Skitiga handkontroller

Inaktiv
Skitiga handkontroller

Allmänt prat kanske inte är rätt ställe att posta in det här så om max tycker att det hör hemma någon annan stans så ber jag om ursäkt för att jag besvärarar honom.

Here it goes...

Hemma hos har jag 4 väll använda vita (från början början vita) handkontroller. På knapparna LB,RB,LT och RT är namnen på dem in ristna i plasten, där brukar det alltid bli svart.
Över hela kontrollen sitter det som en hinna av fett eller något liknande. Frågan är hur får jag bort det. Funkar kontroller att stoppa in i disk maskin eller hur ska man rengöra dem? Har ni några tips?:\


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Diskmaskin är ej att rekomendera.

Medlem

Jag brukade rengöra med tandpetare för att få bort skit ur skrevor och en trasa med rengöringsmedel bara. Funkar för mig.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Diskmedel som rengörings medel?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ska väl funka, det löser ju fett Kan ha varit det jag använde, om jag inte bara använde vatten. Cant remember. Men du ska ju inte blöta ner en trasa så det rinner, får se till att den bara är lite våt så att säga ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

Sluta äta chips när du spelar spel, harmie - Använd rengöringsmedel (lite) och en skursvamp och gnugga bort skiten, se till att det inte rinner ner vatten i knapparna! OM det rinner ner vatten så använd inte kontrollerna på ett par dagar...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Ganska roligt det där.

Har min xbox kontroll som jag har haft sedan urminnes tider, och idag var jag hos en kompis och spela lite, fick hans #2 kontroll som var sprillans ny.

WOW. Man märkte skillnaden, de små gummibollarna som är på joysticksen fanns där och man hade bra grepp. På min så var det slätt bara. Riktigt slätt. Och hela kontrollen var typ, bra att hålla i medans min är hur slät som helst och typ joysticksen är lite trasiga typ.. ojoj, dags att köpa nya kontroller kan jag säga.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Sluta äta chips när du spelar spel, harmie - Använd rengöringsmedel (lite) och en skursvamp och gnugga bort skiten, se till att det inte rinner ner vatten i knapparna! OM det rinner ner vatten så använd inte kontrollerna på ett par dagar...

Men chips är ju gott.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Here it goes...

Hemma hos har jag 4 väll använda vita (från början början vita) handkontroller. På knapparna LB,RB,LT och RT är namnen på dem in ristna i plasten, där brukar det alltid bli svart.
Över hela kontrollen sitter det som en hinna av fett eller något liknande. Frågan är hur får jag bort det. Funkar kontroller att stoppa in i disk maskin eller hur ska man rengöra dem? Har ni några tips?:\

Dagens I-lands problem ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

T-röd + bomull funkar ganska bra på att lösa fett och döda bakterier

Det gör inget om det läcker in lite heller då sprit inte leder ström eller framkallar korrosion. Se dock till att inte lägga den i T-röd över natten eller liknande då det är svagt frätande på elektronik.

Testa inte diskmaskinen


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Haha skrapa bort det
Har en 360 kontroll som är riktigt ful xD

1
Skriv svar