Hur ofta dricker ni?

Youtube-proffs
Hur ofta dricker ni?

Frågan är då, hur ofta dricker ni? Skriver några val bara för att kolla men ni kan väl skriva också hur ofta ni dricker?

Själv dricker jag max en gång per kvartal typ. Dricker inte så ofta, finner de inte så tillfredställande att dricka, inte nog med att det inte är bra för hälsan så blir jag ohyggligt bakis bara jag dricker små mängder.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Dricker så gott som aldrig,
inte för att bli full iaf,
ett glas vin eller öl till maten är gott nog.

Inaktiv

åh vad jag har åsikter om folk som dricker alkohol
men ska nog inte sätta igång nått låter er diskutera öl och sprit i fred istället, hf!

Medlem

Öl dricker jag enbart för det är gott, inte för att bli full.
Guinness hör till min absoluta favorit

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Öl dricker jag enbart för det är gott, inte för att bli full.
Guinness hör till min absoluta favorit

*GASP* Finns det FLER? FINNALY!


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

Nykterist.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Om räknar ren förtärning så så blir det väl 3-4ggr i veckan.
Låter ju som man är alkolist men kan försvara mig med att jag bara dricker mig berusad 2-4ggr/månad något sånt

Medlem

0-1grr i månaden som man går ut o festar men bara gå ut/köpa på systemet någon öl eller dyl kanske 2-3ggr i månaden gillar whiskey o det dricker man bara ibland av ren njutning


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Dricker sällan, men att dricka så man blir full är väll 2-4ggr/året. Dvs, planerar på att dricka sig full för nöjets skull

Inaktiv

Om denna poll kom i höstas hade svaret varit 6 gånger eller mer per månad, nu är det 0-1. Det varierar ju liksom (plus att jag är arbetslös och råfattig nu mot i höstas då jag pluggade)


signatur
Medlem

Jag är väldigt liberal när det kommer till droger, trots att jag aldrig själv brukar några berusande substanser. Folk tycker detta är underligt, men jag ser det bara som sunt förnuft.

Medlem
Skrivet av asker:

Jag är väldigt liberal när det kommer till droger, trots att jag aldrig själv brukar några berusande substanser. Folk tycker detta är underligt, men jag ser det bara som sunt förnuft.

samma här fast jag dricker så ofta jag kan och tar även andra droger. Varför? För att bedöva mig ifrån verkligheten. Jag trivs.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Just nu dricker jag mest folköl (för att det är gott!), en eller ett par kanske 4 ggr/vecka. Starköl/vin betydligt mer sällan, och således är det inte ofta jag blir nämnvärt påverkad. Tycker dock att det är väldigt skoj att prova olika ölsorter.

Medlem

tog 1-2 ggr per månad
blir oftare nu när jag flyttade

Finner som du säger Polish, inte heller nån större njutning av att bli full.
Om jag fick bestämma skulle alkohål vara olagligt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Någon gång händer det att man tar några klunkar. Men mycket sällan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nykterist.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av andman:

Just nu dricker jag mest folköl (för att det är gott!), en eller ett par kanske 4 ggr/vecka. Starköl/vin betydligt mer sällan, och således är det inte ofta jag blir nämnvärt påverkad. Tycker dock att det är väldigt skoj att prova olika ölsorter.

Välkommen till klubben, broder!

Medlem

Är inte bland de fjoritsar som dricker för att det är coolt.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

oj, känns som en märklig inverterad variant av kött/veg tråden. jag dricker så ofta som jag känner för det, för det mesta för att det är gott (det finns inga alternativ utan alkohol som smakar lika gott till mat).

jag förstår mig inte på folk som är nykterister såvida det inte föreligger medicinska skäl.... varför välja bort något som är gott liksom?

F3D: med tanke på vad som passerar som alkoholhaltiga drycker i Japan så kan jag förstå dig...

Medlem

Hemskt sällan jag dricker så att jag blir full. Blir max en gång i månaden om ens det, nu har jag inte varit full sen nyår. Men kan ta en öl till maten under helgerna, något glas whiskey då och då. Skulle jag räkna med dessa gånger blir det säkert 6 gånger i månaden men det vore bara fånigt att bli stämplad som alkis för det.

Finns bättre och "skonsammare" saker än alkohol.

Medlem
Skrivet av lave:

jag förstår mig inte på folk som är nykterister såvida det inte föreligger medicinska skäl.... varför välja bort något som är gott liksom?

Finns gott om drycker som är goda att dricka och som inte innehåller alkohol. Varför inte dricka dom istället för något som får dig att tappa kontrollen?

Personligen dricker jag inte därför att jag inte ser någon anledning till att göra det.

Sen att en stor del av kriminella handlingar är kopplade till alkohol är en annan diskussion.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Av måttliga mänger alkohol tappar man inte kontrollen, och man behöver inte dricka sig full varenda gång man tar alkohol.

Visst, det finns alkoholfri öl mm. Men den smakar piss.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Av måttliga mänger alkohol tappar man inte kontrollen, och man behöver inte dricka sig full varenda gång man tar alkohol.

Visst, det finns alkoholfri öl mm. Men den smakar piss.

Mindre kontroll än utan alkohol, även i små mängder skulle jag tro.

Men folk får väl dricka så mycket dom vill, problemet blir ju sen när den personen får för sig att spöa upp någon eller bestämmer sig för att sätta sig bakom ratten. Ett oförsvarligt beslut i min ögon.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ja, på en del personer skulle ett socialt alkolås krävas!

Medlem

Känns som om dom som inte skriver är dom som är packade idag, för många nykterister här

Själv super jag gärna till det, men som ansvarsfull småbarnspappa blir det nästan aldrig av. Som mest blir det en kall en vid datorn med nåt spel nån fredagkväll då och då.
Lika bra det, för alltför ofta fick fabbror blå hämta mej förr


signatur

yolo

Medlem

Blir väl lite partaj typ en gång i månaden. Trevligt att bli lite lullig i trevligt sällskap. Är ingen stordrickare direkt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Det blir inga större mängder alkohol här. Berusar mig kanske fem gånger per år. En folköl till middagen är dock vanligt.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Problemet är väl att många har svårt för det här med måttlighet. Det verkar finna någon sorts allt-eller-inget-mentalitet bland många svenskar - antingen är det spiknykter eller så är det "supa till".. åtminstone när det handlar om att "gå ut". (Under min väldigt korta tid på KTH var jag förresten på en rolig föreläsning av en alkoholforskare från Lund, som sa att optimal fylla var ungefär 0,5-0,6 promille, om jag minns rätt - sen blir det inte roligare, utan balans/omdöme/etc börjar påverkas negativt )

Dricker man MÅTTLIGT sätter man sig knappast bakom ratten eller spöar upp någon - eftersom omdömesförmågan fortfarande är god.

(Och apropå hälsa finns många studier som visar att ett eller ett par glas rödvin om dagen har viss positiv effekt i fråga om att förebygga hjärt-kärlsjukdomar. Men återigen handlar det om måttlighet, att inte bli beroende och dricka mer och mer)

Medlem

Nykterist här med,
Alltså helt ok folk som dricker när de är ute osv , men man bör ju inte dricka för att bli full utan isf för att det är gott.. jag menar måste det krävas öl för att vissa ska kunna ha roligt...?

Det är ganska löjligt egentligen att vissa tittar snett på folk som inte dricker, det borde snarare vara tvärtom isf, varför skulle det vara mer humant eller normalt att dricka sig fuller?

Jag kan ju själv säga att jag häver mer än gärna i mig COLA framför ÖLen så jävla möe gödigare thihi

Men som sagt upp till var och en.
Respect 2 the People.

12
Skriv svar