Nytt Red Orchestra nästan tillkännagivet

Robot
Medlem
Nytt Red Orchestra nästan tillkännagivet

JAAAA! så gött altså

Medlem

Ettan var riktigt bra. Jag köpte det dock för sent och det har varit rätt så dött på servrarna, vilket gjort att det inte blivit så mycket spelande. När det väl fanns folk så var det dock roligt.

Medlem
Skrivet av FZ:

Att britterna på Tripwire Interactive...

Nu är dom ju iofs inte britter...

Medlem
Medlem

Jag är inte så mycket britt även om jag rätt nyligen fått in skottar i släkten.
Faktum är att det bara är en person i hela teamet som är från storbrittanien

Medlem

Underbart! Mitt bästa spelköp någonsin är nog Red Orchestra, så uppföljaren lär ju inhandlas så fort det går.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Xancerman:

Jag är inte så mycket britt även om jag rätt nyligen fått in skottar i släkten.
Faktum är att det bara är en person i hela teamet som är från storbrittanien

Jag har bara snackat med Alan, så det är väl därför jag har fått det intrycket

Några korta kommentarer till tillkännagivandet?


signatur

JAAAAAAA! Underbart!!!!!!

Inaktiv

Den enligt mig fula motorn i 1an är det som fått mig att inte spela det mycket, har drömt om bättre grafik så tummen up.

Medlem
Skrivet av Oradx:

Den enligt mig fula motorn i 1an är det som fått mig att inte spela det mycket, har drömt om bättre grafik så tummen up.

Yep, samma här... Det blev för 4-kantigt till slut...

Jag ser gärna lite mer partickel-effekter, fler polygoner och bättre ljud på min: "att göra -lista".

Medlem

Hoppas innerligt att de inte nerfar sönder vapnen som de gjorde i retailspelet, utan behåller dem realistiska som de var i UT2004-modden.

Ytterst fånigt att trum-kpistarna flyger till väders så fort man skjuter lite automateld. De är hur stabila som helst på riktigt, speciellt i vapenrem. Finnarna susade runt på skidor och fällde ryssar på långt håll med sina. Och de ryska varianterna var mycket eftertraktade av tyska soldater.
Detta var bra gjort i modden, men offrades såklart på balansens altare, såsom mycket annat.

Inaktiv

Om-nom-nom...

Forcie: Måste ha missat något särskilt då jag bara spelat retail. Vad föreställer din avatar föresten? Undrat över den ett tag.

Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Xancerman:

Jag är inte så mycket britt även om jag rätt nyligen fått in skottar i släkten.
Faktum är att det bara är en person i hela teamet som är från storbrittanien

Jag har bara snackat med Alan, så det är väl därför jag har fått det intrycket

Några korta kommentarer till tillkännagivandet?

Detdär gamla journalistknepet biter inte på mig gamle gosse!

Alan och John får sköta snacket annars kan det hända att man vaknar upp en morgon med en pyrande artillerigranat i fotändan.

Medlem

JAAAAAAAAAA!!!PRISA GUD (eller nån)


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Mumma för ögonen! Ser mycket fram emot det!

Medlem
Medlem

Glad!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Äntligen. Har nött sönder RO tills ögonen blöder. Jag tycker iof att grafiken i RO är riktigt nra fortfarande men bättre grafik och ljud kan man aldrig få nog av. Blir köp så fort det kommer ut


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

aw, nu måste jag ju torka bort allt dräggel från skrivbordet ^^


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem
Skrivet av blesserad:

Om-nom-nom...

Forcie: Måste ha missat något särskilt då jag bara spelat retail. Vad föreställer din avatar föresten? Undrat över den ett tag.

Det retail-RO lyckades bra med var stridsvagnssystemet, men infanteristriderna var överlägsna realism- och underhållningsmässigt i modden. Tyvärr har överbalanseringen gjort att spelet inte är så roligt längre, och jag har tappat intresset på samma sätt som jag tappade intresset för Day of Defeat när de balanserade sönder det i retailversionen.

OT: Min avatar är en bit av en poster till den japanska avantgardeteaterpjäsen "Shintokumaru" från 1978. Fritt översatt "Giftgossen". Framförd av den legendariske pjäsförfattaren och poeten Shuuji Terayamas teatergrupp Tenjou Sajiki med musik av J.A. Seazer. Tunga grejor.

Inaktiv

ÛBER GÖTT !

Medlem

Som sagt, hoppas att de inte balanserar sönder detta spelet också.

Någon som lyckats hitta några scans från PC Gamer-artikeln?

Edit: Hittade, finns länkar i tråden på Sweclockers.

Medlem

lol @ Heroes of Stalingrad.

There were no heroes at Stalingrad.

Flakmonkey

"But the upcoming sequel to Red Orchestra - Heroes of Stalingrad - will let you do just that. Developers Tripwire say that this is the"first time ever in a first person shooter" that you'll be allowed to play as the Germans, as the game will feature an entire singleplayer campaign focusing on the Axis side of the famous battle."

Uppenbarligen står det i PC Gamer-artikeln... kul att någon äntligen "vågar"

Medlem

Älskade modden till ut2004. Fastnade aldrig för retail dock.

Singleplayer i Red Orchestra-stuk är något jag längtat efter i såååå många år Mycket intressant!

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Hoppas innerligt att de inte nerfar sönder vapnen som de gjorde i retailspelet, utan behåller dem realistiska som de var i UT2004-modden.

Ytterst fånigt att trum-kpistarna flyger till väders så fort man skjuter lite automateld. De är hur stabila som helst på riktigt, speciellt i vapenrem. Finnarna susade runt på skidor och fällde ryssar på långt håll med sina. Och de ryska varianterna var mycket eftertraktade av tyska soldater.
Detta var bra gjort i modden, men offrades såklart på balansens altare, såsom mycket annat.

Jag kan förstå om du upplever en förändring till det sämre, men jag skulle ändå inte vara alltför snabb med att döma ut det som ett offer på balansens altare.

MP40/41 och STG:n går ju alldeles utmärkt att fälla folk på längre håll med (STG:n framförallt). PPd:n funkar också med kortare skurar. PPSh:n är svårare, men det är enligt mig snarare på grund av spridningen än på rekylen.

Nu har jag bara skjutit AK, med bra dämpning, men stalltipset var fortfarande att bara använda automatläget på avstånd under 30 meter. Att PPSh:n var hett eftertraktad i bland annat Stalingrads skitiga närstrider kan jag förstå. 75 skott och hög eldhastighet med relativt låg rekyl är rätt trevligt att ha i handen när man rensar hus/kloaker, men det betyder inte att vapnet är lämpat för sammandrabbningar på avstånd bortom 100m. Då är gevärens längre pipor att föredra.

Medlem

Mp40 är inte nämnbart förändrad från modden. STG:n är okej representerad i automatläge, men träffsäkerheten i patronvis eld är fortfarande tveksam.

Senast jag spelade RO så sparkade samtliga trumkpistar, i synnerhet PPSh-41, rakt upp i himlen vid någon som helst utdragen salva. Detta på vapen som i verkligheten har helt obefintlig muzzle lift.
Har du inte skjutit ett liknande vapen så är det bara att titta hur PPSh-41 uppför sig i videor på t.ex. YouTube. Höftskottsrekylen är särskilt kraftig i RO, vilket är mycket fånigt då en sådan kpist vid höften i utspänd vapenrem för ökad stabilitet knappt rör sig alls av eldgivning.

Ja, gevären är bättre på långa stridsavstånd men det betyder inte att man skall göra kpistarna sämre i spelet än vad de egentligen är.
Det är mycket tydligt en sönderbalansering av något som tidigare varit implementerat på ett realistiskt sätt, och märker du inte det har du inte spelat modden ordentligt.

1
Skriv svar