Walkthroughs, fusk eller acceptabelt?

Inaktiv
Walkthroughs, fusk eller acceptabelt?

Häj, Jag undrar hur ni ser på walkthroughs.
Är de fusk eller är det acceptabelt?
Brukar ni använda walkthroughs?

Själv tycker jag walkthroughs är bra om man verkligen har suttit och nött och ändå inte kommit vidare och de kan ju förebygga att man inte lessnar och skiter i spelet för att det blir så tråkigt på grund ut av att man inte kommer vidare.

Har använt en del walkthroughs i mitt spelande. Särskilt till Secret of Monkey Island-spelen som jag tycker är ganska kluriga

Medlem

Fusk existerar inte i sp.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

I sp bestämmer man själv.

Har använt walkthrough när jag fastnat ibland... Quake 4 bla, jag orkade inte lista ut hur man wastede en boss, så jag läste mig till det... Jag avskyr "bossar" i spel, ser inte det roliga i att hoppa, vänta, skjut, skjut, hoppa, ducka, skjut, skjut... upprepa 200 gånger. Det kan nintendo pyssla med.:P


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Brukar envända walkthrough när jag har kört fast över en timme.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

I sp bestämmer man själv.

Har använt walkthrough när jag fastnat ibland... Quake 4 bla, jag orkade inte lista ut hur man wastede en boss, så jag läste mig till det... Jag avskyr "bossar" i spel, ser inte det roliga i att hoppa, vänta, skjut, skjut, hoppa, ducka, skjut, skjut... upprepa 200 gånger. Det kan nintendo pyssla med.:P

Jag minns en gång för längesedan när jag och några kompisar spelade lejonkungen spelet och sista bossen fick vi helt enkelt inte död på..

Vi slog på den och slog och fattade NADA. Efter tio minuter tröttnade vi, så vi la en hammare på spelkontrollen och då fortsatte den lille kungen slå på baltazar i flera timmar. Det var ypperst roligt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag använder aldrig walkthroughs. Jag vill klara allt själv och det får ta den tid det tar. Men det är väl bra att de finns för personer som inte kan på ett eller annat sätt komma vidare. Köper man ett spel för 400:- vill man gärna ta sig igenom det.

Jag körde mycket med fusk på den gamla goda C64-tiden. Pokes för evigt liv m m.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Det är omöjligt att lägga ett spel på varje individs nivå därför är walkthroughs acceptabla om man inte kommer vidare utan hjälp.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

I sp bestämmer man själv.

Har använt walkthrough när jag fastnat ibland... Quake 4 bla, jag orkade inte lista ut hur man wastede en boss, så jag läste mig till det... Jag avskyr "bossar" i spel, ser inte det roliga i att hoppa, vänta, skjut, skjut, hoppa, ducka, skjut, skjut... upprepa 200 gånger. Det kan nintendo pyssla med.:P

Jag minns en gång för längesedan när jag och några kompisar spelade lejonkungen spelet och sista bossen fick vi helt enkelt inte död på..

Vi slog på den och slog och fattade NADA. Efter tio minuter tröttnade vi, så vi la en hammare på spelkontrollen och då fortsatte den lille kungen slå på baltazar i flera timmar. Det var ypperst roligt.

Hehe fan va skoj :D. Den där kan man kalla en riktigt seglivad jävel

Inaktiv

lejonkungen ägde fan.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Walktroughs är guldvärda ibland. Man tröttnar helt enkelt när man sitter fast på helt ologiska grejer (spelade nyss klart ICO, fick lov att walktrougha nån gång)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Walkthroughs är okej, för ingen vill fastna, men använd det inte på Monkey island spelen och kalla dig sjävl för en peka och klicka fantast ^_^


signatur

Videomupp

Youtube-proffs
Skrivet av WildThing:

Walkthroughs är okej, för ingen vill fastna, men använd det inte på Monkey island spelen och kalla dig sjävl för en peka och klicka fantast ^_^

Nej det är sant, Monkey Island så använder man inte walkthrough måste jag erkänna.

Att fastna och sedan hitta lösningen, är som att man har suttit på toa och väntat i evigheter, och till slut så släpper allt och man är i himmlen för en sekund.

Försöker fortfarande hitta en walktrough för pacman, jag kommer aldrig ur den jävla labyrinten!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av WildThing:

Walkthroughs är okej, för ingen vill fastna, men använd det inte på Monkey island spelen och kalla dig sjävl för en peka och klicka fantast ^_^

Nej det är sant, Monkey Island så använder man inte walkthrough måste jag erkänna.

Att fastna och sedan hitta lösningen, är som att man har suttit på toa och väntat i evigheter, och till slut så släpper allt och man är i himmlen för en sekund.

Försöker fortfarande hitta en walktrough för pacman, jag kommer aldrig ur den jävla labyrinten!

Du måste överdosera på piller, om du lyckas dra exakt alla piller på rad så ska du nog se att ditt eviga sökande tar slut illa kvickt!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Har man fuskat kan man ju alltid klara ett utan att fuska... Har man änvänt en walkthrough kan man inte klarat ett utan att ha använt den. Annars så i SP fuskar var och en efter eget samvete.


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Youtube-proffs

Min bror brukar fuska på spel som GTA och sådant, spawna fram tanks på första uppdraget osv, känns inte så roligt men han finner de jävligt hysteriskt


signatur

Calle säger att jag är influencer

MFC
Medlem

Finns inga walkthroughs i det verkliga livet så då ser jag inte varför man inte skulle få använda det i spel som en kompensation för att man inte får några lätta tips i RL. Fuska däremot är något helt annat..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Fusk eller inte. It's your loss.

Medlem

Fusk tycker jag inte det är men jag använder bara walkthrough ifall jag har fastnat och inte kommer vidare på 15 min eller något(beror på spel) så man inte tröttnar på spelet.

Inaktiv

Walkthroughs är fusk sålänge man inte redan klarat spelet och vill hitta det lilla sista som man missade på vägen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Ej fusk och helt acceptabelt.

Använder walkthroughs när jag har fastnat och tålamodet har tagit slut. Mängden tålamod beror på hur pass bra spelet är. Bättre spel ger mer tålamod.

Medlem

walkthroughs imo är fusk om du inte klarat spelet tidigare men som sagt i singeplayer så är det bara dig själv du sabbar för och jag är inte rädd att använda det om jag fastnar o inte lyckas komma vidare.

fusk i allmänhet för singelplayer är helt acceptabelt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Använde mig av walktrough i mass effect när det var dax för den där förbannade cp koden som startar en generator på snöbanan. Fy bögilonien va cp den var. Ja det var att fuska men generatorn tycks inte gå igång på annat sätt.

Achievement guide är dock inte fusk.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Använde mig av walktrough i mass effect när det var dax för den där förbannade cp koden som startar en generator på snöbanan. Fy bögilonien va cp den var. Ja det var att fuska men generatorn tycks inte gå igång på annat sätt.

Achievement guide är dock inte fusk.

men ett förbannat slöseri på pengar när sånt går att hitta på internet!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Man kollar hellre walkthrough än att man blir förbannad och använder spelskivan som kaststjärna.

Medlem

Sherlock Holmes the awakening krävde walkthrough efter 10 minuter Och så är det som trådstartaren säger att om man suttit vid samma stället i tre timmar (gud hjälpe den som är så dålig) så är det nog värt att smygtitta lite på en walkthrough


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Man kollar hellre walkthrough än att man blir förbannad och använder spelskivan som kaststjärna.

håller med helt klart


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Man kollar hellre walkthrough än att man blir förbannad och använder spelskivan som kaststjärna.

Mycket sant


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar