Youtube-proffs
Dubbelmoral

Tjenare grabbar och tös. En sak som har flugit genom min tanke förut är det här med dubbelmoral.

Hur många har det igentligen?
Hur många av er känner ett stort hat mot cyklister i trafiken, men när ni själv flyger ner på cykeln och sicksackar mellan bilarna så bryr ni er inte och tycker bilar är idioter?
Hur många av er säger sig hata lost men sitter ändå och följer det det? etc etc.

Själv så måste jag erkänna att jag har svag dubbelmoral, jag är som cyklisten, hatar bilister när jag cyklar och hatar cyklister när jag bilar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det är samma sak när man dömer fotboll... när man spelar själv då klagar man o tjabbar på domaren men sen när man är domaren själv då hatar man dem som håller på o klagar.

såvisst jag har väl lite dubbelmoral också men jag svarade ändå "nej".


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

Det är samma sak när man dömer fotboll... när man spelar själv då klagar man o tjabbar på domaren men sen när man är domaren själv då hatar man dem som håller på o klagar.

såvisst jag har väl lite dubbelmoral också men jag svarade ändå "nej".

Vad smart att du gjorde det, alltså att medvetet välja fel alternativ.

Själv rösta jag ja, tror nästan alla har det.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Jadå, svag dubbelmoral har man allt.

Medlem
Skrivet av SoniC:
Skrivet av Donqen:

Det är samma sak när man dömer fotboll... när man spelar själv då klagar man o tjabbar på domaren men sen när man är domaren själv då hatar man dem som håller på o klagar.

såvisst jag har väl lite dubbelmoral också men jag svarade ändå "nej".

Vad smart att du gjorde det, alltså att medvetet välja fel alternativ.

Själv rösta jag ja, tror nästan alla har det.

tackar, känns mycket bättre nu


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Det där med cycklar är väl rätt så klockrent. När jag kör så tittar jag inte ens på dom, har säkert nästan mosat en och annan cycklist.
Men när jag cycklar, då jävlar är alla bilister evil psykobitches som inte tar hänsyn. Jag tror man glömmer hur dåligt cycklister syns från en bil, särskilt när det är halvskumt och dom inte har cyckellysen.
Annars är det ju svårt att vara självkritisk.


signatur

yolo

Medlem

alla har någon sorts grad av dubbelmoral.. garranterat, visst erskänner jag att jag har en viss låg dubbelmoral, men känner folk som man skulle kunna se som en defination av själva DUBBEL moral

Inaktiv

Nix, ingen dubbelmoral här inte. Jag är helt perfekt, skulle bara varit lite mer ödmjuk kanske.

Youtube-proffs

Jag kan känna så, att när jag går på gatan och en cyklist sveper förbi mig i 30 knyck så kan jag tänka lite "ge mig en yxa och jag skall sätta den i hans nacke".

Men själv så älskar jag att svepa förbi människor så, gäller bara att ha tur så att dom inte ändrar färdriktning. Då smäller det rejält.

En gång låg jag i 50 knyck i en nedförsbacke mitt i stan, åkte om bilar och hela skiten och genade upp på cykelväg, där nån gubbfan skulle uppe och gå på, (MAN GÅR INTE PÅ CYKELVÄGAR). Och jag hann nita bromsen och sätta cykeln i en drift likt denna

fast med cykel såklart inte motorcykel.

Släppte bromsen och fick upp cykeln rakt i sista sekund, min väska slog såklart i gubbfan och han skrek "HERREGUD FÖRLÅT!!"
Det var roligt


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Wow man skulle ju nästan kunna tro att man får lite perspektiv om man ser ett problem från två sidor men icke. Tänker ni inte när ni blir arga på cyklister efter att ni som cyklister gör så själva "fan, man kanske borde cykla mer försiktigt" eller "fan jag förstår den killen, gör så själv därför ska jag nog inte bli sur". Så försöker jag göra iaf.

Påstår inte att jag är perfekt, men man försöker ju.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Youtube-proffs
Skrivet av sno0zer:

Wow man skulle ju nästan kunna tro att man får lite perspektiv om man ser ett problem från två sidor men icke. Tänker ni inte när ni blir arga på cyklister efter att ni som cyklister gör så själva "fan, man kanske borde cykla mer försiktigt" eller "fan jag förstår den killen, gör så själv därför ska jag nog inte bli sur". Så försöker jag göra iaf.

Påstår inte att jag är perfekt, men man försöker ju.

Visst jag försöker tänka så men ibland går de inte.

Det finns gränser dock, i trafiken när man kör bil. Där har jag ingen dubbelmoral alls. Jag klagar aldrig på saker som jag själv kan göra. Låter iofs kajko men.

Cykel is the shit.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hehe lite roligt att han ber om förlåt efter att ha blivit slagen med väskan.

Medlem

Dubbelmoral, är inte det när man har dubbelt så bra moral?

Qrush ; han insåg nog vad han gjorde, och sa förlåt, jag tycker det var moget och sansat gjort av gubben, och inte ett "MEN HERREGUD SE DIG FÖR UNGJÄVEL! På min tid, då hade man respekt för dom äldre!" typ


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Saknar alternativet "I vissa situationer".
När man deltar i en aktivitet där man kan vinna är ju hjärnan ur funktion och då har man väldigt mycket dubbelmoral. Allt för att vinna och ALLA är idioter som ständigt gör fel jag själv aldrig skulle kunna göra ;D
Annars tycker jag att jag är väldigt sansad och rationell.
Svarade "Nej"


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

Frågan är inte om någon har dubbelmoral någon gång eller ej utan om man är tillräckligt ärlig för att svara ja.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

ja
och jag älskar det

edit:
dom som valde NEJ klickade nog fel ..

Medlem

Yes! Svarade nej just pga av det.

Medlem

vet inte faktist, försöker hålla mig till det jag säger å tycker.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

typiskt dubbelmoral: jag hoppas att jag inte blir "rick rolled" idag men samtidigt har jag gjort det mot andra

Inaktiv

Är det bara jag som har dubbelmoral när det gäller reklam på TV?

Man sitter och ser en spännande film på TV åsså helt plötslit "REKLAM!"(som varar i evigheter känns det som)
och man sitter och förbannar och svär över TV-reklamen.

Men sen sitter man och ser på en spännande film på en kanal som INTE har reklam åsså sitter man där, tillslut jätte
kissnödig och önskar att en liten reklamsnut skulle komma.

Sån är jag i alla fall

Medlem

Hag hatar cyklister, fotgängare, och bilister både när jag kör, cyklar och går.
Så jag är nog ganska konsekvent där.
Fast mest av de tre hatar jag cyklister, majoriteten saknar både trafikvett och självbevarelsedrift.

Jag kan inte komma på någon situation där jag har dubbelmoral men det förekommer säkert.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

självbevarelsedriften, jupp den saknar jag nog.. har fan vart nära å dö ett par gånger då jag svängt ut i trafiken med hög musik i hörlurarna utan att kolla mig runt. Fiifan, märker inte hur dumt det är föränn efteråt heller


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar