Bästa Film 2007?

Medlem
Bästa Film 2007?

Nu när oscarsgalan är i full gång så tänkte jag bara se vilken film ni tycker har varit bäst 2007.

Min egen röst går till Into The Wild. 5/5 imo!

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Nu när oscarsgalan är i full gång så tänkte jag bara se vilken film ni tycker har varit bäst 2007.

Min egen röst går till Into The Wild. 5/5 imo!

Into the wild var underbar - Sean Penn som regiserade den om jag inte minns fel?

Själv går min röst till "No country for old men" - Gillar allt med den filmen, det sämsta med den var att den tog slut...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

var ju par tunga titlar 2007 men No country for old men får nog bli den som var bäst om man ser till hela filmen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Själv går min röst till "No country for old men" - Gillar allt med den filmen, det sämsta med den var att den tog slut...

Skrivet av Notumforce:

var ju par tunga titlar 2007 men No country for old men får nog bli den som var bäst om man ser till hela filmen

Då borde jag se den med andra ord?
Har tyvärr inte hunnit med den filmen, men då får jag skaffa lite tid till den!

Inaktiv

Into the Wild är en väldigt bra film. Skönt tempo även om filmen kändes lite utdragen mot slutet. Visste inte heller att den var baserad på en verklig händelse.

Betyg: 4 / 5

No Country for Old Men har jag inte heller sett.

Medlem

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Har typ inte sett ett skit 2007 men något jag såg som får bli årets film är en film från 2006.

The Fountain, Helt klart en av de bästa filmerna jag någonsin sett


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

No Country for Old Men var förjävla bra.

Medlem

No country for old men för mig också. Men då har jag ännu inte sett "Im not there" samt "There will be blood".

Kom Children of men i år? Eller var den 2006? Då knuffar den nästan ner No country för mig...

Medlem
Skrivet av lave:

No country for old men för mig också. Men då har jag ännu inte sett "Im not there" samt "There will be blood".

Kom Children of men i år? Eller var den 2006? Då knuffar den nästan ner No country för mig...

Children of Men var nominerad för 3 Oscars förra året.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ah, ok. jag har för mig att den var riktigt slö med att komma till sverige i allmänhet och min lilla håla i synnerhet.

Inaktiv

Du levande.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Medlem

jag gillade Hitman (Y)


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

HITMAN <3


signatur

Got the skills to pay the bills

Medlem

huh? har Hitman kommit än!? o_O

*edit* åh fan, där ser man... så uppdaterad vart jag haha


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

såg vi samma rulle ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Superbad aka Supersugen var förra årets roligaste film

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

Jag håller med fullständigt... Efter den 20 sekunder så kallade bakgrundsstoryn så dömde jag redan filmen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av MaLiBu:

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

såg vi samma rulle ?

http://www.imdb.com/title/tt0465494/
?

Medlem

Hitman floppade totalt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ja, Hitman var ju ingen höjdare men det brukar ju inte spelfilmer vara. Agent 47 var för "mesig" eller vad man ska säga. För human om man jämför med spelen.
Kanske liiite bra som film men dålig som Hitman.

(sen var ju den där scenen i tågvagnen för jäkla töntig!)

Medlem

Hitman årets film!? Kom igen... Nog för att man kan gilla filmen men att tycka att det är årets bästa film? Då har man bara sett denna film och inget annat.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

va faaaan. ALLA HAR FEL!

300 - Trehundra - Threehundred - SPARTA WILL BURN.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av MaLiBu:

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

såg vi samma rulle ?

http://www.imdb.com/title/tt0465494/
?

Ja, och ?! 6,4 av Imdb är inte dåligt... men men.
om man ska döma efter imdb så är den väl inte värd en oscar... men jag gillade den (;


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

300 !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av MaLiBu:

jag hoppas att ni skämtar om Hitman, verkligen? det är inte ens roligt

efter 10min av filmen blev det för mycket, jag ville stoppa filmen men polarn ville se färdigt den, skitfilmernas skitfilm

såg vi samma rulle ?

http://www.imdb.com/title/tt0465494/
?

Ja, och ?! 6,4 av Imdb är inte dåligt... men men.
om man ska döma efter imdb så är den väl inte värd en oscar... men jag gillade den (;

Ärligt talat så är 6.4 dåligt. De flesta mediokra filmer brukar ha 7-8 i betyg på imdb. (de bra filmerna brukar även ha 7-8, så imdb är inte att lita på imo).

Youtube-proffs

IMDB borde väl vara den ultimata sidan för att kolla ett bra betyg på en film? E ju en hel del tusentals folk som sitter och röstar?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

mjae beror lite på, indie filmer brukar ha sin egen crew som röstar på sin egen film så där brukar man inte få ett rättvist betyg på imdb.

iaf hitman var lite små trevlig som actionrulle men som hit man film var den sisådär han som spelade hitman är en ganska bra skådis men han funkade inte som hitman helt klart .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Polish:

IMDB borde väl vara den ultimata sidan för att kolla ett bra betyg på en film? E ju en hel del tusentals folk som sitter och röstar?

IMDB är en bra sida om man använt den några år så man lärt sig tolka betyget... Några exempel:

Om en film har högt betyg men få röstande typ 40 pers är det en skitfilm.

Det går inte att lita på betyg kring asiatiska filmer - Stämmer sällan imo, det kan vara bra filmer men inte i den utsträckning betyget lovar.

Inget eller lite "userinnehåll" brukar oftast betyda skitfilm, ingen plotline, ingen "filmposter", inga rescensioner osv betyder oftast inget köp för mig.

Är Steven Segal med i filmen har betyget ingen betydelse, den är dålig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar