Vad f-n hette den där filmen nu igen...

Medlem
Vad f-n hette den där filmen nu igen...

Joe!
Jag kollade filmkrönikan eller något i den stilen för att ganska bra tag sedan och såg då en reportage om en ny tecknad film som enligt rösten på tv var från samma snubbe som **** spirited away... Jag minns att det var havet, öar... och att den skulle vara bra.

Jag har kollat lite då och då men jag minns inte vad den hette, minns inte handlingen... Jag ÄLSKADE spirited away så jag vill beställa denna filmen men jag kan inte hitta den...

IMDB hjälpte inte...

Jag vet att det finns en massa "manga-fans" här - till er vill jag bara säga; HÄLP!

Till er andra, passa på att efterlysa en film när det ändå är en tråd igång på ämnet!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Howls Moving Castle? Eller ja, den hetter nåt sånt. Hans nästa film efter Spirited Away var det om jag minns rätt.


signatur

Videomupp

Medlem

Här kan du kolla om det är någon annan Ghibli-film.
http://www.onlineghibli.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Studio_Ghibli


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Har sett 2st "manga"-filmer (eller är det anime) i mitt liv: Spirited Away och Howls Moving Castle. Tror det är Howls Moving Castle du letar efter.

Medlem

Nej, det är inte howls moving castle (också en kickass film) men denna är helt ny....

Senil... Hmmm, kan det vara tales from earthsea?

Har någon sett den, är den bra? Jag skulle surfa redan på info själv om jag inte var så full...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

porco rosso måste det vara, bästa filmen av studio ghibli IMO


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

porco rosso måste det vara, bästa filmen av studio ghibli IMO

Nej, filmen skall vara som mest ett år gammal.

Grave for firefiles, Moving castle, Spirited away... Jag gillar dessa filmer - vilka gillar jag mer?
(Animefanbois, tipsa fett!)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av sno0zer:

porco rosso måste det vara, bästa filmen av studio ghibli IMO

Nej, filmen skall vara som mest ett år gammal.

Grave for firefiles, Moving castle, Spirited away... Jag gillar dessa filmer - vilka gillar jag mer?
(Animefanbois, tipsa fett!)

Du gillar från och med nu dessa:
Wonderful Days
Paprika
5 Centimeters Per Second (3 kort filmer)
Perfect Blue
Vampire Hunter D Bloodlust

Nu spottade jag bara ut lite bra filmer, så kolla på dom om du inte hittar din fina film du letar efter

Är det inte Ponyo on a Cliff du letar efter då? deras nyaste.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Youtube-proffs

Ursäkta mig, gäller allt detta bara mangafilmer?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag är inte egentligen någon större anime-fantast men föll ändå på ett ögonblick för konstverken som är Studio Ghiblis filmer. Gillar du Spirited Away måste du älska Laputa: Castle in the Sky och troligtvis även Princess Mononoke.

Av de lite seriösare Ghibli-filmerna sticker ju Grave of the Fireflies och Whisper of the Heart ut som ruskigt bra filmer. Även Takahatas Only Yesterday är väldigt bra, om än lite underligare.

Jag skulle egentligen kunna sitta och rada upp hela Ghiblis bibliotek då alla filmer är bra och riktigt sevärda. Av de jag ännu inte nämnt skulle jag kanske varmast rekommendera Nausicaä of the Valley of the Winds. Seså, sätt igång och titta!

Medlem

Altså den enda miyazaki film jag kan tänka mig utöver porko rosso som utspelar sig på havet är den kommande Ponyo on a Cliff som inte ens är klar. Sorry dawg, jag tror du kanske sett en preview eller nått?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

filmen du tänker på hade namnet "legender från övärlden", baserad på (eller snarare inspirerad av) ursula k leguins böcker.

den är för övrigt inte gjord av miyazaki senior, utan hans son.

Medlem

Alltså "Talesfrom Earthsea"


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av lave:

filmen du tänker på hade namnet "legender från övärlden", baserad på (eller snarare inspirerad av) ursula k leguins böcker.

den är för övrigt inte gjord av miyazaki senior, utan hans son.

Ja, den måste det vara. Sweet!
Tack för all hjälp alla.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Sök på Moon, alla filmer som innehåller manga\anime heter något med Moon i


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Bee Movie?


signatur

R.I.P The_maxx

Det är Tales from Earthsea du letar efter.. no question about it!

http://www.onlineghibli.com/earthsea/


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

1
Skriv svar