Hur skulle ditt land vara?

Inaktiv
Hur skulle ditt land vara?

Jag har länge drömt att få göra ett eget land.
Så i den här tråden är det meningen att man ska berätta hur sitt eget land skulle se ut, om det skulle vara:

Stort eller litet land

Hur det skulle styras.

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

Vad skulle landet stå för.

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hur skulle flaggan se ut.

Vilken religon skulle landet ha.

Vilken huvudstad.

Självklart måste ni inte följa dom här förslagen, kom gärna med fler ideer. 8)

Medlem

Shit, ser ut som mitt feta kontinent projekt i skolan.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Mumma!

Mig själv som enväldig härskare över hela jorden.
Titel, Kejsare tror jag skulle passa. En personkult omkring mig som får Kim jong il att se ut som en liten mus

En brutalt stor armè som alla svär trohet inför mig, och att skydda landets intresse.
Stor stridsvagns flotta och anti-air baserat.
Extremt utarbetade Parad-uniformer.

Staten skall ha sista ordet i alla affärer och annat som kan visa staten intresse.
Inget företag får domminera om det ej ägs av staten.
Alla stora företag ägs av staten och styrs endast av folk som tänker på folk och sitt lands bästa.

Stark och hård Polis, brott axeperas aldrig.
Folk kommer övervakas, Dock så kommer hela styret att vara otroligt öppet så folket vet vad som händer.

Styret baseras på en 3-rums grund.
av 1/3 av rösterna sitter jag.
1/3 av rösterna sitter den gruppen som folket röstar fram, både folk som reprisenterar staten (om folk votar på dessa) och övriga partier som kommer in, oavsett åsikter.
1/3 av rösterna kommer ifrån en grupp vanligt folk.
Var 6mån så utses en grupp (kanske 300människor) av "vanligt" folk, för att både rösta om saker, och lägga förslag.
denna grupp har en mycket viktig del då det är den som skall se till att staten ej tappar verkligheten.

Styret skall baseras på att det SKA vara fred, företag som är giriga och utnjutjar folk ska bort, rättvisa skall strävas när det gäller rättigheter och omsorg så mycket det går.

Statliga chefer utses mycket nogrant, giriga och egoistiska personer med fel syn släpps ej in. Hög "moral" och omsorg av andra värderas mycket högt.

Strävan efter att alla folk i hela riket (världen) skall ligga på en sån lika nivå när det gäller mat, jobb, matriella ting som möjligt är en viktig pelare.

Relgion är staten öppet imot och inget stöd ges åt religon.
Det ennda staten är intreserad av är att se till att många byggnadet och div prylar bevaras till eftervärden. Inte av nått religons skäl, utan att dessa prylar ofta är gammla, och "fina"

Naturen ligger också högt upp. Fisket skall i så stor mån som möjligt sluta, om det inte handlar om odlad fisk.
Skog skall slutas huggas, om det ej handlar om godkänd odlad skog.
Ett oberoende av olja kommer infrias. Hur det sker är inga problem.

Strävan att collonicera rymden är ett mål som måste göras, både av utrymmes käll, så som matriela behov av mineraler.

1. Våld och krig acepteras aldirg, och kommer bekämmpas mycker hårt.

2. kriminalitet godtas aldrig och kommer bekämmpas mycker hårt.

3. Oretvisor baserade på girighet, utnyttjande av andra människor, ekonomiska vinnst intressen av löjliga mått acepteras ej.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Mumma!

Mig själv som enväldig härskare över hela jorden.
Titel, Kejsare tror jag skulle passa. En personkult omkring mig som får Kim jong il att se ut som en liten mus

En brutalt stor armè som alla svär trohet inför mig, och att skydda landets intresse.
Stor stridsvagns flotta och anti-air baserat.
Extremt utarbetade Parad-uniformer.

Staten skall ha sista ordet i alla affärer och annat som kan visa staten intresse.
Inget företag får domminera om det ej ägs av staten.
Alla stora företag ägs av staten och styrs endast av folk som tänker på folk och sitt lands bästa.

Stark och hård Polis, brott axeperas aldrig.
Folk kommer övervakas, Dock så kommer hela styret att vara otroligt öppet så folket vet vad som händer.

Styret baseras på en 3-rums grund.
av 1/3 av rösterna sitter jag.
1/3 av rösterna sitter den gruppen som folket röstar fram, både folk som reprisenterar staten (om folk votar på dessa) och övriga partier som kommer in, oavsett åsikter.
1/3 av rösterna kommer ifrån en grupp vanligt folk.
Var 6mån så utses en grupp (kanske 300människor) av "vanligt" folk, för att både rösta om saker, och lägga förslag.
denna grupp har en mycket viktig del då det är den som skall se till att staten ej tappar verkligheten.

Styret skall baseras på att det SKA vara fred, företag som är giriga och utnjutjar folk ska bort, rättvisa skall strävas när det gäller rättigheter och omsorg så mycket det går.

Statliga chefer utses mycket nogrant, giriga och egoistiska personer med fel syn släpps ej in. Hög "moral" och omsorg av andra värderas mycket högt.

Strävan efter att alla folk i hela riket (världen) skall ligga på en sån lika nivå när det gäller mat, jobb, matriella ting som möjligt är en viktig pelare.

Relgion är staten öppet imot och inget stöd ges åt religon.
Det ennda staten är intreserad av är att se till att många byggnadet och div prylar bevaras till eftervärden. Inte av nått religons skäl, utan att dessa prylar ofta är gammla, och "fina"

Naturen ligger också högt upp. Fisket skall i så stor mån som möjligt sluta, om det inte handlar om odlad fisk.
Skog skall slutas huggas, om det ej handlar om godkänd odlad skog.
Ett oberoende av olja kommer infrias. Hur det sker är inga problem.

Strävan att collonicera rymden är ett mål som måste göras, både av utrymmes käll, så som matriela behov av mineraler.

1. Våld och krig acepteras aldirg, och kommer bekämmpas mycker hårt.

2. kriminalitet godtas aldrig och kommer bekämmpas mycker hårt.

3. Oretvisor baserade på girighet, utnyttjande av andra människor, ekonomiska vinnst intressen av löjliga mått acepteras ej.

Med andra ord skulle du vilja vara den nya Sadam Hussein :)? Förlåt, men det låter verkligen så...oorginellt Typ "Justice is the only way, and if you oppose justice, you WILL die" Man vill få sitt utopia men det leder till ett dystopia istället


signatur

Det här är en signatur

Medlem

mitt skulle vara ensamt :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Lusen:

Jag har länge drömt att få göra ett eget land.
Så i den här tråden är det meningen att man ska berätta hur sitt eget land skulle se ut, om det skulle vara:

Stort eller litet land

Hur det skulle styras.

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

Vad skulle landet stå för.

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hur skulle flaggan se ut.

Vilken religon skulle landet ha.

Vilken huvudstad.

Självklart måste ni inte följa dom här förslagen, kom gärna med fler ideer. 8)

Litet.

Absolut monarki med mig som Kung 8)

Modernt land, överlever inte utan datorn

Inget dera, jag bestämmer

En ö.

Folkets bästa.

Jag är värd mest

Låg skatt.

Ett stort oranget G med vit bakgrund.

Shintoism.

G-staden

Nåja, inte helt seriöst


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

Mumma!

Mig själv som enväldig härskare över hela jorden.
Titel, Kejsare tror jag skulle passa. En personkult omkring mig som får Kim jong il att se ut som en liten mus

osv osv osv...

Någon verkar ha suttit i sin lilla stuga och planerat det här en längre tid. Och föresten, underskatta aldrig en mus.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Stort eller litet land

Litet

Skrivet av Lusen:

Hur det skulle styras.

Av mig via mina anförtrodda.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Gammal arkitektur, gammalt upplägg men hypermodernt.

Skrivet av Lusen:

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Makt har alltid något att säga till om? Pengar på rätt ställe skulle givetvis betyda inflytande.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

Gärna en ö men ganska nära fastlandet.

Skrivet av Lusen:

Vad skulle landet stå för.

Paradiset för alla som spelar efter reglerna.

Skrivet av Lusen:

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Se ovan.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hög för medborgare, låg för investerare. Måste finansiera den extrema välfärden.

Skrivet av Lusen:

Hur skulle flaggan se ut.

Som piratebays.

Skrivet av Lusen:

Vilken religon skulle landet ha.

Ha vilken religion du vill, det kommer inte att finansieras på något sätt dock.

Skrivet av Lusen:

Vilken huvudstad.

Castoria Fibria är den enda staden.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

En enorm ö (kontinent) med stora mineraltillgångar, medelhavsklimat mitt ute i en ocian.

Det skall vara en monarki med mig som kung (självklart) och mitt personliga råd. Även en regerning som är folkvald och styr det mesta, dock har jag som kung både vetorätt, rättinghet till att helt eller delvis igenomföra förslag och rättighet att helt ta över landet vid "kris".

Teknik skall prioriteras högt dock skall vikt läggas på effektivitet och resultat. En ny teknik behöver inte vara mer effektiv än en gammal. Mijön skall ha hög prioritet. Kärnkraften skall utvecklas för att bli så säker och miljövänlig som möjligt.

Samhället skall vara en typ av socialliberalism. Privata företag inom nästan varje del av samhället är tillåtet (t.ex. sjukvård, skola) på villkåret att det är gratis (finansieras av staten med samma medel som statliga skolor och sjukhus, oftast per person som använder det). Staten skall även kunna ha företag i gynnsamma områden då pengar direkt till statskassan alltid är bäst. Dock skall inte vanliga företag missgynnas mer än att de statliga har enorma resurser till investeringar. Jobbgaranti där staten alltid skall kunna tillhandage ett jobb till vem som helst inom någon dag (oftast simpelt och lågavlönat) istället för A-kassa i väntan på att den "arbetslöse" söker ett riktigt jobb.

Regler, förordningar skall sträva mot att vara så enkla de kan vara utan att lämna hål. Domstolar skall vara som i Sverige bortsätt ifrån att alla som vill bli valda till nämndemän måste vara godkända i en juridisk examen som är fokuserad på de gällande lagarna.

Maxlön inom allt statligt (olika nivåer beroende på författning). Denna lön bestämms av kungen.

Landet skall gå efter att alla skall ha samma förutsättningr att lyckas när de kommer ut i livet men sedan är det utt till var och en vad de vill göra med sina förutsättningar.

Armen skall vara inriktad på försvar av sin kontinent då omvärlden inte intresserar landet än till handel och i mycket extrema fall. Stort och välutvecklat anti-ICBM-system och även egna kärnvapen. Armen är till största del flotta, flyg och ett högt fortifierat markförsvar vid stränderna. Ett bra försvar håller alla andra stormakter borta hur orolig världen än skulle bli.

Religon är accepterat så länge organisationerna följer lagarna och betalar skatt som alla andra organisationer.

Flaggan är enkel med en röd symbol pch svart bakgrund. Huvudstaten är placerad centralt och ha en enorm underjordisk bunker i mitten där mestadelen av landets styrande sker, både civila och militära funktioner. Även bostad för kungen och hans råd. Extrem säkerhet gäller och bunkern är uppdelad i olika zoner beroende så att du bara kan gå dit du har rätt till att gå. De skall så imot en direktattack av en normal atombomb och de militära och högt styrande delarna skall klara av även den största vätebomb.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Lusen:

Stort eller litet land

Litet.

Skrivet av Lusen:

Hur det skulle styras.

Senaten i mindre mål, folkval i större men jag ska alltid ha sista ordet oavsett.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Gammalmodig arkitektur, byggnader och liknande men själva samhället modernt (hem, inredningar och liknande)

Skrivet av Lusen:

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Alla ska ha något att säga till om.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

En halvö.

Skrivet av Lusen:

Vad skulle landet stå för.

Frihet och Rättvisa.

Skrivet av Lusen:

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Alla är värda lika mycket utan jag som är värd mest.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hög för alla. (Mer pengar till mig!):)

Skrivet av Lusen:

Hur skulle flaggan se ut.

Ett diagonalt streck med en handkontroll ovanpå.

Skrivet av Lusen:

Vilken religon skulle landet ha.

Landet skulle inte stå för någon religion. Men alla får tro vad dom vill, dock utan några som helst fördelar eller olikheter.

Skrivet av Lusen:

Vilken huvudstad.

Zelaxan:P


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Lusen:

Stort eller litet land

Litet.

Skrivet av Lusen:

Hur det skulle styras.

Senaten i mindre mål, folkval i större men jag ska alltid ha sista ordet oavsett.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Gammalmodig arkitektur, byggnader och liknande men själva samhället modernt (hem, inredningar och liknande)

Skrivet av Lusen:

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Alla ska ha något att säga till om.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

En halvö.

Skrivet av Lusen:

Vad skulle landet stå för.

Frihet och Rättvisa.

Skrivet av Lusen:

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Alla är värda lika mycket utan jag som är värd mest.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hög för alla. (Mer pengar till mig!):)

Skrivet av Lusen:

Hur skulle flaggan se ut.

Ett diagonalt streck med en handkontroll ovanpå.

Skrivet av Lusen:

Vilken religon skulle landet ha.

Landet skulle inte stå för någon religion. Men alla får tro vad dom vill, dock utan några som helst fördelar eller olikheter.

Skrivet av Lusen:

Vilken huvudstad.

Zelaxan:P

Ditt land är inte så dumt..

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Lusen:

Stort eller litet land

Litet.

Skrivet av Lusen:

Hur det skulle styras.

Senaten i mindre mål, folkval i större men jag ska alltid ha sista ordet oavsett.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Gammalmodig arkitektur, byggnader och liknande men själva samhället modernt (hem, inredningar och liknande)

Skrivet av Lusen:

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Alla ska ha något att säga till om.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

En halvö.

Skrivet av Lusen:

Vad skulle landet stå för.

Frihet och Rättvisa.

Skrivet av Lusen:

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Alla är värda lika mycket utan jag som är värd mest.

Skrivet av Lusen:

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Hög för alla. (Mer pengar till mig!):)

Skrivet av Lusen:

Hur skulle flaggan se ut.

Ett diagonalt streck med en handkontroll ovanpå.

Skrivet av Lusen:

Vilken religon skulle landet ha.

Landet skulle inte stå för någon religion. Men alla får tro vad dom vill, dock utan några som helst fördelar eller olikheter.

Skrivet av Lusen:

Vilken huvudstad.

Zelaxan:P

Ditt land är inte så dumt..

Jag vet, synd bara att jag inte hade det också..:(


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Mumma!

Mig själv som enväldig härskare över hela jorden.
Titel, Kejsare tror jag skulle passa. En personkult omkring mig som får Kim jong il att se ut som en liten mus

En brutalt stor armè som alla svär trohet inför mig, och att skydda landets intresse.
Stor stridsvagns flotta och anti-air baserat.
Extremt utarbetade Parad-uniformer.

Staten skall ha sista ordet i alla affärer och annat som kan visa staten intresse.
Inget företag får domminera om det ej ägs av staten.
Alla stora företag ägs av staten och styrs endast av folk som tänker på folk och sitt lands bästa.

Stark och hård Polis, brott axeperas aldrig.
Folk kommer övervakas, Dock så kommer hela styret att vara otroligt öppet så folket vet vad som händer.

Styret baseras på en 3-rums grund.
av 1/3 av rösterna sitter jag.
1/3 av rösterna sitter den gruppen som folket röstar fram, både folk som reprisenterar staten (om folk votar på dessa) och övriga partier som kommer in, oavsett åsikter.
1/3 av rösterna kommer ifrån en grupp vanligt folk.
Var 6mån så utses en grupp (kanske 300människor) av "vanligt" folk, för att både rösta om saker, och lägga förslag.
denna grupp har en mycket viktig del då det är den som skall se till att staten ej tappar verkligheten.

Styret skall baseras på att det SKA vara fred, företag som är giriga och utnjutjar folk ska bort, rättvisa skall strävas när det gäller rättigheter och omsorg så mycket det går.

Statliga chefer utses mycket nogrant, giriga och egoistiska personer med fel syn släpps ej in. Hög "moral" och omsorg av andra värderas mycket högt.

Strävan efter att alla folk i hela riket (världen) skall ligga på en sån lika nivå när det gäller mat, jobb, matriella ting som möjligt är en viktig pelare.

Relgion är staten öppet imot och inget stöd ges åt religon.
Det ennda staten är intreserad av är att se till att många byggnadet och div prylar bevaras till eftervärden. Inte av nått religons skäl, utan att dessa prylar ofta är gammla, och "fina"

Naturen ligger också högt upp. Fisket skall i så stor mån som möjligt sluta, om det inte handlar om odlad fisk.
Skog skall slutas huggas, om det ej handlar om godkänd odlad skog.
Ett oberoende av olja kommer infrias. Hur det sker är inga problem.

Strävan att collonicera rymden är ett mål som måste göras, både av utrymmes käll, så som matriela behov av mineraler.

1. Våld och krig acepteras aldirg, och kommer bekämmpas mycker hårt.

2. kriminalitet godtas aldrig och kommer bekämmpas mycker hårt.

3. Oretvisor baserade på girighet, utnyttjande av andra människor, ekonomiska vinnst intressen av löjliga mått acepteras ej.

varför har du stridsvagnsflottor om du är enväldig härskare över jorden, och om krig och våld inte accepteras, varför har du stridsvagnsflottor?


signatur

thank you, come again

Medlem

För att hålla reda på ev oroligheter, för att bevara ett lung, måste det finnas en övermakt


signatur

R.I.P The_maxx

Stort eller litet land

Stort eller litet? Nja, det ska vara mycket varierande miljöer, allt från höga berg till vackra dalar till isiga ödemarker. Så stort kanske?

Hur det skulle styras.

Av ett råd på 10 - 12 personer kanske?

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Elektricitet skulle finnas, en blandning av Devil May Cry världen ungefär. Mycket svärd och magi men samtidigt lite futuristisk.

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Alla skulle ha något att säga till om.

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

Kontinent.

Vad skulle landet stå för.

Brutal death metal!

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Nej alla skulle inte vara like mycket värda. Landet skulle ha dödsstaff.
2 Grundlagar. Alla som lyssnar på rap/hiphop och det skräpet skulle avrättad omgående.
Kommunister skulle stryka med direkt.

"Rap och hiphop, det värsta som hänt världen sedan digerdöden"
Digerdöden måste man ha haft.

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Ingen skatt.

Hur skulle flaggan se ut.

Ett stort järnkors och lite krimskrams.

Vilken religon skulle landet ha.

Frivilligt, mycket sekter som bor uppe i bergen.

Vilken huvudstad.
Ophthalamia


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

hmm mitt land, amish kanske?

eller så måste man hitta nån medelväg, gärna inte för stort, rättvist där man bryr sig om de svaga på ett bra sätt.
Nackdelen är att folk är idioter i allmänhet och ser till sitt eget bästa för det mesta, man vill bli behandlad väl, men när det väl gäller att chippa in för att hjälpa andra så protesterar man.

Ändå så tror jag att det bottnar i att samhället behöver ha så mycket öppenhet som möjligt, att folk får ventilera, få vara med och påverka på ett vettigt sätt.
Jag skulle inte vilja tvinga på en massa lagar, men blir det till att folk utnuttjar situationer för endast sitt eget bästa så måste man på nåt sätt ta kontrollen över det.

Man kanske kan sparka ut idioterna?

Dvs ett land där du är fri att göra hur du vill, men går du över gränsen så slänger jag ut dig.


signatur

thank you, come again

Medlem

Stort eller litet land

Litet.

Hur det skulle styras.

Av mig och endast mig sjäv.

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Skulle se ut och följa Jacque Fresco's framtidsvisioner.

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Jag skulle styra. Punkt slut. Gör du inte som jag vill så ber jag ett gäng håriga technovikingar våldta dig med en kaktus.

Vad skulle landet stå för.

Välfärd för mig och endast mig.

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Nej, jag skulle vara värd mest. Jag är ju trots allt kung!

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Jättehög och allt går till mig.

Hur skulle flaggan se ut.

Skulle vara en bild på mig i rosa morgonrock med morgonfjång.

Vilken religon skulle landet ha.

Religion skulle vara totalt förbjudet. Kommer jag på att du är religös så kastar jag ut dig men först låter jag de håriga technovikingarna ge dig en omgång.

Vilken huvudstad.

Minstadärstörreändin.

Medlem

Hehehe inte många av era land man vill bo i.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Stort eller litet land?
Litet (väldigt litet)

Hur det skulle styras?
Genom gemensamma råd, där alla är välkomna. Med framröstad "ordförande"

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd?
Gammalmodigt, eller snarare teknologiskt men på ett gammalmodigt sätt

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om?
Till så liten del som möjligt. Alla har inflytande.

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent?
Ö helt klart.

Vad skulle landet stå för?
Självständighet

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet?
Alla lika mycket värda.

Skulle det vara hög skatt eller låg?
Landet skulle vara ett pengalöst land där alla bidrar med det dom kan

Hur skulle flaggan se ut?
Hmm, ingen aning. En fin flagga skulle det iaf vara!

Vilken religon skulle landet ha?
Ingen religion, men stor inriktning på moral, empati och eget ansvar

Vilken huvudstad?
Inga städer, hela ön United as one.

Detta skulle säkert aldrig funka i praktiken, men det vore mysigt med en egen ö, där alla hjälps åt och mår bra gött mos.:heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av klossen:

Hehehe inte många av era land man vill bo i.

Mitt är skit bra!
så vidare du inte är en bråkstake


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av klossen:

Hehehe inte många av era land man vill bo i.

Mitt är skit bra!
så vidare du inte är en bråkstake

en "regering", som till en tredjedel består av en diktator, en tredjedel av en regering som röstas fram av hela jorden och en tredjedel slumpmässigt utvalda 300 pers... eh, nejtack? jag har alltså en röst av sex miljarder, och jag får bara rösta på en regering som har en tredjedel av makten?

religiös intolerans, stark, hård stats-polis....

nejdu, jag tror jag passar på den faktiskt!

Avstängd

Mitt land skulle bestå av en mellanstor ö, för att lättare undvika gränskonflikter.

Landet skulle styras på samma sätt som Sverige, men med några mindre skillnader.

Det skulle vara nutida. Alla ska ha något att säga till om, ännu mer än här. Jag tycker att den enskilda individen har alldeles för lite att säga till om här. Kanske vore det bra om man hade val om mer vanliga grejer?
IceMans idé om att slumpmässigt välja ut människor som fick vara med att bestämma kanske skulle vara bra, men då skulle det vara fler än bara 300. Kanske 1000, eller ännu fler? I och för sig kan det vara svårt att undvika fusk, men det kanske vore värt att prövas?

Landet skulle stå för frihet och alla människors lika värde.

Skatterna skulle hållas på en så låg nivå som möjligt, utan att för den skull dra ner på kvalieten.

Flaggan skulle vara en korsflagga av nordiskt snitt.

Landet skulle i grund och botten vara kristet, men med en stark betoning på religionsfrihet.

Huvudstaden skulle vara den största och mest centrala staden, gärna vid kusten.

Mitt land är självklart en utopi. Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att skapa ett perfekt land med bra balans.

Inaktiv
Skrivet av EliasN:

Mitt land skulle bestå av en mellanstor ö, för att lättare undvika gränskonflikter.

Landet skulle styras på samma sätt som Sverige, men med några mindre skillnader.

Det skulle vara nutida. Alla ska ha något att säga till om, ännu mer än här. Jag tycker att den enskilda individen har alldeles för lite att säga till om här. Kanske vore det bra om man hade val om mer vanliga grejer?
IceMans idé om att slumpmässigt välja ut människor som fick vara med att bestämma kanske skulle vara bra, men då skulle det vara fler än bara 300. Kanske 1000, eller ännu fler? I och för sig kan det vara svårt att undvika fusk, men det kanske vore värt att prövas?

Landet skulle stå för frihet och alla människors lika värde.

Skatterna skulle hållas på en så låg nivå som möjligt, utan att för den skull dra ner på kvalieten.

Flaggan skulle vara en korsflagga av nordiskt snitt.

Landet skulle i grund och botten vara kristet, men med en stark betoning på religionsfrihet.

Huvudstaden skulle vara den största och mest centrala staden, gärna vid kusten.

Mitt land är självklart en utopi. Det är svårt, för att inte säga omöjligt, att skapa ett perfekt land med bra balans.

Ditt land är nog en av dom bästa landen:up:
Fast det låter lite många som ska vara med och bestämma.

Medlem

bästa? ett land där religon har en sån base, kan bara sluta i en sak, Katastrof.

nej, poliser, tanks, och lite Stasi.
De är grejor de


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd
Skrivet av Lusen:

Ditt land är nog en av dom bästa landen:up:
Fast det låter lite många som ska vara med och bestämma.

Kanske vore det svårt att få till det bra på ett praktiskt sätt, men jag har alltid tyckt att vi har för lite att säga till om här i Sverige (även fast jag vet att man faktiskt kan påverka ganska mycket om man bara kämpar).

Skrivet av IceMan:

bästa? ett land där religon har en sån base, kan bara sluta i en sak, Katastrof.

nej, poliser, tanks, och lite Stasi.
De är grejor de

Jo, förtryck och hot fungerar ju alltid.

Medlem

Stort eller litet land

Landet ska vara i storlek som sverige, fast rundare.

Hur det skulle styras.

Demokratiskt, Parlamentalism.

Skulle det vara ett land med ny teknologi eller ett gammalmodigt land med häst och vagn och båge och svärd.

Ny teknologi

Skulle makt och pengar styra eller skulle alla ha något att säga till om.

Som jag skrev ovan, demokrati.

Skulle det vara en ö eller skulle det liggga på ett kontinent.

Kontinent då kontakt med omvärlden är viktig.

Vad skulle landet stå för.

Frihet, arbete till alla som vill arbeta, demokrati och jämställdighet.

Skulle alla vara lika mycket värda eller skulle bara vissa vara i landet.

Alla lika värda.

Skulle det vara hög skatt eller låg.

Skatten skulle justeras beroende på om landet

Då mitt land självklart har många affärer och månge skatteinkomster skulle skatten vara relativt låg.

Hur skulle flaggan se ut.

Svart och vitt, brevid varrandra helt cleant

Vilken religon skulle landet ha.

HELT valfritt sålänge den inte involverar våld eller uppoffringar.

Vilken huvudstad.

Word

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

bästa? ett land där religon har en sån base, kan bara sluta i en sak, Katastrof.

nej, poliser, tanks, och lite Stasi.
De är grejor de

Om man är ledearen eller civilmänniskan?:D

1
Skriv svar