Inaktiv
UFC / MMA

Tju

Är det några här som är fans av denna extrema kampsport ?
Vad tycker ni om den ?

Är själv ett riktigt stort fan och har dom flesta av UFC på dvd från 1an till 80 just nu, har beställt 81 och 82

Finns det nån fighter ni speciellt gillar att se i buren ?

Själv njuter jag av att se

Rich Franklin - grymt duktig fighter.

Anderson Silva - tog tyvärr bältet av ovan, och själv tror jag att det kommer dröjja ett bra tag innan nån tar bältet av denna man !

Tim Sylvia - Sista mannen jag skulle vilja jabba med.

Chuck Lidell - Bjuder alltid på en riktigt bra fight !

Medlem

Lidell är ju alltid skön att kolla på som sagt. Men annars är Silva favoritfightern, han känns som den bästa all around fightern just nu i alla fall. Grym muay thai, clinch och otroligt duktigt på marken också. Sen har han alltid varit ödmjuk och respektfull som fighter, så jag tycker att han förtjänade att behålla sitt bälte.

Medlem

Fedor #1


signatur

yolo

Medlem

CroCop - Ja jag behöver nog inte nämna hans highkick , han avslutar sina matcher oftast på KO och han gör det snyggt men samtidigt har hans själv varit offer för en av dom snyggaste KO i mmas historia

Hansen - Norsken är alltid aggresiv, tål stryk och är en jävel på att knocka folk med sina knän

GSP, Anderson och Rampage ger också bra matcher

Medlem

kul att se att fler från FZ gillar MMA !

i UFC så diggar jag Chuck lidell och GSP mest för tillfället,
annars allmänt i MMA har jag och kommer alltid digga Bas Rutten, Coutour har också varit en stor favorit, tack vare hans fina inställning,

men måste dok säga att jag föredrar Muay Thai framför MMA anyday, och då är jag också en extrem MMA följare

Kan passa på att fråga om det finns några fler här i forumet som tränar MMA eller har tränat MMA? själv kör jag bara thai just nu, men jag har ett litet uppehåll men har också tränat Shooto som räknas som en MMA sport

Medlem

Jag älskar UFC även om jag tycker det är "fusk" att de ställer upp fighters som legat för länge... Man kan vinna en fight på andra sätt än knockout. Jag förstår att det inte blir så roligt att kolla på men ibland är dommaren FÖR snabb att ställa dem upp igen när de hamnat på golvet.

UFC var charmigare i början då alla hade sin stil och sin bakgrund - nu tränar ju alla allt så det blir inte lika spännande att se...

Min favorit är Chuck Lidell.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

gillade mest pride men utan det så blir det lite blandad ufc elitexc samt dom andra mindre org.

Ufc classic var så pinsamt dåligt då var ju def pancrase roligare att kolla på i början trots gentlemanna regeln att inte slå motståndaren i ansiktet på marken fasten det var ok enligt reglerna lite bisarrt men iaf

ufc nu för tiden är ju bättre men deras managment kan få mig o se rött både en o 2 ggr.

Favorit fighters av idag
Andersson Silva
Chuck lidell
Rampage = riktigt skön lirare
Mach sakurai
Gomi
Wanderlei Silva
stora o lilla nog bröderna

o många flera


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Anderson Silva, ja... Jag fattar inte hur han kan vinna i den utsträckning han gör - Jag misstänker att hans matcher är noga utvalda. Bra kille dock, alltid ödmjuk efteråt men sist jag såg honom ville han inte "touch glova" innan fighten...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

kolla hans record han har en förlust som var mer otur än oskiclighet som gjorde att han förlorade samt en annan obskyr sub förlust det är allt sen har han vunnit för hela slanten.
När wanderlei var i sitt game så hade jag gärna sett han och andersson mot varann det hade varit häftigt.

Sen det där med touch glove fighters är känsliga av sig och har sina egna ideer vad som är rätt eller fel

Själv så kollar jag itne på prefight intervjuer eller läser in vad fighters säger om varann det enda som betyder nått är fighten och dess utgång.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

gillar cro-cop, nogueira, lidell, arlovski osv. osv.

rampage och andra med dålig attityd har jag väldigt svårt för. ju mer skit de snackar om varandra, ju mindre tycker jag om dem. bisping har väl vissa tendenser åt det hållet, men honom gillar jag i alla fall konsekvent som jag är


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

gillar cro-cop, nogueira,

Cro-cop har tappat en del "respekt" i min bok sedan han gick in i UFC, han är inte samma kaliber längre? Å andra sidan var han endast "legend" för mig tidigare, bara sett honom på filmklipp på nätet eftersom den enda MMA jag kollar på är just UFC.

Nogueria - Det enda jag kan tänka på när han fightas är det där jävla hacket han har i ryggen, vad handlar det om?

BTW - Vad tror ni om kimbo? Känner ni till honom? Han skall tydligen in i UFC och härja... Han tror sig vara störst bäst och vackrast just nu och han marknadsförs ganska hårt... har sett en match mot en fet trött Tank Abott då han vann men... njae... jag är skeptisk. Hoppas han lär sig en läxa i UFC-ringen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

sant om cro-cop, men jag hoppas envist på att han ska bli bra igen. jag menar, han har ju stått tre ronder mot fedor så han borde ju kunna prestera även på halvfart.

ja, nogueiras fettvalk eller vad det är ser lite mystisk ut. kanske har injicerat deca i den muskeln eller nåt, hehe


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Nogueria - Det enda jag kan tänka på när han fightas är det där jävla hacket han har i ryggen, vad handlar det om?

han blev överkörd av en lastbil som barn

hoppas att en ny "Pride FC" i Japan kommer upp för jag har inte varit en större fan av UFC, sen verkar det som en hel del fighters inte gillar Danas sätt att förhandla

på tal om nånting helt annat, den här prefight videon är så jäkla grym
http://www.youtube.com/watch?v=N78SuVHM9CM

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av CastorFiber:

Nogueria - Det enda jag kan tänka på när han fightas är det där jävla hacket han har i ryggen, vad handlar det om?

han blev överkörd av en lastbil som barn

hoppas att en ny "Pride FC" i Japan kommer upp för jag har inte varit en större fan av UFC, sen verkar det som en hel del fighters inte gillar Danas sätt att förhandla

på tal om nånting helt annat, den här prefight videon är så jäkla grym
http://www.youtube.com/watch?v=N78SuVHM9CM

Ah, lastbil... bara det medför ju en viss respekt i buren - det hjälpte inte ens att köra över honom med en lastbil.

Jag tror Dana är mest inriktad på själva media-aspekten, lite rädd för att göra UFC till något han inte gillar... eller där han tappar inflytande/kontrollen?
Jag har hört att de fighters i UFC för avsevärt mycket mindre pengar än i andra "ligor" men å andra sidan blir de kända via UFC och det har ju ett värde det också...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Dana har själv sagt att han ser sej själv som en aggressiv affärsman och det har visat sej under förhandligarna han har haft med fighters, han verkar ha "ta det här erbjudandet eller gå till en annan organisation" attityden och det har inte gått hem hos alla som tex. Fedor och Hansen

jag vill se resten av stjärnorna som inte är i UFC skina och därför hade det varit bättre med en stark konkurrent till UFC som betalar sina fighters väl, samtidigt så vill man ju se en UFC champion möta en champion från en annan organisation vilket har aldrig hänt (?)

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

samtidigt så vill man ju se en UFC champion möta en champion från en annan organisation vilket har aldrig hänt (?)

Sanning med modifikation kanske men det har väl hänt några gånger? Eller ja... kanske inte regerande mästare... Sist nu den där wrestlingsnubben, jättebabyn. Det var en bra första match han gick även om han förlorade.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Angående kimbo han har ju inte fightats så väldigt många gånger dom fighter han har haft imo är uppvärmnings fighter just nu väntar alla som gillar hans aggressiva imkl mig på en mer validerad fighter.

Med tanke på att han har bra träningsregim(bas rutten bland andra som anses vara en av dom bättre mma tränarna där ute) samt bra träningskod eller vad man ska säga.

Har jag nåra illusioner att han kommer bli typ bältestagare i typ ufc nope.

Apropå bältes fight Matt serra och george st pierre ska bli ruggigt intressant hoppas Serra inte tar det men man vet aldrig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av MaLiBu:

samtidigt så vill man ju se en UFC champion möta en champion från en annan organisation vilket har aldrig hänt (?)

Sanning med modifikation kanske men det har väl hänt några gånger? Eller ja... kanske inte regerande mästare... Sist nu den där wrestlingsnubben, jättebabyn. Det var en bra första match han gick även om han förlorade.

ingen riktig "unification bout" om man säger så, visst Dan Henderson hade två bälten från två viktklasser från Pride men hans match mot Rampage och Silva skedde ju efter uppköpet av Pride så det räknas egentligen inte.
Som jag minns innan Pride blev köpt av UFC så var det alltid snack om att Sakakibara (fd Pride president) ville fixa en match mellan Chuck och Wanderlei då båda var champions men att Dana inte nekade den matchen fast o andra sidan så sa Dana samma sak om Sakakibara. Jag har svårt att se en riktig champion vs champion match med den "attityden".

Men vad tror ni om DREAM? verkar som att det är ett annat namn för Pride. Det är några kända namn med i galan bl.a CroCop (mot en jäkla can, vilken besvikelse), norsken Joachim Hansen, Calvacante mot Aoki, Sakurai osv...

Medlem

problemet är att föredetta dream folket är just dom individer som har lite mal i påsen så att säga men man vet aldrig kan bli bra..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

problemet är att föredetta dream folket är just dom individer som har lite mal i påsen så att säga men man vet aldrig kan bli bra..

nej precis, det är lite för tidigt att säga men jag hoppas vi får en till mma organisation som ger bra matcher som det var förut. Jag saknar turneringarna som Pride hade

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Apropå bältes fight Matt serra och george st pierre ska bli ruggigt intressant hoppas Serra inte tar det men man vet aldrig

Hålled med, det kommer säkerligen bli en riktigt aggresiv match, båda 2 är riktigt grymma strikers, serra har lite kortare räckvid och GSP har några riktigt skickliga rund sparkar.
samtidigt så kan serra ta en hel del stryk och dom har båda 2 spöat varandra, så tredje gången gilt
Måste säga att jag hoppas att Serra behåller bältet !

Ännu mer intressant skall bli UFC 85 - Chuck lidell har nu fått sin motståndare och det vart : Rashad Evans. Inte så bra koll på den snubben men har sett en del av han i buren och han verkar vara en skicklig fighter, ännu obesegrad med 16 vinster och 1 oavgjord. dock är Lidell svår att spöa såvidare Rashad är en duktig wrestler och får ner han på marken, vilket få lyckas med

Även en fight med Brandon Vera i UFC 85, även en grym fighter !

Men UFC 84 04/19/2008 skall bli en GRYM kväll.

GSP vs Serra - Titel match

Rich franklin vs Travis Lutter från Ultimate fighter - Tippar stenhårt på Franklin om inte Travis lyckas få in en riktigt tursmäll !

Även Nate Quarry vs Kalib Starnes slåss i 84an.

Men att Charles McCarthy går mot Michael Bisping kommer nog bli en riktig lek, kan sätta vad som helst på att Bisping kommer mördbulta Charles McCarthy som inte har så mycket erfarenhet och kommer dessutom han från Ultimate fighter.
Medans Bisping är en av dom farligaste att möta i UFC
Så det blir 4 Grymma matcher med minst 1 grym fighter i varje match !!

Nån skrev att dom gilalde Rampage - Måste bara säga att han har nog en av dom fetaste knockouts som gjorts i UFC historia
kolla in denna : [http://www.youtube.com/watch?v=IQDmcs3Fmd4]

Medlem
Skrivet av 540Pata:

samtidigt så kan serra ta en hel del stryk och dom har båda 2 spöat varandra, så tredje gången gilt

dom har bara mött varann en gång

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

UFC var charmigare i början då alla hade sin stil och sin bakgrund - nu tränar ju alla allt så det blir inte lika spännande att se...

ja asså jag har lite mixade känslor för det där, tycker matcherna I UFC bara blir bättre och bättre faktist.

men det är ju sant att UFC inte har samma känsla längre, alla tränar ju nästan samma sak, så det är ju inte alls som i dem första matcherna, då man tillexempel kunde se stora boxare/stående kampsport bli nertagen av en lite halvtannig grappler.. AKA Royce Gracie

Förr så tränade ju dem flesta bara en stil också,
då var det antingen stående eller markkamp

nu är det ju nästan ett måste att kunna både delarna om man vill komma nånvart i MMA, vilket är givet förstås

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Fedor #1

Det är bortom mitt förstånd hur man kan diskutera så mycket om MMA utan att nämna den bäste kampsportaren genom tiderna*

*Efter Gud/Chuck Norris


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av 540Pata:

samtidigt så kan serra ta en hel del stryk och dom har båda 2 spöat varandra, så tredje gången gilt

dom har bara mött varann en gång

Sry tänkte på GPS vs Matt Hughes

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av Döbringer:

Fedor #1

Det är bortom mitt förstånd hur man kan diskutera så mycket om MMA utan att nämna den bäste kampsportaren genom tiderna*

*Efter Gud/Chuck Norris

Imo tills han bevisar han fortfarande har det så är han inte nr1 för mig

Tyvärr så är pengar o politik ivägen för det och med tanke på att rykten igen säger att M1 är på väg att kolapsa så lär man väl inte se han fightas i denna framtid


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av CastorFiber:

UFC var charmigare i början då alla hade sin stil och sin bakgrund - nu tränar ju alla allt så det blir inte lika spännande att se...

ja asså jag har lite mixade känslor för det där, tycker matcherna I UFC bara blir bättre och bättre faktist.

Jo, alla är bättre fighters idag och matcherna är bättre men jag gillade ändå b-filmskänslan som infann sig när folk kom från hela världen med "sin" stil och skulle bevisa att deras var bäst. Man bara väntade på att Chuck eller Van Damme skulle kliva in i ringen, få stryk i alla ronder men vinna med ett magiskt grepp han precis lärt sig av sin mästare som inte ville träna honom men drevs till det då han såg vår hjältes ärofyllda motiv att fightas i tävlingen, nämligen att han bror dödades av maffian för att hans karateklubb inte ville betala "protectionmoney". Typ.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Älskar MMA och UFC.
GSP, Silva och BJ Penn är favoriter.

Angående Matt Hughes så avskyr jag mannen, läste lite om hans självbiografi och hur han var i sin ungdom och började spy galla.

Edit: Förresten, vad tycker ni om att bröderna Roberto kommenterar UFC på TV4sport?

Själv stör jag mig ofta på Paolo, medan brorsan hans är riktigt grym kommentator, Paolo skiker mest "OJOJOJOJ!!!".

Inaktiv

Jo, Paolo skulle behöva lära sig att variera språket lite. Det blir enormt enformigt att höra på hans "OJOJOJ!"

Jag gillade han som kommenterade boxning på Eurosport. Även om hans röst var lite mesig kunde han mycket historia om boxarna och sa inte samma ska om och om igen. Har glömt vad han heter men har också varit boxare.

Tråkigaste matcherna är de där de bara ligger och kramas i 15 min och slutar med ett submission-grepp. Dommaren borde bryta oftare när de bara ligger och svettas på golvet. Massa energi till spillo som kunde använts till slag och sparkar istället.

Medlem
Skrivet av Meshuggah:

Angående Matt Hughes så avskyr jag mannen, läste lite om hans självbiografi och hur han var i sin ungdom och började spy galla.

Jag tål inte honom heller, det var så skönt att se honom få stryk av GSP sist han fightades - jag gillade honom innan jag såg "ultimate figher" då han var en av programledarna... drygare person får man leta efter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar