Har du körkort / bil?

Medlem

Håller på att ta körkort oxå. Tittar redan på bil. Lutar åt en Volksawgen GTI

Medlem

Man har ju körkort fast det är bara töntar som som har bil ;D,

Medlem

Haha... så majoriteten av Sveriges befolkning är töntar då?

Medlem

hehe, brukar låta så där ifrån folk som inte har kort, tills det är dax att få sjus av nån ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Haft körkort snart 1år och bil i kanske 2-3 månader, kan inte leva utan de nu. För långt och cykla till jobbet... (tar HELA 10min, med bil tar det 5min: 5min*5=25min*52veckor=1300min=21.6tim. inte räknat med semester)

Medlem

Går till jobbet på 15-20 min. Bil tar det 5 min. Önskar att jag hade lite pengar att lägga på en bil.

Har man en gång haft bil och sen låter bli att köra så inser man ganska snabbt hur jobbigt det är. Man måste börja planera mer för det går inte att sticka 5 min innan längre.


signatur
Medlem

Körkort + egen bil sen mer än 6 år tillbaka. Är egenföretagare och reser minst 70 mil i månaden utanför staden och då hade det aldrig gått för sig att ta mig till mina olika klienter kollektivt.

...Sen hade jag hellre skjutit mig i höger pungkula än att åka kollektivt, så på helgerna är det taxi som gäller.

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe, brukar låta så där ifrån folk som inte har kort, tills det är dax att få sjus av nån ;D

Så sant så sant.

Medlem

Har också körkort Har haft det sen i Augusti. Här är min Sommarbil http://www.garaget.org/Sebban89

Inaktiv

Jag har det alternativet som inte finns
Bil utan körkort (den går iofs inte just nu, det är en amazon ^^)

Medlem

Fick brev ifrån Vägverket idag... dom vill ha 43 kr för att jag äger ett fordon (eller ja, stod som ägade den 1 Mars 2008)...

"Administrativa kostnader för april 2008 - mars 2009".

(KTM 640 Prestige -03)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

"Administrativa kostnader"

finns det nått värre?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Saknas ett alternativ! Det måste finnas "Bil men inget körkort" för de som har en bil att renovera men är för slöa för att ta körkort..

Inaktiv

Har BE CE sedan 2 år tillbaka plus en massa andra körkort, dok arbetslös och utanbil pga trasig växellåda.
1;an, 3;an, 5;an och backen går inte att få i.
Kostar mig ca 5 tusen för både ny växellåda och arbete och dom pengarna har man ju utan arbete.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Inaktiv
Skrivet av Satan:

Haft körkort snart 1år och bil i kanske 2-3 månader, kan inte leva utan de nu. För långt och cykla till jobbet... (tar HELA 10min, med bil tar det 5min: 5min*5=25min*52veckor=1300min=21.6tim. inte räknat med semester)

Har du tänkt på att din onödiga körning bidrar till att dina barnbarn inte kommer att få leva mer än till tolv?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Jag är för ung för att ta körkort, så jag får nöja mig med moppe:D


signatur

You can't win the game...

Medlem

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

Medlem
Skrivet av St0ned:

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

70+70=140

Gör om gör rätt!

Medlem

Har haft bil och körkort sen 7år tillbaka. En klar fördel när man bor i norrland


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv
Skrivet av St0ned:

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

Ja vad ska man säga.. Är du så korkad att du kör 186km/h på en 70-väg så hade kanske polisen en poäng när dom drog in körkortet.

äckelsnutar!

Medlem

Har nyss köpt mig en Fiat Uno från '88 för 3000 spänn, drar ca 0.4 milen. Det är billigare att ta den in till Götet än att åka buss/pendel.

Gör om och gör rätt, Västtrafik.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av St0ned:

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

Du har ju inget körkort enligt dina tidigare inlägg.


signatur
Medlem
Skrivet av St0ned:

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

Måste nog säga att det förtjänade du. Man kör inte 180 på en 70-väg. Faktum är, man kör inte 180 nånstans... inte i Sverige iaf. Finns anledningar till varför vi har hastighetsbegränsningar.

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av St0ned:

vart av med lappen förra veckan

vart klockad på en 70väg, i 186kmh..

äckel snutar säger jag bara... :evil:

Du har ju inget körkort enligt dina tidigare inlägg.

ne och när jag väl fick det så vart jag av med det lika snabbt.. hahah

får vänta ett halvår, och sedan göra om allt..

alltså ta körkortet, inte 180kmh på 70 väg.

Medlem

Gör om gör rätt.

Avstängd

Idag klockan 9:35 kollade jag på klockan och insåg att det var exakt på minuten 2 månader sedan jag klarade uppkörningen.

Medlem

18 år 7 min och 40sec


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Själv har jag uppkörning imorgon. Fredagen den 13:e klockan 13:00!

Medlem

nice

lycka till och var bara lugn och låt dig inte hetsas upp av bilskolelärarens ev pennskrivande


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Lyckades iaf. :> Det han klagade på var att jag körde för försiktigt, trots att alla som tipsat mig sa att jag ska köra jääättelugnt.

Skriv svar