Nintendo vs skånsk tandklinik

Robot
Inaktiv
Nintendo vs skånsk tandklinik

Undra på att det blir krig i världen när sådant här händer. Varenda företag är så lömska på något sätt.

Låt mannen behålla namnet på tandkliniken. Skulle inte förvåna mig om han fick besök av två asiater som klagade också.

Farsan hade en räkning på 2500 kronor hos Telenor som han inte "tänkte" betala eftersom han aldrig har använd dom erbjudandena. 2 veckor senare plingar det på dörren och där står 2 människor från Telenor som klagar. Visa respekt åt folket!

Medlem
Citat:

Detta eftersom Nintendo registrerat varumärket före Skåne-kliniken, och att deras varumärke är inregistrerat för en mängd verksamheter - inklusive tandläkarverksamhet

Har Nintendo tänkt starta en egen tandklinik? Tänk att, som patient, få en wiimote nertryckt i käften.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Citat:

Detta eftersom Nintendo registrerat varumärket före Skåne-kliniken, och att deras varumärke är inregistrerat för en mängd verksamheter - inklusive tandläkarverksamhet

Har Nintendo tänkt starta en egen tandklinik? Tänk att, som patient, få en wiimote nertryckt i käften.

Känns som att det är mer troligt att nån läst fel, och det gäller tandläkarbaserade spel eller något.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Fairfax:
Citat:

Detta eftersom Nintendo registrerat varumärket före Skåne-kliniken, och att deras varumärke är inregistrerat för en mängd verksamheter - inklusive tandläkarverksamhet

Har Nintendo tänkt starta en egen tandklinik? Tänk att, som patient, få en wiimote nertryckt i käften.

Känns som att det är mer troligt att nån läst fel, och det gäller tandläkarbaserade spel eller något.

Lär knappast finnas ett "tandläkarbaserade spel"-verksamhetsområde hos PRV, så jag vet inte om jag tror att någon läst fel.
Känns mer som att Nintendo registrerat varumärket i alla verksamhetsområden där det bara gick, oavsett om det är rimligt eller ej.

Medlem

Att dom orkar hålla på, låt han ha kvar sitt namn på sin klinik! Skadar knappast nintendo! Jävla tjafs................

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Fairfax:
Citat:

Detta eftersom Nintendo registrerat varumärket före Skåne-kliniken, och att deras varumärke är inregistrerat för en mängd verksamheter - inklusive tandläkarverksamhet

Har Nintendo tänkt starta en egen tandklinik? Tänk att, som patient, få en wiimote nertryckt i käften.

Känns som att det är mer troligt att nån läst fel, och det gäller tandläkarbaserade spel eller något.

Ja, det låter mer troligt.

Medlem

Hoppas att han lyckas överklaga.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Eller kan han ju bara välja typ WeSmile istället för WiiSmile.

Medlem

Ja eller så skiter han i det och gör det han är bäst på istället för att hålla på med sånna här fjanterier. Ta bort ett I i namnet så köper jag att det är från hans efternamn och inte ett billigt sätt att hamna i media på. Sedan är det fjantigt att Nintendo håller på så här, de borde också göra de sakerna de är bäst på, att göra spel!

Sedan undrar jag varför inte Adobe stämmer skiten ur Sony då de tydligt har snott PS kombinationen i deras namn från Adobe? Kan det bero på att de inte skulle vinna och mot en liten tandklinik så vinner Nintendo? Fy!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Medlem

De förlorar ju mer än de vinner på det!

Korkat Nintendo!

Medlem

"och säger att namnet kommer utifrån de två första bokstäverna i hans efternamn."

Men då blir det jue bara "WiSmile" :/ eller menar han "Wi (we) i (jag) Smile?

Inaktiv

Moget att hålla på så här som småbarn.

Medlem

Moget att vara ett "småbarn" och påpeka att detta är småbarns betéende

Bort med ett i så är det bra sen. Självklart så måste Nintendo dra en gräns och jag tror inte detta är en explicit vinstdrivande manöver.

Medlem

Det här är ju jätteallvarligt!

Tänk om någon ser den här tandläkarmottagningen, tänker "schysst, en Nintendo-sponsrad tandläkare, här skall jag fixa mina gaddar". Men något går fel, tänderna blir förstörda, och killen kommer att skylla allt på Nintendo och inte köpa någon Wii.

Så det är av yttersta vikt att Nintendo stoppar alla sådana här lömska försök att smutskasta deras varumärke.

...eller så är det bara löjligt. Men många företag ser väldigt allvarligt på varumärkesskydd och är hellre proaktiva till en fjantig grad. Det ser ju i alla fall till så att advokater har något att göra.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

"och säger att namnet kommer utifrån de två första bokstäverna i hans efternamn."

Men då blir det jue bara "WiSmile" :/ eller menar han "Wi (we) i (jag) Smile?

Tänkte samma sak, varför i hela världen heter det Wiismile?
Borde vara Wismile eller Wihsmile eller vad som helst... Wiismile och att namnet är registrerat efter Nintendo känns lite som att någon Wihlborg hade lite dålig fantasi måste jag säga...


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Smart, All reklam är bra reklam! Värsta PR-kuppen! Aftonbladet to the rescue!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

skittrist att sånt här händer. förhoppningsvis får kliniken tillräckligt med uppmärksamhet i samband med nyheten att det överväger det dåliga. nintendo som företag skiter väl tyvärr i gemene man och om han måste betala en massa pengar för att byta namnet på sin klinik. för inte fan är det gratis. allt som har namnet tryckt på sig ska bytas ut. allt från fakturor till skylten på byggnaden. men det skiter som sagt nintendo i. bara allt ser bra ut i papperna.
nintendo, ni kan dra åt HELVETE. glad att jag inte använder några av era produkter.

Medlem
Skrivet av wiki:

skittrist att sånt här händer. förhoppningsvis får kliniken tillräckligt med uppmärksamhet i samband med nyheten att det överväger det dåliga. nintendo som företag skiter väl tyvärr i gemene man och om han måste betala en massa pengar för att byta namnet på sin klinik. för inte fan är det gratis. allt som har namnet tryckt på sig ska bytas ut. allt från fakturor till skylten på byggnaden. men det skiter som sagt nintendo i. bara allt ser bra ut i papperna.
nintendo, ni kan dra åt HELVETE. glad att jag inte använder några av era produkter.

Det är ju tandkliniken som måste kolla upp sådant innan de registrerar sitt namn. Tandkliniken har ju gjort fel i detta fallet och inte nintendo.

Skulle tro att de gör det mer för att skydda sitt varumärke mot sådana som faktiskt vill inkräkta på det än en tandläkare i Skåne som försöker hänga på hypen. Vad jag förstår kan annars andra i "riktiga" fall peka på detta och fråga varför Nintendo inte gjorde något åt det, eller något liknande.

Hört sådana berättelser i andra liknande fall iaf. Bryr mig inte om vem som vinner ärendet faktiskt.

1
Skriv svar