Ace Attorney Investigation filmat och fotat

Robot
Medlem
Ace Attorney Investigation filmat och fotat

Ooooo-kejjj. Att titta på den trailern var som en flashback till 80-talet, bara med lite högre upplösning.

Nej, det här är nog inte ett spel för mig.

Flakmonkey
Skrivet av RazorShard:

Ooooo-kejjj. Att titta på den trailern var som en flashback till 80-talet, bara med lite högre upplösning.

Nej, det här är nog inte ett spel för mig.

De andra spelen i serien är faktiskt fantastiskt roliga, men det är knappast något som dagens actionkåta gamers gillar... tempot är ju inte det högsta direkt ^^

Medlem

Grafiken må vara gammalmodig, men den är charmig.

Dessutom så är det det briljanta manuset som gör Ace Attorney-spelen så förbannat bra. Humorn är förvånansvärt aktuell och skarp, medan själva intrigerna är välskrivna (om än något labyrint-lika vid tillfällen) och beroendeframkallande.

Nä, man köper inte dessa spel om man är van vid snabb action som ovanstående skribent säger, man köper dem om man är ett fan av välgjorda och roliga äventyrsspel i klassisk anda.

Yup, Ace Attourney-spelen har bland de bästa manus man kan stöta på inom spelvärlden. Jag har många klagomål på dagens äventyrsspel, bland annat för att de nuförtiden knappt verkar ha pussel utan bara fokusera på någon form av handling - Ace Attourney gör likadant (även om det blivit mycket bättre sedan det första), men till skillnad från de andra har de också manus man faktiskt kan tänka sig att spela igenom.

De tar sig också an förvånansvärt mörka teman, sitt utseende till trots.

Mitt förtroende för serien föll tyvärr en hel del av Apollo Justice, det senaste, det var verkligen ett bottennapp med få ljuspunkter. Hoppas de skrivit bättre manus till det här och tonar ner gimmickerna.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Mitt förtroende för serien föll tyvärr en hel del av Apollo Justice, det senaste, det var verkligen ett bottennapp med få ljuspunkter. Hoppas de skrivit bättre manus till det här och tonar ner gimmickerna.

Personligen tyckte jag inte Apollo var så dåligt. Det svagaste i serien kanske, men det led ju lite av att behöva introducera en ny huvudperson.

Har höga hopp om Investigations iaf. Ny spelstil för att skaka upp saker lite grann, och Edgeworth, som är en av de bästa karaktärerna i serien, i huvudrollen.

Skrivet av Erenthal:

Personligen tyckte jag inte Apollo var så dåligt. Det svagaste i serien kanske, men det led ju lite av att behöva introducera en ny huvudperson.

Låt det vara känt att jag inte har något emot Apollo eller Tracy, tyckte de var sympatiska huvudpersoner även om de var lite väl lika Phoenix. Det var manuset och gimmickerna som förstörde det för mig,

tex. att de inte kunde hålla sig från Phoenix som inte behövde vara i spelet, att Phoenix inte var sig lik från de tidigare spelen, att tidsresandet i sista delen var ologiskt och pepprat med plothål, att det visade sig att Apollo och Tracy är släkt och givetvis med Lalal,aldal som mor (oj vilken överraskning) och att de DS-specifika saker som infördes i extraepisoden i Ace Attorney 1, att hitta fingeravtryck etc, reducerats till att vara en genomgången lösning i ett enda av fallen här istället för att blivit påbyggda

etc etc etc.

Jag minns väl att jag lirade igenom det och att det var hyfsat, men i efterhand kan jag inte minnas någon speciellt bra grej med det. Det var helt enkelt inte intressant, vilket tom. Justice For All var. Klart den svagaste delen och vad jag hoppas är något de tar sig upp från istället för bygger på

Trials and Tribulations är fantastiskt.

1
Skriv svar