Ipod touch < google Maps >

Medlem
Ipod touch < google Maps >

Tjaaa.... jag har precis fixat in google maps på min ipod funkar jätte bra men utom en liten grej. den som hittar vart man är.. den hittar mig inte.

funkar den bara till iphone eller ska den funka till ipod touch med? Hur kollar den upp vart man är någonstans?

Skulle varit snällt med ett snabbt svar

pöööz


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Det krävs nog att du har iPhone, den tar reda på vart du är genom signaler via telefon och sateliter.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Läste lite nu.... står så här " Du kan till och med hitta dig själv. Med hjälp av lokala Wi-Fi-nätverk (om Wi-Fi är på) hittar iPod touch din ungefärliga position och ger dig anvisningar därifrån. "


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Läste lite nu.... står så här " Du kan till och med hitta dig själv. Med hjälp av lokala Wi-Fi-nätverk (om Wi-Fi är på) hittar iPod touch din ungefärliga position och ger dig anvisningar därifrån. "

Ja det stämmer också. Men som du säkert kan lista ut så krävs det att du får en connection till internet.

Så den funktionen kanske inte funkar så bra om du är ute och åker bil eller något. Utan snarare i städer där det finns public wifi spots.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Youtube-proffs
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av andreashal91:

Läste lite nu.... står så här " Du kan till och med hitta dig själv. Med hjälp av lokala Wi-Fi-nätverk (om Wi-Fi är på) hittar iPod touch din ungefärliga position och ger dig anvisningar därifrån. "

Ja det stämmer också. Men som du säkert kan lista ut så krävs det att du får en connection till internet.

Så den funktionen kanske inte funkar så bra om du är ute och åker bil eller något. Utan snarare i städer där det finns public wifi spots.

Och hur ofta måste man ta reda på vilken stad man är i liksom. Då har man nog druckit allt för mycket kvällen innan


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har för mig att jag läste att den funktionen fungerar i stort sett bara i USA där dom har en viss typ av publika wi-fi hotspots. (Starbucks m.fler har gratis hotspots)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar