Mobba epileptikerna!

Medlem
Mobba epileptikerna!

[ia=394170; large]

Är du epileptiker? Då ska du inte spela, eller ens fundera på att spela <i>Split Second: Velocity</i>, världens kanske mest spastiska spel någonsin. Jag satt och spelade det en stund igår kväll, och trots den irriterande flashiga inramningen och obefintliga körkänslan blev det en rätt kul arkadracer efter en stund, när man låste upp de mer urspårade momenten, som t ex att försöka <b>köra om långtradare i Los Angeles kanaler samtidigt som de kastar exploderande tunnor!</b> Men roligare än så blev det inte, och själva racingen var faktiskt helt meningslös - borde jag inte belönas för att köra bra och hamna först, istället för att straffas? Och varför kan förarna magiskt få bussar, lastbilar och hovrande helikoptrar - som någon med minimalt säkerhetstänkande placerat ut mitt i banan - att explodera?

Men det som slog mig efter någon timmas spelande var att jag började få ont i huvudet av det satans blinkandet. Det här är ett spel som lånat sin klippteknik från MTV, eller rättare sagt MTV på den tid då de visade musikvideos och hade program som handlade om någonting. Ingenting visas i mer än 1/10 sekund, allt är i grälla neonfärger och <b>precis allting blinkar. Hela tiden.</b> Om och om igen, eftersom du inte kan skippa de små meningslösa filmerna när du startar om ett race. Så ja, jag fick ont i huvudet, och jag vågar inte ens tänka på vad som händer om en epileptiker spelar det här spelet. Färgblinda har däremot kanske äntligen hittat ett spel där de får en <b>bättre</b> spelupplevelse än normalseende, eftersom de slipper åtminstone de grälla färgerna...

#blogg

Mobba epileptikerna!

Tack för infon, du har räddat många liv


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det vete fan, många fredagkvällar kanske :).

1
Skriv svar