Prince tackar nej till Guitar Hero

Robot
Prince tackar nej till Guitar Hero
Medlem
Prince tackar nej till Guitar Hero

åh nej inga prince låtar i mitt guitar hero, jag är förtvivlad.

kändes sarkasmen av eller? jag tyckte att jag krämade på ordentligt där.

Medlem

Ligger faktiskt lite i det han säger
Ni har väl sett det South Park avsnittet med Guitar Hero?

Edit: http://www.xepisodes.com/episodes/1113/Guitar-Queer-o.html

Medlem

Alla sportspel borde läggas ner också då, för det är ju bättre att folk lär sig idrotta på riktigt istället. Eller varför inte alla strategispel, eller FPS-spel, eller MMOs, etc etc. Lika bra att sluta göra spel helt!

Jag har ett ord till Prince: Löjligt.

Tyvärr lär det vara få som fattar vad han vill säga, även om det inte är så svårt att förstå.
Han gör helt rätt, Prince är grym och Purple Rain är en perfekt låt att avsluta klubbmusiken med.

Medlem

Helt rätt, att kunna spela gitarr på riktigt är guld värt.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Prince har alltid varit girig, allt han gör vill han ha löjligt mycket pengar för. Ganska förvånad att någon ens bryr sig om att fråga om de får använda hans material i något.

Och visst, jag håller med om att det vore bättre om alla lärde sig spela instrument på riktigt, men nu pratar vi om ett sällskapsspel som man kan ströspela med sina vänner då och då.
Prince ser inte längre än sina inkomster, han förstår inte att vanligt folk vill ha något lätt att roas med, och han skulle nog inte bry sig för den delen.

Skrivet av ForrestFox:

Prince har alltid varit girig, allt han gör vill han ha löjligt mycket pengar för. Ganska förvånad att någon ens bryr sig om att fråga om de får använda hans material i något.

Och visst, jag håller med om att det vore bättre om alla lärde sig spela instrument på riktigt, men nu pratar vi om ett sällskapsspel som man kan ströspela med sina vänner då och då.
Prince ser inte längre än sina inkomster, han förstår inte att vanligt folk vill ha något lätt att roas med, och han skulle nog inte bry sig för den delen.

Bara för att just du ströspelar betyder det inte att det finns stora tävlingar i Guitar Hero där folk övar i ett spel som dom lika gärna skulle kunna använda till att bli bättre på riktig gitarr. Jag tror man tröttnar snabbare på ett spel och därmed går kunskaperna förlorade, än om man skulle lärt sig spela riktig gitarr. South Park-avsnittet är nog verklighet på många ställen runt om i världen.
Jag tycker det är bra att han säger nej, artister med integritet är det inte många som finns. Kolla bara Coldplay, deras musik används precis överallt. Varenda såpa använder Coldplay nu när de har en emotionell scen, musiken har blivit urvattnad.

Medlem

Punchbag Polly: det är fler än mig som inte längre är tonåring, och har jobb och kanske även familj och som inte har den tid det ändå tar för att bli duktig på ett riktigt instrument fyi.
Du kommer förstå vad jag menar när du blivit lite äldre, no offence

För den delen, hur många är det inte som sjunger karaoke i Singstar, men som ändå aldrig blir duktiga sångare?
Bara att titta på FameFactory så ser du "duktiga individer" som säkerligen spenderat åtskilliga timmar framför spegeln men som ändå inte är bra.
Låt folket få ha sitt roliga i ströspelandet, alla kan inte bli musikaliska genier som Prince eller Bethoven

Medlem

Vem fan bryr sig? Prince gör ju skit musik (imo).


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Är intressant att folk inte förstår att Guitar Hero är ett spel och inte en gitarr-simulator. Man spelar det för det är skoj, inte för att man aldrig lärt sig spela gitarr. Och om man kan spela gitarr, så lär man ju aldrig få ihopa ett band som kan sätta sig o dra igenom ett par Metallica låtar bara sådär.
Sen finns det ju dom som köper gitarrer efter har spelat Guitar Hero, men sen inse att det suger något enormt att lära sig spela gitarr. Går ju inte precis på en kvart och vem har tid och lust att träna 1timme dagligen i något år för att kunna spela en barnvisa?

Och PS till er som spelar gitarr, IT SUCKS! Finns fan i mig inget värre än folk med en gitarr på fester(eller någon annanstans), som sitter och spelar låtar. Vem fan vill höra på möget? Där finns ju riktig musik att lyssna på i stället. Och lär er ett riktigt instrument i stället för gitarr typ elektriska trummor, det skulle jag kunna lyssna på.

Mja, FZ har ju inte med allt han sade i showen så GH-fans behöver inte reta upp sig så mycket:

"It's a tough instrument - it's not easy. It took me a long time, and it was frustrating at first. And you just have to stick with it, and it's cool for people who don't have time to learn the chords or ain't interested in it. But to play music is one of the greatest things."

En helt vanlig personlig åsikt.

Håller absolut inte med Prince, jag spelar "riktig gitarr" samt GH. GH är grymt kunna plocka fram och lira med polarna som inte kan spela nåt alls på riktiga gitarren/trummorna/basen och där dom måste spendera flera timmar för att ens kunna kompa mig till en lugn och lätt låt.

Tycker han gör fel dock, för jag vet massor med polare som köpt/lånat en riktig gitarr och börjat lära sig nån låt från spelet (vilket Prince inte vill ska vara någon av hans låtar alltså?) efter att spelat GH. Dom flesta har självklart också gett upp då dom insåg den massiva tiden som krävdes för att dels lära sig spela efter tabs bara, dels lära sig ackorden flytande, dels lära sig musikteori vilket man bör också m.m. m.m, för vissa blir det mer en liten hobby då dom plinka lite då och då fast inget seriöst.

GH är en jäkligt bra inkörs-port till att få folk intresserade att testa på riktig gitarr, har sett polare till mig som jag aldrig trodde skulle hålla i ett instrument sitta plinka på gitarrer och dylik.

Vi spelar Fight Night för att vi vill boxas lite, ska vi lära oss boxas på riktigt istället? Nej, vi behöver bara ett utbyte av något som kan ge oss boxningskänslan så mycket som möjligt utan att vi måste spendera månader på att träna oss i form och lära oss hur allting fungerar. På precis samma sätt dra jag fram guitar hero mot polarna - det är ett grymt sätt låtsas vara värsta rockbandet i några minuter utan att behöva spendera år på att lära oss det.

Så jag tycker Prince gör helt fel, är svenska översättningen av vad han säger exakt också skulle jag tro han ville ha mer än dom gav också, eftersom dom bara blev erbjudna en "väldigt liten del". Kan ju dock också vara annan mening då han sa det på engelska.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Och PS till er som spelar gitarr, IT SUCKS! Finns fan i mig inget värre än folk med en gitarr på fester(eller någon annanstans), som sitter och spelar låtar. Vem fan vill höra på möget? Där finns ju riktig musik att lyssna på i stället. Och lär er ett riktigt instrument i stället för gitarr typ elektriska trummor, det skulle jag kunna lyssna på.

Hahaha, jag älskar dig, jag hade inte kunnat sagt det bättre själv

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Punchbag Polly: det är fler än mig som inte längre är tonåring, och har jobb och kanske även familj och som inte har den tid det ändå tar för att bli duktig på ett riktigt instrument fyi.
Du kommer förstå vad jag menar när du blivit lite äldre, no offence

Man kan sitta och ströspela ett instrument precis lika mycket (lite) som man ströspelar ett spel och lära sig något. Det går minst lika bra att göra det med vänner också då det säkerligen är minst en av dom som är bättre. Att bli duktig kan ju ha olika betydelse, men eftersom du inte har tid med nåt drar jag slutsatsen att bli så pass bra att du kan spela i ett band inte är det du menar.

Medlem

Tänk om alla de som spelar Guitar Hero hade lagt ner den tiden på att spela riktig gitarr.. Då skulle de ju faktiskt kunna spela idag.
Nu tänker jag mest på småglinen

Vem fan e Prince?


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

helt rätt!
Prince är en grym gitarrist, och vet vad han snackar om, även om musiken inte är i min smak
väntar på Guitar Rising, verkar rikitgt coolt.
ZkilfinG: Nä för tex FIFA och PES är faktiskt realistiska, guitar hero är inte det, man spelar inte gitarr så, helt skilda världar.
Jag tycker GH är kul dock, även om jag lärde mig spela riktig gitarr först

Medlem

Har ju knappast några siffror för det men kan inte guitar hero vara en inkörsport för folk som aldrig annars skulle ha blivit intresserade av instrument.

Medlem

Håller med honom. Guitar Hero är inge musikaliskt alls...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ja vafan, han har väl inte ens någon låt man vill spela eller?

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Vem fan e Prince?

Vem fan är du?

Inaktiv
Skrivet av ZkilfinG:

Alla sportspel borde läggas ner också då, för det är ju bättre att folk lär sig idrotta på riktigt istället. Eller varför inte alla strategispel, eller FPS-spel, eller MMOs, etc etc. Lika bra att sluta göra spel helt!

Jag har ett ord till Prince: Löjligt.

Men det är det ju! Hundra gånger hellre att folk sportar på riktigt än att de sitter vid tv:n och blir "morbidly obese" samt får diabetes!

Medlem

Har aldrig gillat Prince så det stör inte mig

Medlem
Skrivet av Splinter Snake:

Vem fan e Prince?

The artist formerly known as Prince

Medlem

Guitar Hero suger ju nått otroligt, så han har rätt. Att spela riktig gitarr är kul och väldigt givande. Kan inte tänka mig något töntigare än att spela på en leksaksgitarr faktiskt.


signatur
Medlem

Bra, nu växter min beundran för the Artist Formerly Known As Prince... Varför ska alla haka på det där tåget...

Medlem

Skönt att man slipper den lilla ylande stäppkinesen. Fjantigare fjolla får man leta efter. Att tro att Guitar Hero-spelande har nånting överhuvudtaget att göra med riktigt gitarrfilande är ungefär som att tro att man platsar i Detroit Red Wings för att man lirat NHL på Xpoxen.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Skönt att man slipper den lilla ylande stäppkinesen. Fjantigare fjolla får man leta efter. Att tro att Guitar Hero-spelande har nånting överhuvudtaget att göra med riktigt gitarrfilande är ungefär som att tro att man platsar i Detroit Red Wings för att man lirat NHL på Xpoxen.

Du läste inte det han hade sagt va? Bara rubriken? Du platsar bättre bland Aftonbladets kommentarer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Guitar hero med flera har ju dock ökat intresset i stugorna för riktiga gitarrer. Så jag kan inte riktigt hålla med honom.

123
Skriv svar