta!
Efter det har jag inte reagerat så mycket utan bara sett det som en varningssignal från min kropp att jag börjar bli förkyld. Ofta så har jag ont i halsen och är rejält förkyld nån dag efter det att prickarna syns. Den här gången verkade det vara en kortvarig förkylning dock, för jag hade så jäkla ont i halsen igår morse, plus att jag var prickig och sådär febervarm. Efter en lång dags tv-spelande (Battlefield Bad Company 2) och sovande i soffan så kände jag mig så pass bra att jag åkte och klättrade... STUPID tyckte min sambo. GÖTT tyckte jag
Klättringen gick bra, men min kropp hatar mig idag! Prickigare än någonsin men ingen uppenbar sjukdomskänsla. Jag måste ta mig till jobbet idag, för pengarnas skull. Det är dyrt att vara sjuk.

Igår blev det inte så mycket plåtande men jag fick en bild med mig hem som jag gillade. Inte från klättringen tyvärr för igår gick det riktigt bra att klättra, men mindre bra att plåta på klättringen. Så ni får helt enkelt vänta in nya klätterbilder tills jag har varit där igen

Jag ska bjuda er på en vacker busk-bild istället. Jag har ju tur som bor i ett hus med 90% pensionärer eftersom det innebär att trädgårdarna och växterna runt omkring i bostadsrättsområdet är tip-top-fina! Jaja... det har kanske inte med pensionärerna att göra egentligen men jag måste hitta på något positivt om dem.. om de inte är ansvariga för de vackra växterna och blommorna så har jag bara negativa saker att säga ju.. lappar, åsikter i tid och otid, arga blickar då man tar cykeln upp i hissen, arga blickar då man har hunden lös på gräsmattan osv osv...

Nej bild var det! Här kommer den, ENJOY

#blogg

Medlem
Våren = Förkylning

Har själv idag vart rätt så förkyld, ont i halsen. Men det hindrade inte mig ifrån att gå till skolan! =P Det är väl någonting man egentligen vill slippa, men det är ju bara mindre än två veckor tills man slutar så. :B

Medlem

Bra moral där
Tyvärr innebär mitt jobb att så fort man känner sig krasslig är man inte välkommen. Inte bra om sjuksköterskan är den på avdelningen som smittar patienterna

1
Skriv svar