Bill Roper om Champions Online

Robot
Bill Roper om Champions Online

Kan den gamle Blizzard-legendaren få Cryptics superhjältar att lyfta? Bill Roper förklarar varför Champions Online kommer rädda världen.

#cryptic-studios, #city-of-heroes, #city-of-villains, #blizzard, #flagship-studios, #hellgate-london


Medlem
Intervju - Bill Roper om Champions Online

Låter lovande. Jag lirade CoH och tyckte det var skitkul, ända tills man tröttnade.

Älskar sista frågan, som besvaras med en massa hype. Eftersom att AoC var ett totalfiasko modell stort så kommer jag pricka av listan vid release;

"Hundratals nya områden att utforska, nya krafter med tillhörande fördelar, hundratals perks/achievements, ursprung och talanger, items, crafting, super stats, PvP-speltyper, PvP-ranking, Nemesis-systemet, med mera."

Saknas 2 av dessa så skiter jag i det. Bojkotta Hype!

Medlem

Bra interjuv


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Medlem
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Citat:

Nemesis - På samma sätt som du kan göra verklighet av dina hjältedrömmar kan du skapa en ärkefiende - en Nemesis. För att göra fienden använder du samma verktyg som när du skapar din hjälte. Och de skapar inte bara utseende och övergripande krafter, de påverkar personligheten och beteendet. Den ultimata utmaningen är den du skapar åt dig själv.

Själv har jag blivit riktigt intresserad av den här titeln de senaste veckorna. Väntar nog dock på att ett par recensioner dyker upp innan jag bestämmer mig för om det är värt att inhandlas eller inte.

Edit: Trevlig läsning för övrigt. ^^


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Att kalla Hellgate: London, som är ett av de bäst säljande pc-spelen någonsin, för fiasko, är synnerligen att ta i.

Medlem

Angående CO så hade det säkerligen varit intressant om de haft med fullskalig PVP (vilket hade passat in mycket väl på heroes/villians-conceptet). Istället för denna krimskrams arena.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Det står inte alls klart och tydligt. Vad som står är snarare tvärtom. Du spelar inte som din "nemesis". Du skapar den och sedan möter du den ibland i PvE-fighter.

Redaktör
Skrivet av Paladia:

Att kalla Hellgate: London, som är ett av de bäst säljande pc-spelen någonsin, för fiasko, är synnerligen att ta i.

Servrar, betaltjänster med mera lär inte ha lagts ner för att det gick för bra för spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Det står inte alls klart och tydligt. Vad som står är snarare tvärtom. Du spelar inte som din "nemesis". Du skapar den och sedan möter du den ibland i PvE-fighter.

Ah, låter ju jäkligt korkat om så är fallet. Det jag fick ut av texten var att man skapade och lirade som sin nemesis, precis som med sin hjälte. Du är säkerligen mer insatt än mig så du har nog rätt.

Bummer alltså... Är ju usling man vill vara.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Nån som vet om man kan lyfta bilar i Champions Online? DC Universe Online har ju den möjligheten och eftersom det är en stor utveckling i schangern så känns det som att DC kommer att vinna detta krig. Jag är en gammal City of Heroes spelare som tröttnade efter typ level 30 då spelet saknade grov variation. Alla mobs såg exakt likadana ut och zonerna detsamma.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Nån som vet om man kan lyfta bilar i Champions Online? DC Universe Online har ju den möjligheten och eftersom det är en stor utveckling i schangern så känns det som att DC kommer att vinna detta krig. Jag är en gammal City of Heroes spelare som tröttnade efter typ level 30 då spelet saknade grov variation. Alla mobs såg exakt likadana ut och zonerna detsamma.

Kollar ingen längre själv på t.ex. YouTube längre?

Jo man kan lyfta bilar och annat. Och personligen (smak = bak) tycker jag att Champions ser hundra gånger bättre ut samt att det är ett "äkta" RPG jämte DC Universe som mer verkar vara ett fighting spel på nätet, dessutom är animationerna horribla.

Inaktiv

Gillar superhjältetemat skarpt , dock föll CoH/CoV för mig helt på att det inte finns loot , mer än de där tråkiga powerupsakerna... Vill ha riktig loot , annars e de inget o hålla på med. Hoppas det finns i detta , verkar så iaf om man ser på sista svaret.

Medlem

Det här kan bli bra eftersom dom har en massa erfarenhet redan. Men lite aldrig på hype gott folk det är ett stort misstag men det låter och ser lovande ut so far!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Detta blir nog ett köp!

Medlem

Brutalt bra intervju!

Medlem

Jag lovade mig själv efter Age of Conan hypen att aldrig Hypa ett MMO igen.. men det går bara inte att motstå denna spirituella uppföljare till det bästa MMO'et någonsin!


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Det står inte alls klart och tydligt. Vad som står är snarare tvärtom. Du spelar inte som din "nemesis". Du skapar den och sedan möter du den ibland i PvE-fighter.

Ah, låter ju jäkligt korkat om så är fallet. Det jag fick ut av texten var att man skapade och lirade som sin nemesis, precis som med sin hjälte. Du är säkerligen mer insatt än mig så du har nog rätt.

Bummer alltså... Är ju usling man vill vara.

Man kommer kunna spela med sin Nemesis vid PvP.

Medlem
Skrivet av ArabKing:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Det står inte alls klart och tydligt. Vad som står är snarare tvärtom. Du spelar inte som din "nemesis". Du skapar den och sedan möter du den ibland i PvE-fighter.

Ah, låter ju jäkligt korkat om så är fallet. Det jag fick ut av texten var att man skapade och lirade som sin nemesis, precis som med sin hjälte. Du är säkerligen mer insatt än mig så du har nog rätt.

Bummer alltså... Är ju usling man vill vara.

Man kommer kunna spela med sin Nemesis vid PvP.

Inte samma sak. Vill kunna spela som usling som huvudkaraktär.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Den gode løgnaren Bill haussar vidare. Efter Hellgate tror jag det hade varit bættre før alla parter att sætta munkavle på honom.

Hype å sida så kan det ju bli ett bra spel ændå, potentialen finns ju dær och CoH var skoj i lagom doser.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av Phobos:
Skrivet av Guzilla:

Nån som vet om man kan lyfta bilar i Champions Online? DC Universe Online har ju den möjligheten och eftersom det är en stor utveckling i schangern så känns det som att DC kommer att vinna detta krig. Jag är en gammal City of Heroes spelare som tröttnade efter typ level 30 då spelet saknade grov variation. Alla mobs såg exakt likadana ut och zonerna detsamma.

Kollar ingen längre själv på t.ex. YouTube längre?

Jo man kan lyfta bilar och annat. Och personligen (smak = bak) tycker jag att Champions ser hundra gånger bättre ut samt att det är ett "äkta" RPG jämte DC Universe som mer verkar vara ett fighting spel på nätet, dessutom är animationerna horribla.

Det var bara det jag ville veta. Självklart så tyckte jag också att DC Universe såg sämre ut och speciellt när det gäller animationer. Jag har faktiskt inte sett nåt klipp hitils där man kan lyfta bilar i Champions Online på tex YouTube så det var därför jag undrade.

Medlem

OH NOES, THE BILAR KOMMER VARA ENDA KRITERIET IN THE FUTURE?!?!?!?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Med tanke på hur Bill Roper ser ut, så undrar jag om utvecklarna har planerat att även inkludera honom i spelet?


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av ArabKing:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Paladia:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Xenil:

ååh, jag vill ju spela som villain. Tråkigt om de bara gör så man endast kan vara 1 sida (god altså)

Står ju klart och tydligt i texten att du ska kunna spela som usling.

Det står inte alls klart och tydligt. Vad som står är snarare tvärtom. Du spelar inte som din "nemesis". Du skapar den och sedan möter du den ibland i PvE-fighter.

Ah, låter ju jäkligt korkat om så är fallet. Det jag fick ut av texten var att man skapade och lirade som sin nemesis, precis som med sin hjälte. Du är säkerligen mer insatt än mig så du har nog rätt.

Bummer alltså... Är ju usling man vill vara.

Man kommer kunna spela med sin Nemesis vid PvP.

Inte samma sak. Vill kunna spela som usling som huvudkaraktär.

Ren gissning här, du kan skapa din karaktär hur du vill, så man borde kunna göra onda med. Vad jag vet så finns inga uppdelade sidor. Om man gör en ond huvudkaraktär så borde ens nemesis vara den goda.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle inte tacka nej till hans jobb kan jag lova

NIB
Medlem

Mycket politikersvar, han pratar men säger inte så mycket. Särskilt på frågan om varför inte PS3.

Jag tror inte heller den töntiga kalsongstilen har vunnit så mycket mark i Europa. Fortfarande gillar vi mer mörker och realism här, medan kalsonger och manga funkar bättre i usa.

Medlem

Testat? Detta är inte testat!


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar