Världens bästa film?

Medlem
Världens bästa film?

Vilken är världens bästa film för dig? Den du kan se om och om igen utan att tröttna, den du först tänker på då du hör ordet "film" eka i ditt lilla huvud.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Du borde kanske lägga till x tusen antal mer alternativ? ^^
Och jag undrar, hur kommer det här skapa diskussion (förutom att du som redan nämnt glömt x antal tusen filmer)

Till topic ; Gudfadern 1 är nog den bästa filmen ever


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Big Lebowski är kanske inte världens bästa film,
men det är rackarns sköna figurer i filmen.

Medlem
Skrivet av Greger:

Du borde kanske lägga till x tusen antal mer alternativ? ^^
Och jag undrar, hur kommer det här skapa diskussion (förutom att du som redan nämnt glömt x antal tusen filmer)

Till topic ; Gudfadern 1 är nog den bästa filmen ever

jag försökte fixa så att man kunde lägga till egna alternativ i poll:en ,vad hände med det?!

Det blir vel en ganska intressant diskussion där folk får säga sina åsikter?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Skrivet av Greger:

Du borde kanske lägga till x tusen antal mer alternativ? ^^
Och jag undrar, hur kommer det här skapa diskussion (förutom att du som redan nämnt glömt x antal tusen filmer)

Till topic ; Gudfadern 1 är nog den bästa filmen ever

jag försökte fixa så att man kunde lägga till egna alternativ i poll:en ,vad hände med det?!

Det går inte att göra. Men en bra idé! borde tas upp på synpunkter och förslag.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Fight Club på den där listan. Annars hade jag nog sagt Fear and Loathing in Las Vegas.

Å andra sidan har jag en ganska skum filmsmak.

Medlem

2001 : A space oddyssey på den listan. sen Citizen Kane tvåa.

Kan dock säga att exakt alla filmer i den listan är suveränt bra. Dem som inte har sett alla filmer i listan, gör det, det är helt klart värt tiden!

Inaktiv
Skrivet av erge:

Fight Club på den där listan. Annars hade jag nog sagt Fear and Loathing in Las Vegas.

Å andra sidan har jag en ganska skum filmsmak.

Fear and Loathing in Las Vegas med Johnny Depp, Benicio Del Toro, och spindelmannensnubben i baksätet i bilen Tobey Maguire är en höjdare,

snacka om att kunna konsten att se rökta ut, och för övrigt en vriden och kul film, Depp blir man aldrig besviken på.

Medlem

Har många favorit filmer, men filmen jag njutit mest av får bli Sagan om Ringen trilogin.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Inaktiv

på listan: Die Hard

annars .. erm .. massvis .. men: Alien Quadrologin

Medlem

tales of teh ring of teh evil powha


signatur

R.I.P The_maxx

Jag valde Citizen Kane.

Hatad av sin tid


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv

På listan: Taxi Driver

annars så äre la Lock Stock and Two smoking barrels

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Big Lebowski är kanske inte världens bästa film...

Jo, det är det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Garden State är världens bästa film.

Inaktiv

Jag räknar till fyra filmer på den listan som är regisserade av Martin Scorsese (Tjuren från Bronx, Taxi Driver, Maffiabröder, The Departed). På delad andraplats kommer Francis Ford Coppola, Stanley Kubrick och Steven Spielberg med tre filmer var. Sedan bröderna Coen med två och till sist ett helt gäng regissörer med en film var.

Några regissörer som jag saknar är Sergio Leone, Michael Mann, Ridley Scott och Brian De Palma.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Strax Dax:

Big Lebowski är kanske inte världens bästa film...

Jo, det är det.

hehe.. det var ett tag sen man såg den, så man körde den nyss och jag får nog justera mitt intryck,
Den är en av världens bästa filmer.

Jeff Bridges är cool i rollen, och det är ju en bröderna coen film så den är härligt skruvad.

Och med John Goodman , Steve buscimi och Peter stormare som nihilisten Karl Hungus så blir det så jäkla bra.

Medlem

Skulle jag bara få se en enda film för resten av min film skulle jag faktiskt inte välja någon av dom där, utan någon "feel-good"-film, typ Love Actually hehe.

men jag röstar på Fight Club (och gråter för att sagan om ringen leder....)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Gökboet och Oh brother where art thou?


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

oj svårt... om jag måste verkligen välja absolut EN ENDA, så blir det faktist Apocalypse now!

har så många favoriter annars.. verkligen svårt o välja ut absoluta favoriten

Inaktiv

DAS BOOT då?


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Medlem

På listan: Apocalypse Now
Utanför listan: Monty python and the Holy Grail

Avstängd

Det borde finnas ett alternativ för övrigt, men annars röstar jag på Sagan om Ringen.

Den bästa filmen jag har sett måste vara Spirited Away, Amelie från Montmartre eller Edward Scissorhands. Jag älskar den typen av film. Genren kanske kan kallas Fantasydrama (med betoning på drama och utan koppling till riktig fantasy).

Medlem

Casablanca för mig. Den tröttnar jag aldrig på.

Medlem

I listan:
Nyckeln Till Frihet

Den personliga favoriten:
Den gröna milen - Samma regissör (Frank Darabont) och författare (Stephen King) som Nyckeln Till Frihet

Andra filmer jag älskar:
Gudfadern
Sagan om ringen-triologin
Fight Club
Schindler's List
Apocalypse Now
Alien
Aliens
O Brother, Where Art Thou

Skrivet av Werzion:

men jag röstar på Fight Club (och gråter för att sagan om ringen leder....)

Haha, varför är det så att man antingen älskar eller hatar Sagan om ringen?

Youtube-proffs

Gigli


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Strax Dax:

Big Lebowski är kanske inte världens bästa film...

Jo, det är det.

Absolut! har sett den 10 gånger, kan se den om och om igen, en ny upplevelse varje gång.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Jag älskar Star wars filmerna och Hajen filmerna. Men om jag blev tvungen att välja en film så blir det nog Star Wars 6 ;>

Inaktiv

Papillon med Steve McQueen och Dustin Hoffman är rätt så bra.

12
Skriv svar