Rykte: Nya handkontroller på E3?

Robot
Qjt
Medlem
Rykte: Nya handkontroller på E3?

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Medlem

Håller med föregående talare. Wii har en del roligt men det finns en väldig charm i att bara kunna luta sig tillbaka i soffan och låta tummarna göra jobbet också.

/ LordDaimos

Medlem

Haha, är du seriös eller?

Själv hoppas jag att konsollernas hemska traditionella gamepads äntligen tar ett steg framåt i utvecklingen. Då menar jag inte att en Wii-lösning är det ultimata, utan man kan ju säkert använda denna tekniken på vettigare sätt.

Men jag har inte direkt några förväntningar eller behov av det. Jag är faktiskt ganska säker på att det kommer bli något löjligt.

Medlem

"Xbox 360-handkontrollen känna av hela kroppens rörelser samt ljud"
Så om min mage knorrar så beställer den en pizza åt mig?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Ni kan ju bara tänka er ett Larry spel med dem funktionerna...

Medlem
Skrivet av Qjt:

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Vad har det med något att göra om kontrollerna är rörelsekänsliga eller inte?

Ett spel kan lika gärna vara seriöst trots en rörelsekänslig kontroll. PS3 och X360 är inte Wii.

Medlem
Skrivet av Qjt:

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Vill man spela seriösa spel köper man en PC.

Vann jag nu?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Sony och MS vill åt soccer mom's, vi gamers kan ta det lugnt, vi kommer fortfarande få spela "våra" spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

alltid kul med nya tillbehör till ps3:an...

Medlem

inget fel på dualshock3, perfekt som den är.

KoP
Medlem

Nypa salt nypa salt nypa salt.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Qjt:

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Vill man spela seriösa spel köper man en PC.

Vann jag nu?

din mamma.

är jag seriös nu?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Qjt:

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Vill man spela seriösa spel köper man en PC.

Vann jag nu?

din mamma.

är jag seriös nu?

INGEN AV OSS NAZISTER VET VARFÖR BILARNA INTE FONGERAR!


signatur
Medlem

Undrar om anmäl-knapparna används någongång?

Hade jag varit Judge Dredd hade jag sagt:"This block is under arrest!"


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kan bara se detta som positivt med flera val.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Man ska vara bra blind om man inte ser varthän utvecklingen barkar. Nästa generation konsoller kommer det vara ute för oss gamla gamers. Den nya eran tillhör casual-spelarna som vill låtsas åka skidor och utöva andra sporter i sitt vardagsrum. Finns ju ingen vits att satsa på den mindre målgruppen, spelarna som vill ha allvarligare spel med en gammal hederlig gamepad, när det finns större målgrupper att rikta produkten till.

Skrivet av N3m35i5:

"Xbox 360-handkontrollen känna av hela kroppens rörelser samt ljud"
Så om min mage knorrar så beställer den en pizza åt mig?

Eller en sallad


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Häftigt men som Qjt sa, det är bättre att dem låter Wii sköta det där med kontroller som styr ens rörelser i spel. Fast det där med rörelsekänslighet när man kör flygplan är väl ändå ganska coolt!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Qjt:

Hoppas verkligen att det inte stämmer, vill man stå och vifta köper man en Wii. 360 och PS3 köper man för att spela seriösa spel.

Så jävla sant!


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

1
Skriv svar