Medlem
Pangpang

Nej.. även om jag träffade en kille i rastgården som precis köpt de två sista exen av Red dead redemption så handlar mitt pangpang om airsoft.
Sålde idag min bmx och fick in stålar så jag kan laga mitt gevär. ÄNTLIGEN! Har varit trasigt sen den überkalla vintern tog dödsgreppet på elektroniken... jag kastade snöbollar hela den dagen istället. Gick inte så bra.

Nu ska jag äntligen då fixa min HK416 och ut i skog o mark o skjuta på andra glada vänner med vapen Förhoppningsvis också lite grymma foton därifrån om jag vågar ta med kameran ut dvs.

Man ska lära sig något nytt nästan varje dag har jag hört och jag har senaste dagarna börjat få lite styr på det här med texturer i bilder. Har alltid gillat bilder med textur men inte riktigt fått kläm på det. Nu visar det sig att det är busenkelt och jag har spenderat senaste dagarna med att "samla" in texturer från min omgivning. Allt från att plåta grusgången till plattorna i golvet utanför hissen passar att ha som textur i ett foto. Rent tekniskt går det ju till så att man lägger texturen ovanför fotot man vill använda och sen drar ner opaciteten på texturlagret.. dvs gör det mer genomskinligt och då kommer ju bilden bakom fram "MED" textur. Himla trevligt!

Jag bjuder er på mina två första go-bitar med den här nya tekniken, den med tulpanstjälkarna kommer ni nog känna igen, men det är ju ny tappning på den nu.

Här är det golvet i trapphuset som textur.

Detta är en trädstam med massa sköna mönster i. Ser nästan ut som en tapet.

#blogg

Medlem
Pangpang

Nu vet jag inte vilken din inlärningsstil är, men själv har jag lärt mig genom pixel2life.com, finns tutorials till det mesta! Tänkte bara tipsa om du är intresserad av att lära dig andra tekniker.

Medlem

Jag lär mig nog från många olika håll och kanter. Internet blandat med fototidningar och såklart kvällskurser from time to time.
Har inte kikat på den siten du tipsar om, men ska absolut göra det! Tack för tipset.

Medlem

Jäkla ballt får jag lov att säga. Har haft en hel del kul med de olika tipsen man får där!

Medlem

Kul att man kan hjälpa! Det mest roliga med den siten tycker jag är att söker på något man vill göra får man upp många resultat där de flesta använder sig av olika tekniker för att nå önskat resultat.

Medlem

Ja det är ju ofta så, man hittar sitt eget sätt att få fram en effekt. Det är ju lite roligt för ofta får man sin egen stil och det kan vara små skillnader som gör det stora hela så bra. Men helt klart en bra site om man gillar photoshop och redigering!

1
Skriv svar