ArmA 2 släpps 26 juni

Robot
Medlem
ArmA 2 släpps 26 juni

Woho då blir det krig i sommar

Medlem

Helvete vad tight det blir jag tror Dragon Rising dyker upp precis där någonstans också O_o , blir givet köp av båda iaf

Medlem

filofax? var det inte en sådan där kvinnor använde under förra seklet?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Helvete vad tight det blir jag tror Dragon Rising dyker upp precis där någonstans också O_o , blir givet köp av båda iaf

Dragon Rising eller Operation Flashpoint 2 som det heter är väntat i september.

Medlem

Spelkänslan sög ju i den första, hoppas den här blir bättre.


signatur
Medlem

Grafiken är bra iaf, hoppas på resten

OffT:

Skrivet av Dumlen:

filofax? var det inte en sådan där kvinnor använde under förra seklet?

Nej, det är en bra pryl som oftast används av affärsmän då den innehåller både kalender, telefonbok och anteckningsblock med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:
Skrivet av zauii89:

Helvete vad tight det blir jag tror Dragon Rising dyker upp precis där någonstans också O_o , blir givet köp av båda iaf

Dragon Rising eller Operation Flashpoint 2 som det heter är väntat i september.

Ok,

Sist jag hörde vare summer 2009 iaf

Medlem

Vet nån om det kommer något demo?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av corporaln0ll:
Skrivet av zauii89:

Helvete vad tight det blir jag tror Dragon Rising dyker upp precis där någonstans också O_o , blir givet köp av båda iaf

Dragon Rising eller Operation Flashpoint 2 som det heter är väntat i september.

Ok,

Sist jag hörde vare summer 2009 iaf

September är också "sommar".

Edit:
Finns en liten teaser till en film som Dslyecxi har gjort med betan av ArmA2 tillsammans med TrackIR5 som också lanseras imorgon. Hela filmen dyker upp någon gång i natt på http://www.dslyecxi.com/

http://www.youtube.com/watch?v=8rST8kz5jFs&fmt=22

Edit2:
De "nya" skärmdumparna är från en alpha-preview-version(februari) av spelet som skickades ut till flera sidor och tidningar, de är inte officiella bilder.

Medlem
Skrivet av conthox:

Grafiken är bra iaf, hoppas på resten

OffT:

Skrivet av Dumlen:

filofax? var det inte en sådan där kvinnor använde under förra seklet?

Nej, det är en bra pryl som oftast används av affärsmän då den innehåller både kalender, telefonbok och anteckningsblock med mera.

Du menar som min HTC Touch HD?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Eller som min iphone

Men Arma 2 ser väl bra ut, just nu sitter jag med DCS: Black Shark och studysims brukar ta låång tid på sig att tröttna på, speciellt ett så djupt och välgjort sim som BS.

Bara Datalinken mellan olika heli's i resp flight som gör att man i multiplayer snabbt och fint kan dela mål och ingresspoints med varann får det att vattnas i munnen.

Men det är väl inte omöjligt att jag sitter med kortet där och köper en download den 26:e, hoppas bara att det är en engelskspråkig release som släpps worldwide i maj...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

ingresspoints

Skrivet av SoldF 2003:

”Eldställningar!”
”Buskridån – 1/2 magasin – eld!”
”Storma!”
”Inbrytningspunkt STORA GRANEN!”
”Ansatsvis (växelvis) – 1. omgång framåt!”
”Gå på marsch!”
”Eldställningar!”

Inbrytningspunkt. I N B R Y T N I N G S P U N K T .

Medlem
Skrivet av corporaln0ll:

Dragon Rising eller Operation Flashpoint 2 som det heter är väntat i september.

Det heter inte Operation Flashpoint 2 längre. De skrotade tvåan i namnet, så det heter bara "Operation Flashpoint: Dragon Rising" numer

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av simulacra:

ingresspoints

Skrivet av SoldF 2003:

?Eldställningar!?
?Buskridån ? 1/2 magasin ? eld!?
?Storma!?
?Inbrytningspunkt STORA GRANEN!?
?Ansatsvis (växelvis) ? 1. omgång framåt!?
?Gå på marsch!?
?Eldställningar!?

Inbrytningspunkt. I N B R Y T N I N G S P U N K T .

Nja, nu talar vi ju luftstrid, och jag tror inte att det är samma terminologi, speciellt inte efter att flygvapnet natofierats för att kunna träna bättre med engelsktalande, dessutom är flygspråk officiellt på engelska.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Jag vet, jag försökte bara vara dryg.
Tyvärr är det inte bara flygvapnet som genomgår NATO-fiering nuförtiden... :/
Har själv hållit lektion i den löjliga sillsallad till sambandsreglemente som används för tillfället.

Handen på hjärtat, "okänt företag klockan två" låter väl ändå jävligt mycket bättre än "bogeys two o'clock"?
Eller är det bara jag som är en konservativ stofil? ;D

Inaktiv
Skrivet av Forcie:

Jag vet, jag försökte bara vara dryg.
Tyvärr är det inte bara flygvapnet som genomgår NATO-fiering nuförtiden... :/
Har själv hållit lektion i den löjliga sillsallad till sambandsreglemente som används för tillfället.

Handen på hjärtat, "okänt företag klockan två" låter väl ändå jävligt mycket bättre än "bogeys two o'clock"?
Eller är det bara jag som är en konservativ stofil? ;D

Icke - stofilismen är helt klart underskattad!

Problemet hamnar i dag i svengelskan - "Alpha Quebec, från Delta Alpha, försvarar taget anfallsmål". Tydligt i sin förvirring.

/HTMP - salongsberusad stofil/anglofil helgen till ära. Vinglar dessutom kraftigt off Topic med glädje.


signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Jag vet, jag försökte bara vara dryg.
Tyvärr är det inte bara flygvapnet som genomgår NATO-fiering nuförtiden... :/
Har själv hållit lektion i den löjliga sillsallad till sambandsreglemente som används för tillfället.

Handen på hjärtat, "okänt företag klockan två" låter väl ändå jävligt mycket bättre än "bogeys two o'clock"?
Eller är det bara jag som är en konservativ stofil? ;D

Det är nog bara ni 2 plus alla andra stofiler i försvaret

Men "okänt företag kl 2" låter spännande, är det månne en tidigare övergång till shoppingsvenska som vapenslagen genomgått?
"blodpudding klockan 4!"
"mellanmålet gömt bakom godisdisken!"
"begär tillstånd att luftanka lakritsfiskar"

osv osv


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

FAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!
sista maj var vad jag hade hört,
sorg död och förödelse
jag lär nog vänta mig till döds väldigt snart

Medlem
Skrivet av simulacra:

"mellanmålet gömt bakom godisdisken!"

Den kräsne svenske militären säger såklart "mellanmålet är i skyl/skylt av godisdisken".

Nog med nördig OT.

Mig kvittar releasedatumet, då jag ändå inte kommer att komma åt en dator som klarar av ArmA2 förrän i september. Är tom tacksam för att de har lite tid på sig att patcha de värsta buggarna. Som naturligtvis kommer finnas där, det är ju trots allt Bohemia vi talar om

Medlem

fan va sweet blir till o köpa ny dator på webhallen

Har rätt höga förhoppningar på det, ska inskaffas så snart datorn uppgraderats.

Det enda jag är orolig för är ifall AI:n är sådan som ser igenom både träd, buskar och byggnader eller är helt oduglig. Och resten av spelkänslan förstås. Världen verkar vara där nämligen.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Har rätt höga förhoppningar på det, ska inskaffas så snart datorn uppgraderats.

Det enda jag är orolig för är ifall AI:n är sådan som ser igenom både träd, buskar och byggnader eller är helt oduglig. Och resten av spelkänslan förstås. Världen verkar vara där nämligen.

Skall vara fixat i 2an, var inte det i ettan

Medlem

Hmm, verkar intressant. Var ettan nåt o ha?

Medlem

Bohemia heter de och inte Bohemian, tack

Ingen nyhet att ArmA 2 kommer 26/6 men fan va kul det ska bli när man får lägga vantarna på det!

Jan Banans "Obs! Ny drink!" moddas samtidigt till "Obs! Ny dator!". Annars blir det nog tufft att få det att rulla.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

1
Skriv svar