Katt problem!

Medlem
Katt problem!

Jag och min familj ska åka ner till Polen i Juni, och vi måste lämna vår katt hemma. Men vår katt är van vid att vara ute OCH inne, men vi kan inte ha honom inne för vi måste sätta på larmet i huset innan vi åker. Och om han är ute hela tiden och till slut vill komma in och ingen öppnar så kanske han tror att vi överget honom och kanske han rymmer i så fall.

Vad ska vi göra??:( (Tacksam för hjälp)

Medlem

Lämna den inte själv är inte ett alternativ utan se till att någon kan ha katten under tiden ni är borta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kattpensionat kanske?

Medlem

Är det bara en katt du har så ska du göra allt möjligt för att inte lämna den ensam. Till exempel två katter klarar sig när dem har varandra.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ta den i bakbenen och svinga in den i husknuten så hårt du kan.

Medlem

LOL.

Nää fy det var faktiskt elakt.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Jag och min familj ska åka ner till Polen i Juni, och vi måste lämna vår katt hemma. Men vår katt är van vid att vara ute OCH inne, men vi kan inte ha honom inne för vi måste sätta på larmet i huset innan vi åker. Och om han är ute hela tiden och till slut vill komma in och ingen öppnar så kanske han tror att vi överget honom och kanske han rymmer i så fall.

Vad ska vi göra??:( (Tacksam för hjälp)

Alltså, har ingen i er familj några socialkontakter utanför familjen så ni kan fråga någon vän/släktning/granne etc att hjälpa er att släppa in och ut katten och mata den?

Inaktiv
Skrivet av JakeTheSnake:

Jag och min familj ska åka ner till Polen i Juni, och vi måste lämna vår katt hemma. Men vår katt är van vid att vara ute OCH inne, men vi kan inte ha honom inne för vi måste sätta på larmet i huset innan vi åker. Och om han är ute hela tiden och till slut vill komma in och ingen öppnar så kanske han tror att vi överget honom och kanske han rymmer i så fall.

Vad ska vi göra??:( (Tacksam för hjälp)

Smidigast är ju att fråga grannarna om de kan ställa upp, alternativt någon släkting, eller vän osv?

Medlem

Som sagt, frågade någon vän om hjälp. Det enda dom behöver göra är ju att släppa in, släppa ut och mata katten.

Medlem

Ok. Jag ska se om någon annan kan ta hand om katten. Fast ditt förslag erge är ju ingen dum ide.:D

Medlem

Fråga nån i släkten det gör vi alltid.

Medlem

Snacka om katt-astrof...
Ni kan ju inte låta den vara ute då ni är borta, den kanske får katt-arr. Eller också kanske den äter giftig svamp istället för tex katt-areller.

Ta med er den istället, den finns båtar för katter i utlandet, de kallas katt-amaraner. Fast katter gillar ju inte vatten så det vore en "miss(e)"... De gillar ju katt-sandstränder dock men det finns ju inte i polen...

Testa att ge den några "jamare" innan ni åker så är den kanske på gott humör i alla fall. Ge den lite nya leksaker, de gillar bollar, hårbollar.

...jag orkar inte mer nu...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Man får ju inte miss-handla den stackarn

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Man får ju inte miss-handla den stackarn

Nej, det vore ett miss-tag.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Wow, Castorfiber slår till xD.

Som dem andra har sagt, få någon till att ta hand om katten under tiden ni är borta!

1
Skriv svar