Massiv Star Wars Galaxies-uppdatering
Det är fortfarande ett spel med många saker som andra MMO inte har. Sättet att tillverka föremål och spelar städer etc, finns ju inte i många andra spel om något... Jag själv känner inte till något.
Jag har precis börjat spela igen efter ett längre uppehåll och tycker fortfarande det är ett bra spel. Anledningen till att jag slutade innan var att jag gjort allt...men nu finns det mycket nyheter.
Spelar folk fortfarande detta....
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Jag blir nästan sur när jag ser detta, nu får de väl ge sig för f*n!
Minns ett uttalande att de skulle fortsätta supporta det ända in i 2007, men fan det är sommar 2009 snart.
Ut med SWG2 istället vore inte det bättre? Det där nya SW MMO:t ser ju bara barnsligt ut. Give the people what they want!
Jag blir nästan sur när jag ser detta, nu får de väl ge sig för f*n!
Minns ett uttalande att de skulle fortsätta supporta det ända in i 2007, men fan det är sommar 2009 snart.
Ut med SWG2 istället vore inte det bättre? Det där nya SW MMO:t ser ju bara barnsligt ut. Give the people what they want!
Du är nog den första som gnäller på att ett företag fortfarande stödjer ett spel, som folk uppenbarligen fortfarande spelar.
Oerhört löjligt att klaga över att utvecklarna/utgivarna fortfarande ger ut uppdateringar. Visst, spelet tappade mycket av sin charm i och med CU-uppdateringen men det är starkt av de att fortfarande satsar på spelet, som i mina ögon var (är) ett av de bästa MMO-spel som har gjorts.
"There are many aspects of human existence that I will never understand..."
SWG är fortfarande ett bra MMO, jag började köra igen för ett antal månader sen körde drygt 3 månader tills jag valde att sluta för gott
men det finns fortfarande en stor del aktiva spelare, och det finns massor massor att göra i spelet, fortfarande det mest friaste MMO:et i nuläget även fast NGU och CU förstörde allting så är det fortfarande ett hyffsat bra spel,
anledningen till att jag själv valde att sluta helt är för jag tycker det är för gammalt, och det blir tråkigt i längden, men som sagt det är fortfarande ett bra spel, men PRE-CU var bäst !
Man hör alltid att det var uppdateringarna som förstörde SWG, lirade en trail och det var väl okej. Kan någon förklara vad som gick fel? I alle fall, har ett mmo någonsin haft 100 000 spelare så är det knappast misslyckande. Varför? tänk på att bara 10 000 exemplar av Crysis såldes i US den första månaden, totalt kanske 50 000? Ett mmo behöver inte en miljon spelare för att det ska vara bra, lirar AoC som är totalt bashat av MMO spelare men jag njuter av det ändå, mer än WoW. SWG har säkert mycket att erbjuda efter alla åren, kan ju knappast vare lite innehåll med alla updates.
The definition of insanity?
Man hör alltid att det var uppdateringarna som förstörde SWG, lirade en trail och det var väl okej. Kan någon förklara vad som gick fel? I alle fall, har ett mmo någonsin haft 100 000 spelare så är det knappast misslyckande. Varför? tänk på att bara 10 000 exemplar av Crysis såldes i US den första månaden, totalt kanske 50 000? Ett mmo behöver inte en miljon spelare för att det ska vara bra, lirar AoC som är totalt bashat av MMO spelare men jag njuter av det ändå, mer än WoW. SWG har säkert mycket att erbjuda efter alla åren, kan ju knappast vare lite innehåll med alla updates.
Från början hade swg ett väldigt öppet system med ca. 30 professions att välja mellan och man kunde kombinera olika professions fritt, genom att antingen plocka bara delar eller hela proffession träd. Det var ett ganska djupt system som ersattes med 9 standardklasser som iofs har expertise träd (läs talents från wow) men inte i närheten av samma frihet som tidigare.
Många andra aspekter har även förenklats som crafting, entertaining m.m.
Visserligen kan orginalsystemet beskyllas för att det var otroligt obalanserat. Men hade de ägnat lika mycket tid att balansera det systemet som de har gjort åt de nya systemen hade det nog varit tokbra.
Om man går in utan dessa förutfattade meningar kan man nog ha kul i swg. Har inte spelat på ett år nu men innan dess spelade jag i 4 år och det hade sina upp och nedgångar, men det är en stor öppen värld.
Det ansågs fö som ett misslyckande för att de flesta trodde att SWG skulle bli det första västländska mmo:t att nå över 1 000 000 subscribers. Detta pga att det var kanske det starkaste IP:t (star wars) i Amerika tillsammans med utvecklarna av det dåvarande största MMO:t (Everquest). Vid release hade spelet runt 300 000 subscribers och det har sedan dess bara gått neråt.