Så sparar smålänningar, del fyra

Inaktiv
Så sparar smålänningar, del fyra

Jag vill börja med att varna känsliga läsare, ty detta spartips är bara för de riktigt luttrade. Inte ens jag använder mig utav det här utan tipset kommer ifrån min hardcoremorsa. Såhär ser dörren till ett av hennes köksskåp ut:

Hon sparar alltså gamla etiketter från restmat som har legat i frysen ifall de skulle kunna användas igen. Och tanken är kanske god, men allvarligt talat mamma, kanske att det görs en chorizo+klyftpotatisportion i framtiden men hur stor är chansen att rostbiffsfilé och minutbiff nånsin kommer hamna i samma tupperwarelåda igen?

Men oavsett vad man tycker om det här så visst fasen sparar hon pengar på det.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Så sparar smålänningar, del fyra

win!
Man sparar inte bara pengar utan också tid... förutsatt att man inte fyller skåpsdörrarna alltför mycket så att det blir svårt att hitta rätt lapp.

Medlem

Har man kommit sådär långt så känns inte steget till att skölja,torka och återanvända toapappret så långt borta^

Medlem

Vad har hänt med att helt enkelt kolla i lådan vad som ligger i?

Medlem

Eller så skippar man frysen! Tänk att jag ligger steget före! Spar både på ekonomin och miljön

Medlem

Man kan också köra matlåderoulette (värma en låda utan att kontrollera innehållet) och därigenom tillföra lite spänning till vardagen.

Medlem

vilket sätt sparar man på ekonomin på skippa frysen? första om du har lite i den så finns det inget som hjälper frysen att hålla kallt. 2 när dom säljer ut kött osv för 30-50% rea för det går ut dagen eller om några dagar 2-3 kanske , bara köpa och frysa ner inger fel på det.... så kort o gått så blir det dyrare, och jag kan tippa på om man skippar frysen så behöver man ett kylskåp till om man inte har det så får man nog åka och handla oftare..... inte specielt miljövänligt.

1
Skriv svar