Inaktiv
Jrock

Jag är en relativt ny lyssnare av Jrock,
lyssnar mest på hårdrock/death metal.

The GazettE - filth in the beauty

Vilka Jrockband lyssnar ni på?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Lite sterotyp... men jag lyssnar mest på AKFG

Orange Range blir det också lite av.

Fan... orkar inte fixa youtube länkar skriver lite fler rakt av bara!

Maximum the hormone samt Dir en grey. Detta är tyngre. Death-stuk.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Tack

hade stött på några tidigare:

Maximum i Death Note
AKFG(GH,radio,naruto) Orange Range i Naruto

Dir en grey var intressanta! Tack igen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Youtube-proffs

Sipmo. musiken var sådär, inget för mig.

MEN FÖR GUDS SKULL. BYT AVATAREN. BYT DEN. PLZ.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Vad är det med Japan egentligen? Fattar mig inte på denna hype det har blivit omkring det lilla landet...
Helt plötsligt så vill alla kunna läsa Japanska som ämne i skolan och grejer...

Medlem

AKFG är ju grymma men några ni måste kika på är Acidman, helt sjuka

Inaktiv
Skrivet av Polish:

MEN FÖR GUDS SKULL. BYT AVATAREN. BYT DEN. PLZ.

Nu vill jag ha kvar den ännu mer! Sorry, jag var trött på den gamla gubben som spelar en biroll i Scrapped Princess. Detta är Yui Ichikawa, 1986, hon var med i The Grudge(Ju-ON orginalet) bland annat.

Skrivet av livv:

Vad är det med Japan egentligen? Fattar mig inte på denna hype det har blivit omkring det lilla landet...
Helt plötsligt så vill alla kunna läsa Japanska som ämne i skolan och grejer...

Det har blivit mycket populärt med Japan de senaste 4-5 åren framförallt, speciellt i europa.

Ungefär 20% av medlemmarna på FZ valde att flytta till Asien/Japan, om Sverige skulle gå under. (6 mån Gammal tråd).

Det bor ~127M japaner på Japans lilla ö, medans det bor ~300M amerikaner i runt hela USA.

Det som har blivit väldigt populärt är japanska klädestrender, TV-Spel, Manga, Anime, Dorama men framförallt Jrock/Jpop.

Nästan alla jag har pratat med drömmer om att lära sig språket och flytta dit! Men vem gör inte det.

Iofs är jag en av dem, fast jag hade bestämt mig redan när jag blev frälst av Dragonballmangan för 10 år sedan. Jrock har kommit nu på senare tid.

(Obs. min tolkning av japantrenden!)


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

" Det bor ~127M japaner på Japans lilla ö "

Det om nåt är väl en anledning att undvika japan,
enormt trångt i städerna ju.

Och det är ju inte billigt att bo där heller.

Medlem

Sipmo, det enda skälet till att alla vill lära sig japanska och flytta dit är ju för alla fetischer dom har där

Japan är som lösgodis, där hittar man ALLT medans USA möjligtvis är en tom & jerry lördagspåse, dvs ganska tomt och har ganska generic godis


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Musiken var inget för mig heller, håller mig till trash och oi.

Inaktiv

lol, Greger. så är det nog!

Tack för tipsen Rammetuss.

Klart märkligers musik F3D!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

enda jrocken jag lyssnar på än så länge är "the pillows" känner kanske igen soundtracket från FLCL. För övrigt så förstår jag inte riktigt japanälskandet i särskilt stor utsträckning.. har snackat ganska utförligt med en student som flyttade till japan för att kunna vara med sin man och hade därför kanske en lite mer öppen syn på japanesarna och deras kultur. Det som jag har hört från henne har tyvärr varit negativt i överlag och utifrån det så ser jag inte varför man skulle vilja sträva efter att leva som jappsarna. Dom har visserligen en bra animekultur men i övrigt så verkar det suga att vara japanes. Plugga som en galning hela livet upp till universitet och man måste hela tiden ha rätt kläder för annars kommer man inte in i rätt klickar och mammorna får inte hänga i rätt mammagrupper sedan är det universitet och en kort tidsfrist på 3ish år då man är ledig typ.. Betyder inte särskilt mycket vad man pluggat, bara var därför är det då man ser japaneskillar som kutar runt med kjol och har crazy hår och hårfärg men sen på fjärde året börjar arbetsintervjuerna och det är svart hår och kostym som gäller tills man dör.

edit: ojoj glömde poängen. Eh japan är inte ett ubarland jrocken är inte frälsningen men den är inte heller nödvändigtvis dålig. keep an open mind bitches.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Nu lyssnade jag bara på the GazettE men lät inte det som vanlig Amerikansk hårdrock/metal fast på japanska?

1
Skriv svar