Popup fönster

Medlem
Popup fönster

Yo,
De flesta webbläsare idag har ju popupblockering inbyggt och det är ju bra men på några sidor får jag trots denna blockering alltid upp samma popup - jag bytte från IE till FF men med exakt samma resultat...

FF skriver "3 popuppfönster blockerades" och så kommer det fjärde och lägger sig i bakgrunden.

Hur kan man "banna" vissa adresser från att visas i ens browser? Jag vet att jag tidigare lagt till en adress någonstans för att stoppa trafik från dessa människooffer innan den når min browser...

Några tips?

Ni som tänker skriva "installera adaware" behöver inte göra det, är heller inte intresserad av "program" som stoppar popup.

Tack så länge och död åt alla som ligger bakom oönskad popup!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Asså, för att sätta käppar i hjulet för dig castor.

Jag har kört med FF ett bra tag och kan säga såhär. Med hela mitt hjärta, så hatar jag FF. Jag hatar även IE.

Men jag har kört med FF enbart för att IE inte e bra.
Visserligen så försvinner popups för mig, jag märker dem inte alls. Vet inte hur ditt problem kommer då de fjärde lägger sig i bakgrunden?

Du får sluta surfa på porrsidor från Brasilien aka djurporr

Nej hur som helst, min point är. FF må vara bra, men är en jävla minnesslukare har jag märkt, det drar ner på minnet som fan och jag har hellre popups än detta sega liv.

Så idag kom räddningen, efter min eftermiddagsnap så öppnar jag laptopen och ser "Vill du installera safari?" Apples egna webbrowser för PC.

Inte nog med att det är snabbt program som drar lite minne. Eller nej, det drar minne som fan. MEN. Inga popups, allt flyter på skitbra, snyggt och bättre funktioner än FF.

Testa en gång Castor, är dock rädd att du är en Mac HATEH?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Om du nu ska envisas med att inte köra program som Adblock Plus så är det bara att finna dig i pop-ups. Men ångrar du dig så:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865
http://easylist.adblockplus.org/

Inte sett ett enda popup-fönster sen jag skaffade dessa.

Medlem
Skrivet av Polish:

Asså, för att sätta käppar i hjulet för dig castor.

Jag har kört med FF ett bra tag och kan säga såhär. Med hela mitt hjärta, så hatar jag FF. Jag hatar även IE.

Men jag har kört med FF enbart för att IE inte e bra.
Visserligen så försvinner popups för mig, jag märker dem inte alls. Vet inte hur ditt problem kommer då de fjärde lägger sig i bakgrunden?

Du får sluta surfa på porrsidor från Brasilien aka djurporr

Nej hur som helst, min point är. FF må vara bra, men är en jävla minnesslukare har jag märkt, det drar ner på minnet som fan och jag har hellre popups än detta sega liv.

Så idag kom räddningen, efter min eftermiddagsnap så öppnar jag laptopen och ser "Vill du installera safari?" Apples egna webbrowser för PC.

Inte nog med att det är snabbt program som drar lite minne. Eller nej, det drar minne som fan. MEN. Inga popups, allt flyter på skitbra, snyggt och bättre funktioner än FF.

Testa en gång Castor, är dock rädd att du är en Mac HATEH?

Köpte ju själv nyss en mac och tankade DIREKT firefox och Thunderbird av ren vana, och så var det fram tills för någon dag sen då jag tänkte "Hmm, jag har fan inte ens prövat Safari och Mail.." så jag stängde ner de två gamla stofilerna och startade upp apples egna varor så att säga, fan riktigt nöjd aah:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

men safari är väl en portad mozilla browser om jag inte minns fel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har kört med adblock-plugin ett tag nu, har inte sett röken av ett popup fönster

Medlem

kör också adblock som tillägg i FF och har inte sett ett popup-fönster på ett år eller mer.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Polish:

Nej hur som helst, min point är. FF må vara bra, men är en jävla minnesslukare har jag märkt, det drar ner på minnet som fan och jag har hellre popups än detta sega liv.

testa nya ff 3 beta 4. De har fått ner minnesslukandet otroligt mycket.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar