Hur bra var egentligen spelpublicerarna 2007?

Medlem
Hur bra var egentligen spelpublicerarna 2007?

Lista över de olika spelutvecklarnas medelbetyg under 2007.

Intressant är ju självklart EA hur högt de kommer om man tar hur mycket skit de har fått.

Diskutera!

(Visste inte riktigt vart jag skulle posta detta, men hoppas detta är rätt)


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

80 % av det EA släpper är ju Sims-expansioner som innehåller precis de spelarna efterfrågar. Då blir det höga betyg...

Medlem

Är det betyg på deras spel under året? Ett betyg satt av spelare eller vad?

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Är det betyg på deras spel under året? Ett betyg satt av spelare eller vad?

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

Medelbetyget är från Metacritic, alltså, de har sammlat de flesta recensioner och gjort en graf

www.metacritic.com


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av CastorFiber:

Är det betyg på deras spel under året? Ett betyg satt av spelare eller vad?

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

Medelbetyget är från Metacritic, alltså, de har sammlat de flesta recensioner och gjort en graf

www.metacritic.com

Ah, ok - aldrig hört om tidigare. Är det bara jag som inte bryr mig en sekund om vem som ligger bakom en titel? Visst har jag tittat extra noga om jag sett en logga jag känner igen från ett spel jag gillar men längre än så stäcker sig inte mitt intresse... Minns "take two" för de var inblandade i det underbara "Hidden and dangerous" om jag inte minns fel samt "Lookinglass studios" som gjorde thiefspelet. Brasklapp för att jag minns fel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Medlem

det känns väl rätt värdelöst att kolla på vem som publicerat spelt, mer intressant att kolla på vilken studio/personer som står bakom? lite som att vara mer intresserad av skivbolag / filmproducent / förlag än artist / regissör / författare....

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av CastorFiber:

Är det betyg på deras spel under året? Ett betyg satt av spelare eller vad?

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

Medelbetyget är från Metacritic, alltså, de har sammlat de flesta recensioner och gjort en graf

www.metacritic.com

Ah, ok - aldrig hört om tidigare. Är det bara jag som inte bryr mig en sekund om vem som ligger bakom en titel? Visst har jag tittat extra noga om jag sett en logga jag känner igen från ett spel jag gillar men längre än så stäcker sig inte mitt intresse... Minns "take two" för de var inblandade i det underbara "Hidden and dangerous" om jag inte minns fel samt "Lookinglass studios" som gjorde thiefspelet. Brasklapp för att jag minns fel.

Ja man brukar ju kolla först vilka det är som gjort spelet, och lite utifrån det så sätter man redan då ett betyg, men i slutändan är det bara ett av tusentals datorspel/konsollspel, och som seden säger så ska dom spelas för nöjes skull

Men såklart får ju EA extra skit för att dom (tror jag iallafall) är rikast i branschen, och köper upp företag lite här och där


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av F3D:

Take who?

Manhunt 2

An experiment at a secret research facility has gone catastrophically wrong. Daniel Lamb and Leo Kasper are the only surviving subjects. The Pickman Project will stop at nothing to hunt them down and stop the truth from getting out. Out now.

Bully

As a mischievous schoolboy, you’ll stand up to bullies, get picked on by teachers, play pranks, win or lose the girl, and ultimately learn to navigate the obstacles of the worst school around, Bullworth Academy - a corrupt and crumbling prep school with an uptight facade. Bully Scholarship Edition coming soon to Xbox360™ and Wii™.

Rockstar Games presents Table Tennis

Experience the unmatched intensity of the real-life sport with an authentic physics engine and intuitive gameplay that mimics the exhilarating experience found in true international competition. Available now for Wiiâ„¢ and Xbox360â„¢.

BioShock

This "genetically enhanced" first-person shooter lets you do things never before possible in the genre: turn everything into a weapon, biologically mod your body with plasmids, hack devices and systems, and experiment with different battle techniques in an incredibly unique underwater city.

All-Pro Football 2K8

Imagine football action the way football is really played. Now imagine the best gridiron game coming back for more. Imagine Football Resurrected. This is All Pro Football 2K8.

The Darkness

On his 21st birthday, the awesome and terrible powers of the Darkness awaken within Jackie Estacado, a mafia hitman for the Franchetti crime family.

etc...


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

F3D: de har inte gjort några manga/JRPG så du har nog aldrig hört talas om dom....

Medlem
Skrivet av lave:

F3D: de har inte gjort några manga/JRPG så du har nog aldrig hört talas om dom....

Eller RIIIIIIIIIIIIIIDGE RAAAAACCCCER


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

hit weakspot for MASSIVE DAMAGE!

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

Precis som med dig och ditt fotbollstittande med andra ord...:$

Inaktiv

EA får se till att väcka liv i sina gammla spel,
Road Rash får gärna dyka upp igen.

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

Precis som med dig och ditt fotbollstittande med andra ord...:$

HAHA, nej... Jag önskar att jag gillade sport, speciellt fotboll... Då hade man aldrigt haft en tråkig stund. Tyvärr avskyr jag allt som har med fotboll att göra, det enda intresset som förbryllar mig mer är fiske. Det är en jäääävligt tunn linje mellan att fiska och att bara stå där som en idiot.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

HAHAHA! Jag började skratta åt kommentaren, men sedan är jag hes i rösten idag, så när jag skrattade lät jag som en gammelfarfar och skrattade ännu mer, tårar kommer jag lovar er tårarna var här. Fan vad roligt.

Åter till topic.

Ea games är som avgaser från bilar, man vill fan inte sniffa skiten men man måste när man sitter i köerna och väntar på att komma hem.

Det jag menar är, EA games finns där och smyger sig in i skiten, jag är en stark EA motståndare, men när jag blev proffs i bf (nu kommer halva BF communityn efter mig och anklagar mig för falsk marknadsförning) så var jag tvungen att svälja skiten och vara glad, va fan ska ja göra liksom.

Kan däremt säga att liksom, the sims, need for speed är sönderavlade spel som inte ens förtjänar att ringa en klocka i ett kyrktorn någonstans i Frankrike.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Jag tror att "EA-gnällare" köper EA-spel som alla andra, de gnäller och njuter som alla andra fast i smyg.

HAHAHA! Jag började skratta åt kommentaren, men sedan är jag hes i rösten idag, så när jag skrattade lät jag som en gammelfarfar och skrattade ännu mer, tårar kommer jag lovar er tårarna var här. Fan vad roligt.

Åter till topic.

Ea games är som avgaser från bilar, man vill fan inte sniffa skiten men man måste när man sitter i köerna och väntar på att komma hem.

Det jag menar är, EA games finns där och smyger sig in i skiten, jag är en stark EA motståndare, men när jag blev proffs i bf (nu kommer halva BF communityn efter mig och anklagar mig för falsk marknadsförning) så var jag tvungen att svälja skiten och vara glad, va fan ska ja göra liksom.

Kan däremt säga att liksom, the sims, need for speed är sönderavlade spel som inte ens förtjänar att ringa en klocka i ett kyrktorn någonstans i Frankrike.

Men tydligen så skapar ju EA bra spel i snitt om man ser till det, så det är ju inte skit de skapar överlag.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av lave:

F3D: de har inte gjort några manga/JRPG så du har nog aldrig hört talas om dom...

Skrivet av fanboy:

Manhunt 2

Bully

Rockstar Games presents Table Tennis

BioShock

All-Pro Football 2K8

The Darkness

nä de e klart..hur kunde jag ignorera en utgivare med ett sånt underbart bibliotek av spelsläpp!!
jaaa, table tennis! ge mig meeeeeer!
bioshock! jaaaa vad braaaaaaaa det ääär!
bully och manhunt!! ååååååhh!! ta mig tillbaka till 90-talet!!!

edit:
tänker inte ens nämna Darkness eller nått jävla Football..mest för att det ena är ett fotbolls spel och det andra är en misslyckad pangare..vilken som är vilken säger jag inte

Medlem

F3D: Vi har ju uppenbarligen inte samma spelsmak, så vilka spel gillar du?

(Darkness var inte riktigt min kakbit, och sportspel undviker jag av ren princip. Men bioshock gillade jag, och bully verkar rätt kul.... om det någonsin släpps till en plattform jag äger..)

Medlem
Skrivet av lave:

...och sportspel undviker jag av ren princip.

Du har en skön stajl grabben. Vad heter du?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar