Genomsnittsgamern allt äldre

Robot
Medlem
Genomsnittsgamern allt äldre
Skrivet av FZ:

Tidigare har det varit den unga delen av befolkningen (18 till 22 år gamla) som varit majoritet men idag är det istället 23 till 35-åringarna som nöter handkontroller och möss mest.

Samma folk som fortsatt att spela helt enkelt.

Medlem

Klart som tusan att genomsnittsgamern blir äldre, många av oss som spelade då vi var 18-22 för 10 år sedan spelar väll fortfarande och släpar upp genomsnittet

Medlem

Man blir aldrig för gammal för att leka.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Många har nog trott att spelandet är en ynglingsföreteelse, något man lägger av med "när man växer upp" men detta visar motsatsen.


signatur
Medlem

Jag är nyfiken på hur många "nya" gamers som tillkommer vid åldern 20-30, 30-40 etc..
Alltså om det tillkommer nya spelare som är äldre.

Medlem

Rubriken saknar ett R "Genomsnittsgamern allt älde" <- äldre

Medlem

Vi får väl vänta oss någon form av PRO- LAN i framtiden.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Själv har man ju spelat spel sen man fick sin Commodore64 vid tio års ålder.. nej.. det är nog min gamla Atari som jag hade först. http://courses.ulisesmejias.com/videogames09/img/wiki_up/Atar...

I vilket fall, har spelat i 22 år och är knappast på väg att sluta. Tur att man har en flickvän som respekterar sånt. Jag tror det enda som egentligen förändrats är ens tolerans för skitspel. När man va mindre va alla spel häftiga och roliga, nu sållar man utan att ens testa.

Medlem

Borde stämma bra, många jag känner som är över 30 och spelar fortfarande.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Själv är jag 28 modiga år och det är fortfarande lika roligt

Medlem

För 10 år sen var jag en ungtupp


signatur

Meep!

Medlem

Jag är 25 och känner mig redan för gammal och spelar således knappt något längre.

Medlem

Nja, det är nog så att det ökat i alla åldersgrupper medan vi som spelat ett bra tag har blivit äldre och ofta befinner oss i den åldersgrupp som nämndes. Man kan dock aldrig bli för gammal för spel tycker jag personligen

Medlem

Skönt att höra att man inte e ensam om att vara 30+ och gamer då


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Synd bara att spelen inte alltid blir vuxnare, de verkar fortf designas för ADHD-generationen där man ska få allt serverat i expressfart.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Mjo... Atari2400 var den andra spelkonsollen vår familj införskaffade och det var ett tag sedan.

Var det inte en undersökning för ett tag sedan som visade precis samma sak som i den senaste? Den visade att amerikanerna hade något äldre genomsnittsålder på dataspelande personer än vi svenskar (eller europeer?).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Började min gamer karriär med brorsans Atari 2600 consoll, glömmer alldrig när jag och polaren var på posten och hämtade ut Miner 2049'er

Medlem

30+ Här, mina gaming arbetskollegor är 40+ och har
inga hämningar i spelträsket.

Medlem
Skrivet av psykotisk:

Jag är 25 och känner mig redan för gammal och spelar således knappt något längre.

Du är så gammal som du känner dig,,Själv är jag 41 och spelar mkt, både i klan och public. bli för gammal för något som är kul.
Många i min ålder ser på TV hela kvällarna och anser man är konstig som spelar istället. TV förslöar, i spel så är man aktiv.

KoP
Medlem
Skrivet av Zymac:

Skönt att höra att man inte e ensam om att vara 30+ och gamer då

Tummen upp för det. Äldsta gamern jag
personligen känner är en gubbe på jobbet. Sune, 58.

Medlem
Skrivet av jucklo:

Klart som tusan att genomsnittsgamern blir äldre, många av oss som spelade då vi var 18-22 för 10 år sedan spelar väll fortfarande och släpar upp genomsnittet

NEJ! Om så vore fallet skulle det finnas väldigt många 40+ som spelar (dom växte upp med PONG/Arkadhallar/etc. Att så många 25+ spelar kan delvis bero på att dessa har mer pengar & på så sätt kan köpa mer än tonåringar/studenter, eller på grund av att Wii säljer väldigt bra till äldre.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Var typ 10 år sen spelande var allmänt betraktat som barnsligt. :S

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av jucklo:

Klart som tusan att genomsnittsgamern blir äldre, många av oss som spelade då vi var 18-22 för 10 år sedan spelar väll fortfarande och släpar upp genomsnittet

NEJ! Om så vore fallet skulle det finnas väldigt många 40+ som spelar (dom växte upp med PONG/Arkadhallar/etc. Att så många 25+ spelar kan delvis bero på att dessa har mer pengar & på så sätt kan köpa mer än tonåringar/studenter, eller på grund av att Wii säljer väldigt bra till äldre.

PONG är ju den stora revolutionen för spel då det på allvar kom ut spel för allas smaker. För jag menar de som häpnades över pong kunde efter 10 år eller något få sätta sina tänder i Super Mario Brothers, de är ju verkligen de som stannar kvar i träsket allmänt sett i de äldre åldrarna.
Kan ju inte vara de som började lite senare runt SNES intåg som fick se PC:n ta sin plats i folkhemmet tillsammans med bredbandet och man kunde interagera med folk från hela världen, i spel för alla smaker som står för majoriteten utav dagen gamers. Rätta mig om jag har fel men historiskt sett så har väl inte arkadhallarna nått en bredare publik än PC:n+konsollerna?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ja, varför inte? Även gamers åldras.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Så jäääädra segt bara med alla konsollspel. Jag har ju investerat i en PC, ge mig spel.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av simulacra:

Synd bara att spelen inte alltid blir vuxnare, de verkar fortf designas för ADHD-generationen där man ska få allt serverat i expressfart.

håller starkt med där.
Tyvärr är det för många spel som är så ida
Känns som utvecklarna glömmer bort folk som är över 20 år ibland..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jaha, jag får väl räknas som den yngre generationen. Kommer fortfarande ihåg första dagarna man spelade nintendo och var samtidigt rädd för tomten eller den dagen brosan kom hem med PS1 och spelet Tekken. Det var roligare tider det.

Har spenderat många somrar inomhus och spelat spel men den trenden börja vika sig, man tröttnar fortrare på spel och eftersom man kan förutspå vilka spel som blir bra och när dom kommer ut så är det enklare att planera sitt spel behov.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Stämmer ganska väl med vad jag trodde. Själv är jag 34 och har spelat sedan Vic20-tiden och har svårt att se när jag skulle sluta

Mina klanpolare är mellan 22 och 38 och de flesta är över 30.

Dock ska jag tillägga att jag spelar _mindre_ nuförtiden. Med fru och 2 barn blir det inte så jättemånga timmar över till spel per vecka. Men de tillfällen som ändå uppstår kastar jag mig över Frugan ser det som en hobby precis som när jag spelar trummor eller fotboll.

GG alla gamlingar därute


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

1
Skriv svar