Robot
Just Cause 2

Med gripklo och fallskärm slår man världen med häpnad. I alla fall om man heter Rico Rodriguez, älskar rått svängande action och har en diktator att tukta. Vi kikar närmare på Just Cause 2, en uppföljare med extra allt.

#avalanche-studios, #just-cause, #crysis


Medlem
En första titt på Just Cause 2

AWESOME!

Medlem

Det ser ut som ettan med extra allt
Spelade faktiskt igenom det, miljöerna var grymt vackra

Medlem

Är det bara jag som tycker palmer och "fin miljö" börjar bli uttjatat till max i sånna här spel? FarCry1-2, Crysis/Cryris Warhead, White Gold, Just Cause, Mercenaries 1-2, Boling Point... jag kan nog nämna ett gäng till mer eller mindre nogaräknade titlar i ungefär denna miljö.

Varför kunde dom inte varit lite nyskapande? Nej, fram för mörk barrskog typ STALKER! Det blir långt ifrån lika uttjatat, blir dessutom härliga kontraster mellan mörkt/skitigt/fult och vackert.


signatur
Redaktör

Just Cause 2 har som sagt flera miljöer. Minns inte exakt hur många men siffran 6-7 stycken ringer i bakhuvudet. Bland annat fick jag se ett arktiskt eller i alla fall vintrigt landskap, så allt är verkligen inte djungel denna gång.


signatur
Medlem

glömde skriva när spelet kommer!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Just Cause 2 har som sagt flera miljöer. Minns inte exakt hur många men siffran 6-7 stycken ringer i bakhuvudet. Bland annat fick jag se ett arktiskt eller i alla fall vintrigt landskap, så allt är verkligen inte djungel denna gång.

Då är dom förlåtna!

Förutom RPG's så är "free-roaming"-spel i stil med Just Cause och GTA favoritgenren.


signatur
Avstängd

Hoppas det blir bättre än ettan, ettan hade risigt ljud och tråkig fysik. Annars var idéen god!

Medlem

Väntar spänt.

Redaktör
Skrivet av Mortalis:

glömde skriva när spelet kommer!

Nja... Mja... Mjo... Det finns inget konkret datum än, därför tog jag inte upp det. Men det sägs att det ska släppas i höst, vilket också står i speldatabasen.


signatur
Medlem

Hm... spelar man i förstaperson? Hatar tredjeperson som det är i GTA.
Om så är fallet skall detta testas när det släpps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

när är spelet tänkt att släppas?

Medlem

när är spelet tänkt att släppas?

Medlem

har varit på avalanche studios i vintras, det var grymt men inte lika grymt som DICE vid slussen i stockholm:)

Medlem
Skrivet av MKultra:

Är det bara jag som tycker palmer och "fin miljö" börjar bli uttjatat till max i sånna här spel? FarCry1-2, Crysis/Cryris Warhead, White Gold, Just Cause, Mercenaries 1-2, Boling Point... jag kan nog nämna ett gäng till mer eller mindre nogaräknade titlar i ungefär denna miljö.

Varför kunde dom inte varit lite nyskapande? Nej, fram för mörk barrskog typ STALKER! Det blir långt ifrån lika uttjatat, blir dessutom härliga kontraster mellan mörkt/skitigt/fult och vackert.

haha om du vill ha granskogar så ska du kika in Arma 2

[http://www.arma2.com/chernarus_en.html] :heart:

Medlem

Det ser ut att bli riktigt stiligt! Skall provas!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Finns det något mer att säga än... helt j*vla coolt.
Det här är ett spel som jag måste köpa när jag skaffar PS3!!!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

jasså jasså, detta ser intressant ut

Medlem

Ska nog bli ett köp, ettan hade verkligen potential även om det inte nådde fram samt så vill man ju supporta svensk utvecklat.

Medlem

kan vara så att det blir ett köp, det ser väldigt lovande ut...

Medlem

Hoppas dom har mer än ett uppdrag den här gången, var lite segt att spela samma om och om igen på olika platser i det första.

Medlem

Dags att ta sig tid och spela igenom ettan med andra ord, köpte det men spelade det aldrig >_>

Medlem
Skrivet av ace84:

haha om du vill ha granskogar så ska du kika in Arma 2

[http://www.arma2.com/chernarus_en.html] :heart:

Ja, ska införskaffas när det kommer!


signatur
Medlem

Gillade 1an trots att den hadde brister på vissa saker. Har det både på pc och x360. Nästa del blir iaf till PS3 så får hoppas dem anväder PS3 möjligheter med BlueRay och processor kraft.

Medlem

Oooook... Lite skillnad från första spelet
Kan bli något det här. Bara de fått med känslan i fordonen när man kör dem och en mindre flaxande styrkamera för karaktären så kan det bli riktigt nice.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

ett givet köp:up:

Medlem

Ser lovande ut
men är "ovärt" ett ord?

Inaktiv

Ser riktigt lovande ut hoppas att det blir bra nu!

Inaktiv

okay sufar man bara bil på spelet eller xD

Medlem
Skrivet av punkarslusk:

okay sufar man bara bil på spelet eller xD

Nej, man ska göra uppdrag i syfte att sänka någon diktatorisk ledare. Man hoppar fallskärm ifrån flyglpan, stup etc.:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar