zombie_survival_quiz

Medlem
zombie_survival_quiz

Hur bra skulle du klara dig under ett zombiearmageddon?

Själv lyckades man få ihop till ett A , beror nog på att jag har sätt en hel del zombiefilmer i mina dagar.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Heh, fick Z+


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Z+


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Själv fick jag B i Physical, C i Mental, D i experience, F i emotional, och Z+ totalt.

Det var uppenbarligen rätt bra, för enligt sidan skulle det krävas "a nuclear holocaust" för att bli av med mig. "Zombies don't stand a chance."


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Z+


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...

Jag valde handgun, och det var tydligen sämst. Men jag valde den för att den är lättast att ta med sig, man kan stoppa den i fickan å sånt. Dessutom så är ju ammunitionen också lätt att bära.

Jag fick också Z+. B i fysik, C i mental och F i de båda andra.

Testet var rätt kul, men jag håller väl inte med om allt. Sen vet man ju inte riktigt vilken sorts zombier dom menar, dagens filmzombier är ju snabba och skriker som galningar.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Medlem

Hur kommer det sig att alla for ett Z+?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

nu tog jag svar som verkligen passade in i mitt tankesätt, och jag blir inte heller så förvånad över resultaten, men själva testet går ju inte direkt ihop i vissa saker som tillexempel frågan om hur mkt du äter i en buffe, du kommer ju inte direkt käka buffe vi en zombie outbreak, klart som fan jag käkar maximalt jag får i mig! alltså minst 3 portioner vid en buffe, annars är det ju onödigt o gå på buffe! haha

Physical Rating : B

Mental Rating: B

Experience Rating: C (där blev jag lite chockad, trodde jag visste mer)

Emotional Rating: F (jag kanske är för snäll då, om jag ser en grupp levande klart som fan att jag ska hjälpa dem! och om min kompis bryter benet lämnar jag fan inte han helt själv, jag är ju inget monster för fan! )

Totalt blev det Z+

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...

men när jag tänker på shotgun så är det ett pumphagel. hur många patroner rymmer dom? typ 8-10?
rifle rymmer väll inte mycket mer?

och hel automat vapen som sub-machingune rymmer rätt mycket med vid sånna sitvationer är det nog lätt att blåsa iväg ett helt mag rätt fort.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

Jag fick:

Physical Rating A

Mental Rating C

Experience Rating C

Emotional Rating F

totalt, Z+

mycket Z+ här inne :S

Jag valde att köra runt med en Truck.
Tycker det är det bästa, ok det drar brännsle, men du kan få med vapen, mat, prylar osv.. +att man kan bygga på lite armor å grejor


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Jag fick:

Physical Rating A

Mental Rating C

Experience Rating C

Emotional Rating F

totalt, Z+

mycket Z+ här inne :S

Jag valde att köra runt med en Truck.
Tycker det är det bästa, ok det drar brännsle, men du kan få med vapen, mat, prylar osv.. +att man kan bygga på lite armor å grejor

exakt och den demoleras inte totalt om man tvingas köra över nån.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

är det bara jag som tycker att det är extremt mörk text?
Jag kan faktiskt inte se frågorna alls, men kan tyda någorlunda svarsalternativen.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Medlem

B i Physical
C i Mental
C i Experience
F i Emotional

Z+ totalt


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...

men när jag tänker på shotgun så är det ett pumphagel. hur många patroner rymmer dom? typ 8-10?
rifle rymmer väll inte mycket mer?

och hel automat vapen som sub-machingune rymmer rätt mycket med vid sånna sitvationer är det nog lätt att blåsa iväg ett helt mag rätt fort.

Sen måste du vara ganska nära för att en hagelbössa ska ha någon större effekt på Zombies. Kornen sprider ju sig ganska bra och förlorar mycket kraft även på relativt små avstånd.

Ett automatgevär kan man ju använda på långa avstånd och ju längre bort destro bättre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...

men när jag tänker på shotgun så är det ett pumphagel. hur många patroner rymmer dom? typ 8-10?
rifle rymmer väll inte mycket mer?

och hel automat vapen som sub-machingune rymmer rätt mycket med vid sånna sitvationer är det nog lätt att blåsa iväg ett helt mag rätt fort.

Sen måste du vara ganska nära för att en hagelbössa ska ha någon större effekt på Zombies. Kornen sprider ju sig ganska bra och förlorar mycket kraft även på relativt små avstånd.

Ett automatgevär kan man ju använda på långa avstånd och ju längre bort destro bättre.

Och sen så är gevär väldigt lättanvända, går sällan sönder och har rätt tyngd för om man nu vill gå in i närstrid.

Vem som helst kan ta upp ett gevär, sikta och träffa
Och så är det definitivt mycket lättare att hitta gevärsammunition, då automatkarbiner brukar enbart användas i militärt bruk.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Z+ här också

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

Tänk på att du måste ladda också, då kommer stressen...

men när jag tänker på shotgun så är det ett pumphagel. hur många patroner rymmer dom? typ 8-10?
rifle rymmer väll inte mycket mer?

och hel automat vapen som sub-machingune rymmer rätt mycket med vid sånna sitvationer är det nog lätt att blåsa iväg ett helt mag rätt fort.

Sen måste du vara ganska nära för att en hagelbössa ska ha någon större effekt på Zombies. Kornen sprider ju sig ganska bra och förlorar mycket kraft även på relativt små avstånd.

Ett automatgevär kan man ju använda på långa avstånd och ju längre bort destro bättre.

har du helt rätt i men när det ska skjutas på anstånd blir det ju ännu värre.
visst är det nog bättre vapen för nån som kan sljuta och hanterat vapen förut. men tänkte för en mer en svennebanan borde ju igengligen hagel va bäst, en sen beror det kanske också även på va det är för zombier. om det är va jag kallar riktigt(sega) är nog iförsiv geväret bättre men har du snabba som attan rackare är det nog svårt att träffa skallen på en hysteriskt springade rackare.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

såg frågorna nu på kvällen, men attans vad svårt det var.

Physical rating - B
With a little training and exerrcise, you'll be ready for an undead outbreak

Mental rating - C
Your mental strength and intelligence are unremarkable

Experience rating - F
I can only assume that you know what a zombie acctuallu is

Emotional rating - F
Your mantra is, "Numbness is the path to survival"

Total survival rank - A
Barring some unforeseen cataclysm, you will survive and pass your invaluable experience and knowloedge to future generations.

edit: valde ett fel som jag kan komma på. Det var till frågan om man skulle hjälpa någon som var attackerad av zombies, jag valde att sticka. Det skulle jag antagligen inte göra.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Ragganof:

även jag fick Z+.

men håller inte med om att i frågan vilket vapen som var bäst så låg shotgun näst sisst.
Man lär jämt va rätt stressad och skräckslagen, vilket kommer att göra att man nog förmodligen inte kommer att kunna sikta så bra.
då borde hagelsprakaren va bättre väll?

jag valde hagel eftersom den har mer tryck i sig än nån handeld.

Kanske trögladdad?


signatur

thank you, come again

Medlem

Jo självklart är nog hagel det bästa för någon som aldrig siktat med ett vapen förut och ammo är ju lättare att skaffa (om man bor på landet i alla fall).

Dock fick man ju välja här och ja... jag skulle nog inte tacka nej till ett riktigt automatvapen (AK5,M16,AK47) över en hagelbössa. Hittar man ammo till en hagelbössa brukar ju inte själva bössan vara långt ifrån heller om man skulle behöva ett backupvapen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag tycker nog att ett svärd vore det absolut bästa anti-zombie vapnet, skjutvapen kanske är säkrare, men du måste ladda om och skotten tar slut helt och hållet, förr eller senare.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Jag tycker nog att ett svärd vore det absolut bästa anti-zombie vapnet, skjutvapen kanske är säkrare, men du måste ladda om och skotten tar slut helt och hållet, förr eller senare.

Inte svärd, men en yxa eller en kofot. De har många användningområden och bra tyngd. Svärd är ju inte praktiskt att springa med heller, man måste ju hålla skaftet hela iden, och man skadar nog sig själv och andra ganska lätt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

B - Physical
C - Mental
D - Experiance
F - Emotional

A - Survival rank (hur blir b, c, d och f ett A?)

Tydligen lite för blödig men det är ju svårt att veta vad de menar med bekantskap... en granne och en familjemedlem är universum ifrån varandra när det gäller vad jag skulle göra för dem.

Sedan är det ju svårt att veta vad de menar med en del frågor...

Svärd må vara bra och nyckelredskap då huvudet helst skall av men det handlar ju inte om bodycount utan att komma undan och det är ju lättare ju längre bort från det man skadar/dödar...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Physical - A
Mental - B
Experience - C
Emotional - F

Numbness is the path to survival

Z+ blev betyget. Musiken var härlig.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Döbringer:

Jag tycker nog att ett svärd vore det absolut bästa anti-zombie vapnet, skjutvapen kanske är säkrare, men du måste ladda om och skotten tar slut helt och hållet, förr eller senare.

Inte svärd, men en yxa eller en kofot. De har många användningområden och bra tyngd. Svärd är ju inte praktiskt att springa med heller, man måste ju hålla skaftet hela iden, och man skadar nog sig själv och andra ganska lätt.

Svärd är sylvassa och -mycket- snabbare att hugga med än en yxa / kofot. Det är inte ens jämförbart som vapen. En kofot skadar inte zombies tillräckligt mycket, alla vet väl att zombies tål massor med misshandel, man måste förstöra dom eller hugga av kroppsdelar. En yxa (det måste vara en stor yxa, typ brandyxa) är bra men alldeles för tung och långsam, man kan inte hantera fler än 1-2 zombies med den.
Med ett svärd kan man slakta dussintals zombies, tills man inte orkar hugga ner fler, juuu.
Du skär dej inte med den förutsatt att du har en svärdsskida för transport såklart.

Bästa tråden på länge det här


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Döbringer:

Jag tycker nog att ett svärd vore det absolut bästa anti-zombie vapnet, skjutvapen kanske är säkrare, men du måste ladda om och skotten tar slut helt och hållet, förr eller senare.

Inte svärd, men en yxa eller en kofot. De har många användningområden och bra tyngd. Svärd är ju inte praktiskt att springa med heller, man måste ju hålla skaftet hela iden, och man skadar nog sig själv och andra ganska lätt.

Svärd är sylvassa och -mycket- snabbare att hugga med än en yxa / kofot. Det är inte ens jämförbart som vapen. En kofot skadar inte zombies tillräckligt mycket, alla vet väl att zombies tål massor med misshandel, man måste förstöra dom eller hugga av kroppsdelar. En yxa (det måste vara en stor yxa, typ brandyxa) är bra men alldeles för tung och långsam, man kan inte hantera fler än 1-2 zombies med den.
Med ett svärd kan man slakta dussintals zombies, tills man inte orkar hugga ner fler, juuu.
Du skär dej inte med den förutsatt att du har en svärdsskida för transport såklart.

Bästa tråden på länge det här

Ett hårt slag med kofoten på huvudet ska räcka för att kunna knäcka sönder skallloben och därmed få den ur funktion, den är ju f.ö ganska liten och passar perfekt för mindre utrymmen, yxa funkar likadant fast man har en vass sida som slår in i skallen

Svärd är ju också mycket svårare att hitta (iallafall vassa såna) och kräver definitivt mycket mer styrka och träning för att vara effektiv

Dock så skulle jag föredra att ha en yxa före en kofot, då dom har lite längre räckvidd


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

12
Skriv svar