Eurovision Song Contest - är engelska verkligen så svårt?

Flakmonkey
Eurovision Song Contest - är engelska verkligen så svårt?

Jo jag vet att jag kanske inte borde erkänna att jag ens ser på det, men när jag nu ligger här i TV-soffan efter en arbetsdag som kryddades med två träningspass så känner jag att jag får titta på lite "ofin" underhållning. Nu kan jag inte påstå att jag ser det för att jag tycker det är bra utan det är snarare tvärtom. Visserligen så är killen från Belgien som sjunger nu helt okej, men i övrigt har det faktiskt varit mer skrattretande än vanligt. Okej att musiksmaken är som baken och ännu mer så när det är musik från olika kulturer, men borde man inte kunna hitta folk som i varje fall är bra på engelska? Och det gäller ju inte heller bara deltagarna, utan även programledarna som trots allt är från Norge där jag antar att de har lika mycket engelskaundervisning som vi har här i Sverige.

Nej då är det faktiskt bättre när de sjunger på sitt eget språk, som han från Grekland nu. Jag fattar inte ett ord av vad han sjunger, men det känns i varje fall naturligt och inte alls så ansträngande och osäkert som det säkerligen skulle gjort om han sjöng på engelska. Fast låten är ju ingen höjdare, blir ju rätt förvånad över att höra att han skrev Antiques sommarplåga Opa Opa

#blogg

Medlem
Eurovision Song Contest - är engelska verkligen så svårt?

norrmännen behöver inte kunna bra engelska, det räcker med att de ser roliga ut och pratar lustigt.

greken.. ja det är nog därför som jag tittar på detta, för att det är så tragiskt dåligt att det nästan blir komiskt


signatur

thank you, come again

Medlem

Har avstått de senaste 2 åren från att se denna bedrövliga tävling. Att inte förstå vad de sjunger är en av orsakerna.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

ESC är det enda sammanhanget där jag skäms över att vara finländare. Blö!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Eurovision handlar om att visa upp nånting typiskt nationellt. Vad kan vara mer nationellt än att bröla ut en text på sitt egna språk? Frankrike har verkligen lyckats med det! (ni som har sett bidraget vet vad jag menar )

Dåliga "låtar" har sänkt denna glamorösa tillställning tillräckligt. Skandal att Salem El Fakir inte gick vidare, sjukt att så många är tondöva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fattar inte varför Salem El Fakirs låt är så populär. ligger i klass med en vissa snälla snälla snälla.

Medlem

Jag tycker att man borde skriva in en ny regel som säger att man måste sjunga på sitt egna språk! Tävlingen skulle bli så mycket roligare att kolla på då. Som det är nu så är det bara skrattretande dåligt...

Medlem

så var det förr, jag kan inte säga att det var bättre.

Medlem

Lägg ner skiten, säger jag. Fattar inte varför det ska fläskas upp i alla medier om en synnerligen medioker och sorglig sångtävling. Har inte tittat på skiten sedan jag fick musiksmak. Värre smörja finns det nog inte.


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar