Medlem
Förgasare

Hejhej, jag har ingen aning om någon här på FZ vet något om detta men i ett desperat försök att undkomma kostnad för lagning så ropar jag ut till er.

Mopeden ska säljas men självklart funkar den ej.
Jag har kommit fram till att det beror på att förgasaren ej får bensin, alltså det kommer ingen bensin i slangen från tanken till förgasaren. Någon som vet vad detta beror på, lösningar?

Tack.

Inaktiv

Kollat så du har bensin i tanken?

Medlem

Det sitter ett smutsfilter i tanken som förmodligen behöver göras rent eller bytas ut. Är du händig så gör det själv.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Alcr:

Kollat så du har bensin i tanken?

"neeejj!?:O"

Jag har kollat smutsfiltret och det var rent ;S

Medlem

Jag kanske ska säga vilken moped det är med.
Yamaha Neos

Medlem

Är bensinkranen (det sitter väl en där antar jag) hel eller rent av avstängd kanske?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Inte för å vara elak, men Yamaha Neos det är en form av en nyare Vespa.
Mopeder är tex Yamaha FS1, Suzuki K50 osv..

Ta bort alla slangar och kolla efter så att besninen kan rinna ingeiom, så det inte är nån skit nånstans..
OCH kolla i tanken, om det är nån skit som ligger på utloppet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag var ut och kikade efter lite nu men kunde inte hitta någon bensinkran att vrida på !?

Haha ja, scooter brukar man säga annars, inte för att jag förstår vad det har med saken att göra?

Jag har kollat alla slangar och dom funkar som det ska, får ta och titta i själva tanken när jag har en man till hemma då bensinen ska ut

Medlem

bensinkran borde ju finnas, förr hadde _alla_ det iallafall, borde ju vara så än idag? skumt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Mjo, tycker jag med. Det är en 03:a

Medlem
Skrivet av IceMan:

bensinkran borde ju finnas, förr hadde _alla_ det iallafall, borde ju vara så än idag? skumt

Som du sa så är det en såkallad vespa.. De har ingen bensinkran! Inte på de mina kompisar har/haft.. Nej tacka vet jag Puch Dakota, Compact och Honda MT5.

Medlem

haha, måste bara skriva av med en rolig berättelse från ens yngre dagar:

varit hos en kompis och spelat datorspel (såklart) en hel dag, ska dra hem till farsan, med min moped, står och kickar och kickar ute i regnet.
Tänker fan va tjurig den vart idag då efter 5-6 kick, kickar vidare... 10 kickar.... 20.... 30.... 40... VA I HELVETE!?

Då kommer kompisens farsa ut och trycker till på "strömbytaren" på styret... knappt ett halvt kick behövdes för att mopeden skulle hoppa igång

Behöver jag påpeka att jag aldrig, varken då på mopeden eller nu på MC'n, använt mig utav den där strömbrytaren?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

hAHA Werzion, samma sak hände för mig för ca 2 år sen hahah, så jävla synd alltså xD

Medlem
Skrivet av Werzion:

haha, måste bara skriva av med en rolig berättelse från ens yngre dagar:

varit hos en kompis och spelat datorspel (såklart) en hel dag, ska dra hem till farsan, med min moped, står och kickar och kickar ute i regnet.
Tänker fan va tjurig den vart idag då efter 5-6 kick, kickar vidare... 10 kickar.... 20.... 30.... 40... VA I HELVETE!?

Då kommer kompisens farsa ut och trycker till på "strömbytaren" på styret... knappt ett halvt kick behövdes för att mopeden skulle hoppa igång

Behöver jag påpeka att jag aldrig, varken då på mopeden eller nu på MC'n, använt mig utav den där strömbrytaren?

Jag hade en liknande strömbrytare på min moped, den hade en tendens att slå ifrån helt spontant

1
Skriv svar