EBgames vill ha slitna spel...

Medlem
EBgames vill ha slitna spel...

Gick till EBGames (gävle) i dag för att byta in ett gäng Xbox spel jag tröttnat på. Killen i kassan inspekterade spelen och sa "dom här är helt oanvända", han vägrade ta in dom för han trodde jag stulit spelen för att sälja dom (min uppfattning). Jag sa att jag hade ägt dom i flera år men han upprepade bara "spelen är oanvända". Idiot. Bara för att man sköter sina spel varsamt...

Om jag mot förmodan skulle försöka byta in spel där igen ska jag knyckla till manualen och dra skivan mot ett bord...
Ska jag behöva göra det innan jag försöker på Game?

Edit: Vill ni köpa "oanvända" xbox spel titta här.


signatur

<3

Medlem

ee :S det vare korkaste jag hört, idioter!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gå dit och säg att det bryter mot deras policy, du har fan rätt att byta in spelen även om dom är välskötta! Finns inte mer att säga.

Medlem

Knäck skivan vid kassan och fråga om det duger.

Medlem

Sicken idiot! Är väl bättre med oslitna spel än slitna? Oo Jag skulle försöka igen när nån annan står i kassan helt enkelt.. Sen ta reda på idiotens namn och klaga hos chefen så kommer han nog få det hett om öronen.

Inaktiv

Men även om du stulit dem så tjänar ju EB Games på att köpa dem av dig. Vem vill inte ha ett spel som ser nytt ut och dessutom till ett "begagnat" pris. Om de nu inte väljer att sälja dem som "nya" spel...

Medlem

Jo man kan ju tycka att ju finare spelen är desto lättare är dom att sälja. Jag förstår att han tyckte spelen såg oanvända ut, det gör dom faktiskt, men det betyder inte att dom är det och det betyder absolut inte att dom är stulna. Nu är det iofs jag som dragit den slutsattsen, att han trodde spelen var stulna alltså. Det var den uppfattningen jag fick iallafall. Kan inte komma på någon annan anledning varför han inte tog emot dom. Åker inte in så ofta till Gävle så jag försöker nog heller på Game inne i Valbo än åker tillbaka till EBgames.

Edit:
Har försökt sälja spelen här på FZ, jag behöver väl knappast upprepa att dom är i fint skick.


signatur

<3

Inaktiv

Jag har vart med om en EB Games anställd som vägrat sälja vissa spel,
orsaken är att han tycker dom är riktigt dåliga,

det hjälpte inte att man sa att jag tycker det spelet är bra,
och det låter väldigt knas ju att bli nekad att få köpa ett spel.

Det var i Göteborg, i en butik i ett köpcenter som heter Femmanhuset.

Medlem

Har aldrig varit med om det då jag har bytt in mina spel, även fast dom såg helt oanvända ut. Mannen i kassen kanske inte mår bra...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vilken idiot gubbe.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Dom kanske inte ville köpa spelen pga orsaken "dålig budget"?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Gör verkligen ställen som EB Games och Game nån större vinst på det här med inbyte av spel och konsoller ?
Jag brukar ofta byta in spel man tröttnat på och får då nya spel till halva priset när man lämnar in ett i inbyte.

Och så har dom ju massvis av samma spel till vissa konsoller som aldrig verkar bli sålda.

Medlem
Skrivet av urken:

Gick till EBGames (gävle) i dag för att byta in ett gäng Xbox spel jag tröttnat på. Killen i kassan inspekterade spelen och sa "dom här är helt oanvända", han vägrade ta in dom för han trodde jag stulit spelen för att sälja dom (min uppfattning). Jag sa att jag hade ägt dom i flera år men han upprepade bara "spelen är oanvända". Idiot. Bara för att man sköter sina spel varsamt...

Om jag mot förmodan skulle försöka byta in spel där igen ska jag knyckla till manualen och dra skivan mot ett bord...
Ska jag behöva göra det innan jag försöker på Game?

Edit: Vill ni köpa "oanvända" xbox spel titta här.

Kommer ihåg när jag skulle köpa World of warcraft på webhallen, det kostade 499:-, jag tog en gänväg och stötte på EB games, eftersom gamecarden kostade lika mycket överallt kunde jag lika gärna köpa det direkt där. Då frågade de om ajg skulle ha spelet, "nej jag har inte råd, jag ska till webhallen". Dom frågade hur mycket det kostade där och jag fick det för samma pris, kunde ha sagt vad som helst när jag tänker efter.

kort & gott priserna är höga

Personalens kunskap låg...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Låter ju helt sjukt.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

kan ha varit dålig personal också säger inte så mycket om företaget.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Nu ska vi inte sitta här och prata skit bakom hans rygg. Killen som sålde kanske såg lite skum ut . Jag skulle fan inte köpa ett spel från vem som helst på gatan. Inte heller skulle jag säga: Du ser skum ut och därför köper jag inte ditt spel. Det kan mycket väl vara en bortförklaring.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

vad då skum ut? äre billigt, KÖP!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kan ha varit dålig personal också säger inte så mycket om företaget.

Det är väl företaget som anställer och har ansvaret?

Kommer ihåg när de öppnade här i Hässleholm. Man kunde köpa begagnade spel för 29-49 kr. Sen såg jag och mina kompisar att om man bytte in 3 begagnade spel så fick man ett nytt för 1kr.

Fick CoD4 för ca 100kr. Dock fick mina kompisar limited edition men de tog de sista

Såg också en kille som systematiskt gick igenom alla spel och köpte alla som kostade 29kr.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Nu ska vi inte sitta här och prata skit bakom hans rygg. Killen som sålde kanske såg lite skum ut . Jag skulle fan inte köpa ett spel från vem som helst på gatan. Inte heller skulle jag säga: Du ser skum ut och därför köper jag inte ditt spel. Det kan mycket väl vara en bortförklaring.

Haha, du tar dö på mig boneless. Jag dör.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Gör verkligen ställen som EB Games och Game nån större vinst på det här med inbyte av spel och konsoller ?

Jovars, dom tjänar skitmycket pengar på det, köper in spel billigt som snus och säljer för dubbla priset typ. Dock så är det taskigt mot spelutvecklare då de inte får några pengar för det hela.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

gör inte det mistaget jag gjorde, sållde ca 6 spel, blev runt 50 kr per spel, vissa 20kr:( dom vill ha slitna spel för att kunna köpa dem billigare:P HATA EBgames, men jag handlar där endå:)


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Det är bättre att behålla sina kära spel än att i prencip ge bortdom. har aldirg sålt å kommer aldrig göra. Kom ihåg att men en gång i tiden gav en regäl slant för att komma över spelet, är det värt 20-50kr för att aldirg mera få se spelet? absolut inte.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

slängt dom flesta gamla spelen ala 90talet så byta bort dom hade ju varit ett alt.

men vadå its only money


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

slängt dom flesta gamla spelen ala 90talet så byta bort dom hade ju varit ett alt.

men vadå its only money

det är nog rätt korkat, tänk om folk hadde slängt alla spel som kom på 80 talet..
menar en del av dom är värda $$$ idag
+förbannat kul att ha ett kult spel i orginal!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Man får knapt något om man biter in spel på EB games det är bättre att sälja dom på blocket eller till någon man känner:|


signatur

Jonas

Medlem

Är det the night of the living thread nu igen?

Medlem

jag har lämnat in spel till eb för 300 Baldurs gate 2 va de, (hade redan spelat igenom det 6 ggr)
de lägsta ja fått för ett spel var 30 och de kosta mig 79 att köpa där
När man snackar om pris till spelen så har faktiskt Media Mark i jönköping väldigt bra pris ibland, + kunnig personal + att man får testa massa


signatur

Rawr

Medlem

Vafan!! Vill dom helldre ha "Halvtrasiga" spel än
Hela och väl vårdade??
jag säger som IceMan: Idioter!


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Knäck skivan vid kassan och fråga om det duger.

Haha! klockren!8)

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Notumforce:

slängt dom flesta gamla spelen ala 90talet så byta bort dom hade ju varit ett alt.

men vadå its only money

det är nog rätt korkat, tänk om folk hadde slängt alla spel som kom på 80 talet..
menar en del av dom är värda $$$ idag
+förbannat kul att ha ett kult spel i orginal!

kan man tycke men för mig så kändes det inte vitalt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar