Youtube-proffs
Problem :\

Hejsan, jo det är så.. att jag har en kompis som har ett problem, men han vågar inte prata om det med andra så jag skall fråga åt han.

Skrivet av Kompisen:

Vad skall jag göra? Jag tror jag får panik! Det är såhär att jag har alltid spelat sedan jag var yngre, när jag var yngre så brukade jag fantisera om att spela i skolan och när jag var ute med kompisar, det var allt jag gjorde, jag levde för att spela.

Nu har något hänt, flera år senare så känner jag fortfarande den här "fantisera"-känslan som jag brukade få.
Men denna gången så uppfylls inget, jag kommer hem, och inget, jag känner inte ens för att röra spelet.
Spelet bara ligger där, och jag finner mig själv sitta och tokläsa recensioner istället för att spela. Vad är det för fel på mig?

Är det bara jag som har detta problemet? HJÄLP!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Hej Bullen!

...som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet...

Jag känner igen det där du pratar om... jag kan känna för att spela hela dagen till jag kommer hem... då orkar jag inte längre.

Tungt att bli gammal. Tur att man blir snyggare och snyggare så man har något att falla tillbaka på...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Hej Bullen!

...som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet...

Jag känner igen det där du pratar om... jag kan känna för att spela hela dagen till jag kommer hem... då orkar jag inte längre.

Tungt att bli gammal. Tur att man blir snyggare och snyggare så man har något att falla tillbaka på...

Va fan ja... han e 22 år för fan!

Dessutom så har han inget "snyggt att falla tillbaka på"

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=2196


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Hej Bullen!

...som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet...

Jag känner igen det där du pratar om... jag kan känna för att spela hela dagen till jag kommer hem... då orkar jag inte längre.

Tungt att bli gammal. Tur att man blir snyggare och snyggare så man har något att falla tillbaka på...

Va fan ja... han e 22 år för fan!

För varje år man sitter framför datorn och är vansinning på alla aimbots, lpmf's och n00bs åldras man tre kroppsligen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hehe "en kompis" jaja
säg till "kompisen" att allt löser sig

var exakt lika dan när jag var 22.
Men man jobbar, skaffar hus, och allt löser sig. ingen fara
kännde exakt samma grej, nu får jag bara den där kännslan på söndagarna nyckeln är:
Jobba, göra saker irl. jobba hemma.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har haft en liknande svacka i typ 2 år nu! men nu börjar spelsuget faktiskt komma tillbaka! det tråkiga är att jag inte har någon vettig maskin att lira på! så jag KAN inte spela

Så bygg dig en fet jävla spelmaskin tills suget kommer igen.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Werzion?

Medlem

haha, va fan F3D?

det är (faktiskt) inte jag .... jag sminkar mig bättre... :$;)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Usch och fy!

Att inte känna för att spela är lika illa som att bli impotent. Den enda kuren jag känner till är att helt och hållet lägga ner med spel ett tag. Det får ta den tid det tar.

Skulle det vara så att du aldrig mer känner för att spela får du trösta dig med att du använt tiden till att göra andra saker.

Jag fick tillbaka spelglädjen med STALKER, men nu har jag spelat det så mycket att jag kan det utantill oavsett hur många mods jag installerar.

Du är iaf bara 22 år och kan ta ett sabbatsår utan problem.

Medlem

jag...jag....minns inte senaste gången jag spelade

Inaktiv

Allting går i vågor, man tappar lusten och lusten kommer tillbaks,
det är väl ett sundhets tecken, att inte göra samma sak jämt.

Inaktiv

Jag har lite utav samma problem Känns hemskt!

Medlem

Ta det lugnt Polish det går över

Har själv varit i samma sits under en längre period. Men nu då man har heltids jobb då uppskattar man varje spel stund man får

Men jag brukar göra såhär. Att jag spelar inte alls i huvudtaget då jag är trött och hängig tex. efter en arbetsdag eller när jag har sovit dåligt då orkar man inte engagera sig speciellt mycket i spelet. Jag brukar spela när jag är är ledig och har tid över för sig själv och när man har sovit bra så man är pigg och alert då man ska spela Iof så blir det att man inte spelar lika ofta men när man väl spelar så får man väldigt fina spelstunder :heart:

Medlem

aa, man ska spela när hjärnan säge "omfg! xxxx måste du bara köra, annars dör jag"
spela när det är kul, de går inte tvinga det fram


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag har ett liknande "problem" dock så ser jag det mest som ett tecken på att det är dags att ta en datorpaus över en längre tid.
Jag sitter nämligen på en ganska het maskin och lirar bara q3.. inga nya spel lockar köpte iofs bioshock men tyckte inte att det känndes sådär jättebra. TF2 var också kul i sisådär 20h men sen pallade jag inte längre, kollade in crysis hur länge som helst men pallade inte skaffa, samma med COD4.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Youtube-proffs

Jag köpte Mass Effect, satt och spela i 2 timmar sedan så ligger det och dammar på hyllan, bränner hellre runt i en dodge hennesey viper på forza 2.. de känns så tråkigt.

Så, nu när man är på jobbet, så sitter jag och drömmer om Mass effect.

Detta kan inte fortsätta såhär.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag köpte Mass Effect, satt och spela i 2 timmar sedan så ligger det och dammar på hyllan, bränner hellre runt i en dodge hennesey viper på forza 2.. de känns så tråkigt.

Så, nu när man är på jobbet, så sitter jag och drömmer om Mass effect.

Detta kan inte fortsätta såhär.

Jag tackar jesus för att jag kunde testa mass effekt innan köp... jag fattar inte hur det spelet kan fått bra kritik... man kanske måste tvinga sig in i spelet för att det skall vara bra?

Jag HATAR scriptad dialog man inte kan klicka bort och mass effect var 80% scriptad dialog och 20% flygande minirobotar - flygande minirobotar är bland det värsta jag vet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Jühan:

Men jag brukar göra såhär. Att jag spelar inte alls i huvudtaget då jag är trött och hängig tex. efter en arbetsdag eller när jag har sovit dåligt då orkar man inte engagera sig speciellt mycket i spelet. Jag brukar spela när jag är är ledig och har tid över för sig själv och när man har sovit bra så man är pigg och alert då man ska spela Iof så blir det att man inte spelar lika ofta men när man väl spelar så får man väldigt fina spelstunder :heart:

Mycket bra tips. Är jag trött efter jobbet lägger jag mig i sängen med en bok istället.

Mitt recept på en bra spel-söndag;

1. Gå upp tidigt och ät en rejäl frukost.
2. Fixa, städa och släng en massa skräp.
3. ???
4. Spela.

Medlem

Har ungefär samma "problem" men det beror nog mest på att det inte finns några nya / gamla spela som jag känner för att spela. Antar väl att jag är lyckligt lottad! ^^

Medlem
Skrivet av Polish:

Va fan ja... han e 22 år för fan!

Dessutom så har han inget "snyggt att falla tillbaka på"

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=2196

Han har visst något snyggt att falla tillbaka på, fast såklart att den där masken inte var så smickrande

Medlem
Skrivet av teX:
Skrivet av Jühan:

Men jag brukar göra såhär. Att jag spelar inte alls i huvudtaget då jag är trött och hängig tex. efter en arbetsdag eller när jag har sovit dåligt då orkar man inte engagera sig speciellt mycket i spelet. Jag brukar spela när jag är är ledig och har tid över för sig själv och när man har sovit bra så man är pigg och alert då man ska spela Iof så blir det att man inte spelar lika ofta men när man väl spelar så får man väldigt fina spelstunder :heart:

Mycket bra tips. Är jag trött efter jobbet lägger jag mig i sängen med en bok istället.

Mitt recept på en bra spel-söndag;

1. Gå upp tidigt och ät en rejäl frukost.
2. Fixa, städa och släng en massa skräp.
3. ???
4. Spela.

Låter ungefär som mig fast jag sover till två tre på dan, jobbar skift så jag är som van att vara uppe på nätterna. Men jag gillar som att spela då det är mörkt ute blir som bättre stämning på nått vis

Någon som har något tipps vart man kan köpa 100% ljustäta parshiener?

Medlem
Skrivet av Jühan:

Någon som har något tipps vart man kan köpa 100% ljustäta parshiener?

Svart rullgardin från ikea FTW!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Jühan:

Någon som har något tipps vart man kan köpa 100% ljustäta parshiener?

Svart rullgardin från ikea FTW!

Nice hittade dom här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50122570

Men åh dom går ju inte att beställa via nätet och närmaste ikea från mig är 18 mil! :\

Medlem

Den vita finns (dock ej svart, som du säger, av nån anledning)
den är helt ljustät (anväder en sån som projektor duk)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lite offtopic men

På tal om projektor dukar borde det inte bli bättre svärta på en svart duk istället för vit duk? Fattar inte varför alla använder vita dukar när det är rent logiskt att det blir bättre svärta med en svart duk eftersom då behöver inte projektorn täcka över dom vita områdena med svart som kan lätt bli mörk grå aktit

Medlem
Skrivet av Jühan:

Lite offtopic men

På tal om projektor dukar borde det inte bli bättre svärta på en svart duk istället för vit duk? Fattar inte varför alla använder vita dukar när det är rent logiskt att det blir bättre svärta med en svart duk eftersom då behöver inte projektorn täcka över dom vita områdena med svart som kan lätt bli mörk grå aktit

Svart suger åt sig färgerna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Svart reflekterar inte ljus.


signatur

<3

Medlem

Hm intressant tes, altså skulle inte svart vara en färg.. snarare avsaknaden av färg eftersom vi inte kan se något som det inte reflekterar ljus.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Anledningen för att vi uppfattar t.ex. blad på växter som gröna är för de endast reflekterar de gröna ljuset.

Om man vill se så många färger som möjligt rekommenderas den färg som kan reflektera alla färger, nämnligen vit.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Hm intressant tes, altså skulle inte svart vara en färg.. snarare avsaknaden av färg eftersom vi inte kan se något som det inte reflekterar ljus.

Det stämmer... Du ser inte bokstäverna i en bok för att de är svarta utan för att de inte är vita... det är hålen du ser, inte färgen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar