Simon the Sorcerer 5 avbildat

Robot
Medlem
Simon the Sorcerer 5 avbildat

Tokmysigt!

Medlem

Hoppas att det inte blir lika värdelöst som Simon the Sorcerer 3D.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Älskade äventyrs spel i runt ett årtionde nu har jag ingen ork klura på näst intill omöjliga lösningar, synd för mig för det är nog den bästa spelgenren som finns.

Medlem

Visste knappt att det fanns en 4 ens... kommer ihåg att jag blev tokbesviken på simon the sorcerer 3d.

Medlem

Alla som hatar 3D utgåvan får inte låta det smitta av sig på en underbart härliga 4:an, är back to the roots som gäller där och det verkar det vara mer av i 5:an, yay!!


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Men hur i helvete kommer man på att skapa en uppföljare med SÄMRE grafik än ursprungsspelet?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

_varför_ i 3d? vad i helvete är det för fel på att köra det i 2d?

S1 och S2 är _kung_ och tänk på tex monkey island, teknad 2d grafik, och hur bra funkade det? jo tusen miljarder gånger bäst ever.

bara för nått är 3d, så är det inte bra >( trodde dom hade lärt sig den läxan..
aja vi får se vad som händer


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av IceMan:

_varför_ i 3d? vad i helvete är det för fel på att köra det i 2d?

S1 och S2 är _kung_ och tänk på tex monkey island, teknad 2d grafik, och hur bra funkade det? jo tusen miljarder gånger bäst ever.

bara för nått är 3d, så är det inte bra >( trodde dom hade lärt sig den läxan..
aja vi får se vad som händer

Därför att barn som gärna vill köpa spelet nu och knappast har spelat 2D-spelen kommer titta på det och tänka: "fy för 2D, jag vill ha 3D" och sen välja ett annat spel.

Inaktiv

Simon passade bäst på Amigan, de två första spelen var kanon! Uppföljarna däremot var rent sagt skit.

Medlem

Ser iofs ut som att bakgrunder är 2d. Att karaktärerna är i 3d gör väl för fan ingenting. 2D karaktärer är ju brutalt fula vid vändningar osv.

Fulare än 1,2,3,4 är det knappast heller, snubben som klökte ur sig det kan inte spelat något av spelen. Fan ser fram emot detta, 4an va iaf minst lika charmig som 1&2

Inaktiv

Äventyrsspel passar bättre i 2D, speciellt om man är uppväxt med de klassiska spelen så tror jag de flesta håller med. Det är bara en extra bonus om det ser bra ut men det som är viktigast är historieberättande och att det är roligt. Förstår inte varför allt idag ska vara 3D, allt ska idag vara "high tech" med en massa effekter. Man kan ju visst göra schysta karaktärer i 2D med trevliga animationer. Det är klart tittar man på de gamla Simon karaktärerna så visst f-n är dom fula och rör sig skumt, men det beror ju mer på då tidens begränsning av datorerna som fanns.

1
Skriv svar