Internationella kvinnodagen!

Medlem
Internationella kvinnodagen!

Grattis kvinna!

Medlem

Just det ja, se till att gratta era nära å kära kvinnor idag.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Grattis mig!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Grattis! Ikväll så är det eran tur att få er!

Medlem
Skrivet av erge:

Grattis! Ikväll så är det eran tur att få er!

Tackar!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Såna här dagar är bara löjligt,
vad går den ut på egentligen ?

Kvinnans röst för jämnlikhet ska höras enbart idag eller vad ?

Inaktiv
Inaktiv

Om det är kvinnodagen idag är det då mansdagar resten av året?

Medlem

jaha vad ska metro skriva om den här gången, hur män är mer våldsamma, mer kriminella osv.. än kvinnor

kvinnodag my ass

Medlem
Skrivet av teX:

Om det är kvinnodagen idag är det då mansdagar resten av året?

självklart


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

"firas" denna kvinnodag nånstans förutom Sverige?.. altenativt Skandinavien..?

känns inte så internationell lixom .. har aldrig hört om detta fenomen annat än i Svealand ..

är det bara i Sverige som kvinnor gång på gång blir förtryckta?
*host*

Medlem

När får vi män vår dag då? Nej, hoppsan, nu ville jag ju ha det jämställt...


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Vi firar kvinnodagen för att kvinnorna stoppade periserna vid slaget vid thermopyl va? Inte det. För att de uppfann glödlampan? Nej inte det heller. Varför "firar" vi den?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Youtube-proffs
Skrivet av F3D:

"firas" denna kvinnodag nånstans förutom Sverige?.. altenativt Skandinavien..?

känns inte så internationell lixom .. har aldrig hört om detta fenomen annat än i Svealand ..

är det bara i Sverige som kvinnor gång på gång blir förtryckta?
*host*

Nej i Polen är det jävligt stort faktiskt.

Förstår dock inte varför det ska finnas massa "dagar" för alla. Tycker det är meningslöst.

Man borde ha en dag bara, liksom 2010-02-24 var den Internationella Nalle Puh dagen. Och så är det enbart den dagen for life typ.

"Ni hade eran dag 1998 var nöjda med det, kvinna"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

"grattis till kvinnodagen raring....kan du ta hand om disken? :)"

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Såna här dagar är bara löjligt,
vad går den ut på egentligen ?

Kvinnans röst för jämnlikhet ska höras enbart idag eller vad ?

365 dagar på året...(366 i år)...kvinnorna har en dag. Så för dem har nog dagen en ganska stor betydelse.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Det är helt ok att det finns en kvinnodag i min bok - Det jag har svårt för är det uttryck som en sådan här dag tar sig - Gnäll, gnäll, gnäll...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Jag firar den när det kommer en motsvarighet för män, och nej "resten av året" räknas inte.

Så jävla mycket gnäll att det ska vara jämställt och ändå har kvinnor "Kvinno dagen", Bröstcancer galan, kvinnojourer, kvinnofridskränknings lagen (Varför ha en separat lag för det när det kan gå under misshandel) mm

Man gör det mer jämligt mellan könen genom att ge kvinnor särbehandling?

Medlem

ha en stund i åtanke för kvinnan som trumpetar, murbrukar eller hemmamamma. Varför inte?

Några killar här som förvånas över vad tjejerna klarar av? Säger du nej, de klarar av samma som killar så kan du glida vidare.

Tycker det är en bra påminnelse (kanske speciellt för oss killar) att tjejer klarar sig i en mansdominerad värld. Vi är inte jämställda än hur vi än vrider och vänder på det och det här är ett bra sätt att visa sitt stöd.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Det är helt ok att det finns en kvinnodag i min bok - Det jag har svårt för är det uttryck som en sådan här dag tar sig - Gnäll, gnäll, gnäll...

Den fyller ingen funktion,

fråga alla du möter om dom vet vilken dag det är ?

Du får till stor del svaret, det är lördag.

Ta upp några exempel på kvinnodagen gör för för en kvinna ?
Går det demostrationståg ? Händer det nåt konstruktivt ?
Är det meningen att alla ska vara eftertänksamma just den dagen, vilket är svårt eftersom dom flesta inte vet vilken dag det är.

Det behövs inte en speciell dag med ett speciellt namn för att främja kvinnans rätt i samhället.

Kvinnan får helt enkelt göra som mannen, utbilda sig och hävda sig, och inte halka in på ett bananskal genom kvotering bara för att det ska vara jämnlikt när det eventuellt finns män som har bättre utbildning och förutsättning för yrket.

Jämnlikhet när det gäller tillexempel arbete, och chefs poster så ska det i första hand handla om kompetens,
och inte om personen ifråga har snopp eller mus.

Medlem

kvinnor gnäller när nånting inte går deras väg, och oftast klagar dom på att "den är en mansdominerad värld" osv...

jag tycker man ska knipa käften och jobba för sitt mål för alla behandlas inte lika, man eller kvinna. Det finns kvinnoförtryck, men inte är det i Sverige.
Måste bara säga att det här med inkvotering är det mest korkade iden som finns. Ska en person som har ingen jobberfarenhet få större chans att jobba på Volvo för att hon är kvinna istället för att anställa en man som har bättre meriter?

Life is not fair

Medlem

jag vill ha Internationella spela-dator dagen.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av huxflux:

ha en stund i åtanke för kvinnan som trumpetar, murbrukar eller hemmamamma. Varför inte?

Några killar här som förvånas över vad tjejerna klarar av? Säger du nej, de klarar av samma som killar så kan du glida vidare.

Tycker det är en bra påminnelse (kanske speciellt för oss killar) att tjejer klarar sig i en mansdominerad värld. Vi är inte jämställda än hur vi än vrider och vänder på det och det här är ett bra sätt att visa sitt stöd.

Nu håller jag iofs med dig i stort, men där jag jobbar (tung industri) så tjänar kvinnorna mer än vad jag gör. Jag är helt för "lika lön för lika arbete", men med tanke på att det dom gör inte ens är i närheten utav vad jag gör så köper jag inte att det är så synd om dom.
Jag jobbar "på golvet" och dom sitter vid "ratten" i processen. För min del är det varmt, tungt, högljutt och skitigt. Dom sitter i en toppmodern miljö som är ljuddämpad och har alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Kök, toaletter, AC, dator, stereo mm.
Dom har 2 timmar rast varje skift, där dom får göra exakt va dom vill. Jag har ingen rast.
Jag måste göra vilken uppgift som jag än ställs inför. Dom kan neka med motiveringen att det är för tungt. Och ja, det finns hjälpmedel så du inte behöver lyfta nånting för hand.
Förstår att det är psykiskt jobbigt att vara på tå ett helt skift framför en dator. Men å andra sidan måste jag vara lika mycket på tå "på golvet" om jag inte vill åka ambulans från jobbet.
I mina ögon har dessa kvinnor kvinnodag året om.

Bitter? Nädå


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av SFL|Krusty:
Skrivet av huxflux:

ha en stund i åtanke för kvinnan som trumpetar, murbrukar eller hemmamamma. Varför inte?

Några killar här som förvånas över vad tjejerna klarar av? Säger du nej, de klarar av samma som killar så kan du glida vidare.

Tycker det är en bra påminnelse (kanske speciellt för oss killar) att tjejer klarar sig i en mansdominerad värld. Vi är inte jämställda än hur vi än vrider och vänder på det och det här är ett bra sätt att visa sitt stöd.

Nu håller jag iofs med dig i stort, men där jag jobbar (tung industri) så tjänar kvinnorna mer än vad jag gör. Jag är helt för "lika lön för lika arbete", men med tanke på att det dom gör inte ens är i närheten utav vad jag gör så köper jag inte att det är så synd om dom.
Jag jobbar "på golvet" och dom sitter vid "ratten" i processen. För min del är det varmt, tungt, högljutt och skitigt. Dom sitter i en toppmodern miljö som är ljuddämpad och har alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Kök, toaletter, AC, dator, stereo mm.
Dom har 2 timmar rast varje skift, där dom får göra exakt va dom vill. Jag har ingen rast.
Jag måste göra vilken uppgift som jag än ställs inför. Dom kan neka med motiveringen att det är för tungt. Och ja, det finns hjälpmedel så du inte behöver lyfta nånting för hand.
Förstår att det är psykiskt jobbigt att vara på tå ett helt skift framför en dator. Men å andra sidan måste jag vara lika mycket på tå "på golvet" om jag inte vill åka ambulans från jobbet.
I mina ögon har dessa kvinnor kvinnodag året om.

Bitter? Nädå

tänk på stackarn som tvättar toaletterna på ditt jobb då så kanske bitterheten lättar lite


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag vill ha Internationella spela-dator dagen.

det skriver jag under på. Internationella spela dator dagen, och ingen hushållsstädning den dagen.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

jag vill ha Internationella spela-dator dagen.

det skriver jag under på. Internationella spela dator dagen, och ingen hushållsstädning den dagen.

det är nog inte många som städar varje dag, så man har Internationella spela dator dagen minst 6 dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

jag vill ha Internationella spela-dator dagen.

det skriver jag under på. Internationella spela dator dagen, och ingen hushållsstädning den dagen.

det är nog inte många som städar varje dag, så man har Internationella spela dator dagen minst 6 dagar i veckan.

Nej men den dagen man ska städa sparar man ju till just denna dag och på så sätt slipper man! då kan man ju spela och aldrig städa! perfekt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av SeniiL:
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av IceMan:

jag vill ha Internationella spela-dator dagen.

det skriver jag under på. Internationella spela dator dagen, och ingen hushållsstädning den dagen.

det är nog inte många som städar varje dag, så man har Internationella spela dator dagen minst 6 dagar i veckan.

Nej men den dagen man ska städa sparar man ju till just denna dag och på så sätt slipper man! då kan man ju spela och aldrig städa! perfekt.

hemma hos oss städar vi varje dag, blir inte så mycket tid för spel


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Innan jag kan spelar vill jag helst ha det städat och fint.

12
Skriv svar