Chinese Crested

Medlem
Chinese Crested

Ja hur tusan lät det då? För en som inte är insatt i hundvärlden är det alltså Kinesisk nakenhund.

Vilket var precis vad jag plåtade igår eftermiddag. En mamma (ovan) med sina tre valpar.
Vi hade en stor gräsmatta och en massa härlig sol till förfogande. Djur och särskilt valpar är ju svårt att plåta, de tar regi så himla dåligt!

Med hjälp av matte som agerade valpmagnet och sen snabbt sprang från platsen så jag kunde fota dem alla tre tillsammans, annars var de som valpar är mest, överallt och busade, lekte och nafsade. Jag skrattade och log fler gånger än på länge under den timmen vi höll på.

Bilderna ska inte visas någon särskild stans utan blir till en glad matte att ha som minne. De kommer bara behålla den ena av dem och de andra två är sålda och väntar bara på att växa till sig lite innan det är dags för ett nytt hem.

Det måste vara tufft både för hund och för matte att lämna ifrån sig sina valpar när det sen är dags, de har ju varit där från start och sett dem växa. Jag hade nog varit tvungen att behålla dem allihop för att orka med men det funkar ju kanske inte så bra heller

Idag regnar det och min hund är inte särskilt förtjust i vattnet.. helst bara utanför dörren och kissa och sen in igen är melodin.

Hoppas solen lyser på er någonstans i Sverige!

#blogg

Medlem
Chinese Crested

Men åh, de har ju Shreköron!

Medlem

Haha.. helt rätt! Öronen är dock tejpade för att de så småningom ska kunna stå upp av sig själva. Det är en utseendegrej som är ganska stor inom hundvärlden. En del raser "ska" ha stående öron och då kan man behöva hjälpa naturen lite på traven... eller hur man nu vill se på det.

1
Skriv svar