Konami lägger ner Irak-spelet

Robot
Medlem
Konami lägger ner Irak-spelet

Jävla N00bs som klagar jag såg fan fram emot spelet....

Medlem

Helt rätt så jävla bra,
Detta spel hade ingen framtid så fort det var påtänkt..

Där ser man att kritiken lönar sig , respekt!

Inaktiv

Hade inte haft något emot spelet... Lite synd


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Helt värdelöst att dem lägger ner det. Vad är det för fel på folk där ute. Klart vi ska få ha ett spel med riktigt skildring och inte bara ohhh titta jag är en amerikan jag äger allt och alla.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Veklingar. Konami sjunker i mina ögon.

Jag hatar censur.

Medlem
Skrivet av Idono:

Helt värdelöst att dem lägger ner det. Vad är det för fel på folk där ute. Klart vi ska få ha ett spel med riktigt skildring och inte bara ohhh titta jag är en amerikan jag äger allt och alla.

Det är ju precis vad det hade blivit lmao...
Det här spelet var menat att skildra från ett amerikanskt perspektiv och inget annat, så lite kamrater som faller runt om dig med hjälp av scripts är väl inget nytt..

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Veklingar. Konami sjunker i mina ögon.

Jag hatar censur.

+1, och alla princessor som ligger bakom allt gnäll. STFU och spela något annat.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bah,
Vilken del är det som gör det osmakligt?

Har de med riktiga personer i riktiga situationer och visar folk hur sagda personer tvingas utöva ett krig som dom kanske helst hade sluppit?
Nej, det tar dokumentärer hand om och visas ofta på prime-time tv då småttingar sitter och ser på.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw?url=search-alias%3Daps&f...

Kanske vi börjar med att bojkotta den där listan, och fortsätter sedan med påhittade krigssimuleringar. Barnsligt att bojkotta ett spel då det redan finns så mycket annat material.

Medlem
Skrivet av klillas:

Bah,
Vilken del är det som gör det osmakligt?

Har de med riktiga personer i riktiga situationer och visar folk hur sagda personer tvingas utöva ett krig som dom kanske helst hade sluppit?
Nej, det tar dokumentärer hand om och visas ofta på prime-time tv då småttingar sitter och ser på.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw?url=search-alias%3Daps&f...

Kanske vi börjar med att bojkotta den där listan, och fortsätter sedan med påhittade krigssimuleringar. Barnsligt att bojkotta ett spel då det redan finns så mycket annat material.

mm.. för dokumentärer och spel är ju samma sak.. not

Att folk faildat så hårt att se varför spelet fått så mycket kritik är fortfarande helt otroligt, pga att det är en pågående konflikt och vi som ställer oss bakom behöver inte alls vara några jävla anti krigs film/spel/ bloods aspiranter. Bara nån barnunge som mår bättre av att se ner på folk med en viss åsikt..

Enda anledning till att jag är/var emot detta var pga att det är en pågående konflikt , lirar precis lika mycket krig / simulation / gore spel som vem fan som helst.

Spelar roll spelet är ju nerlagt nu som vem som helst här kan se , och så kan det gå om man utmanar ödet.

Inaktiv

De fall för lätt. Även om det var stort tryck från visa medier så borde de också ha lyssnat på de som tyckte att spelet var en bra idé. Förstår inte felet med att visa "stridens hetta" i ett spel. Varje dag så dödas civila och amerikaner i strid, varför ska vi låtsas som att det inte händer? Bättre att visa hur det verkligen är så folk kan få en inblick i hur det verkligen kan vara i Irak.

Inaktiv

Varför får man göra spel om Första, Andra världskriget och alla andra krig medan man inte får göra ett spel från Irak kriget.

Detta spel skulle bli grymt bra och skulle köpt det direkt. Aja hoppas dom tar upp utvecklingen igen.

:$

Hade känts rätt smaklöst om spelet släppts.

Medlem
Skrivet av zauii89:

mm.. för dokumentärer och spel är ju samma sak.. not

Att folk faildat så hårt att se varför spelet fått så mycket kritik är fortfarande helt otroligt, pga att det är en pågående konflikt och vi som ställer oss bakom behöver inte alls vara några jävla anti krigs film/spel/ bloods aspiranter. Bara nån barnunge som mår bättre av att se ner på folk med en viss åsikt..

Enda anledning till att jag är/var emot detta var pga att det är en pågående konflikt , lirar precis lika mycket krig / simulation / gore spel som vem fan som helst.

Spelar roll spelet är ju nerlagt nu som vem som helst här kan se , och så kan det gå om man utmanar ödet.

Varför får inte en pågående konflikt skildras i ett spel då det redan har drösvis med böcker och dokumentärer? Tror du föräldrarna till de döda reagerar mer om de ser ett omslag till ett spel där det står "Fallujah", än att faktiskt se sin son bli nerskjuten på tv?

Att inte kunna använda området och händelserna till ett spel bara för att konflikten pågår förstår jag inte, vad gör det bättre med tiden? Är andra världskriget och förintelsen ett litet skämt som Tyskarna kom på som det bara tog en sisådär 60 år för oss att fatta och skratta gott åt?

Jag spelar gärna spel som skildrar gamla världskrig, jag spelar gärna spel som skildrar nuvarande krig. Det gör mig ingen som helst skillnad eftersom jag ser en klar distinktion mellan ett spel och verkligheten. Ranta på "Stalin vs. Martians" istället vetja.

Medlem

FUCK!!!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Skönt att se att det fortfarande finns något som heter konsumentmakt i vår annars sjukt kapitalistiska värld!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Helvete då. Jag som hade förbokat å allt sånt =(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jävligt svagt av Konami. Att spegla ett krig, även ett såpass nyligen utfört sådant är något som är bra på många nivåer.

I bra utförande så kan spelet ta upp ämnet om själva kriget, och få människor att diskutera det mer öppet. Idag är det allt för tabu att prata om nyligen aktuella krig. Vi tjänar på att bearbeta och prata om dessa saker. Detta är något som detta spel säkerligen kunde ha lett till. För övrigt så verkar det ha varit ett intressant spel och hade möjlighet att bli riktigt bra.

Rent demokratiskt så borde detta spel ha utgivits. Som utvecklare så ska man naturligtvis lyssna på ens kunder, men i detta fall var ingen kund ännu, med tanke på att spelet inte blivit utgivet ännu. Man kanske kunde ha löst spelet på ett annat sätt eller liknande.

Jaja, om folk inte kan se lärdomen i att ta upp mer aktuella ämnen i spel så kan de väl lika gärna stänga in sig i nån grotta och låtsas att istiden är tillbaka.

För övrigt så kan man ju köra samma argument för nerläggning på andra spel. Hundratals ungdomar blir nerskjutna i gängkrig dagligen över hela världen. Något som även syns i media från och till. Banna alla GTA spel.

Många människor från mellanöstern ses skjutas ner i ex. Call of Duty 4, i och med att det utspelar sig i en nära framtid i Azerbadjan, Ryssland och Ukraina. Kanske finns det ryssar som känner sig illa berörda....

Man kan dra paralleller till andra spel, men där så vinner utvecklaren och vips så får man ett underbart spel med känsla.

Konami borde skämmas för att inte ha ballar nog att ge ut detta spel.

ps. Skulle inte förvåna mig om spelet ändå hittar ut ur spelutvecklaren. "Kontroversiella" spel har en tendens att göra det.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Veklingar. Konami sjunker i mina ögon.

Jag hatar censur.

Tror snarare det blev ett ekonomiskt avvägande i slutändan. Om spelet redan nu är så kontroversiellt så kan det mycket väl bli så att det inte får säljas överallt och då blir det svårt att få igen utvecklingskostnaden.

Tyckte det var en intressant idé med spelet så nog var det ett tråkigt beslut alltid. Det lades ju dock ner för att potentiella konsumenter hörde av sig och klagade på det, kanske fortsätter de om nog många hör av sig och verkligen vill ha spelet?

/ LordDaimos

Medlem

Jag har ingen bestämd åsikt i detta men folk verkar inte se skillnad på dokumentärer och spel vilket jag tycker är fel...

Ett spel är en upplevelse medans en dokumentär går ut på att få förståelse för hur nåt är.

Medlem

men skärp er, alla vet att det här är ett gratis jävla PR-jippo. spelet kommer, kanske ett år senare. men det kommer. ;D ;D

Medlem
Medlem
Medlem

Om man ser över att det baseras på en konflikt som ligger nära i tiden, så hade jag faktiskt lite förväntingar på detta spelet. Tyckte dokumentärstilen som de verkade gå in i lät som en intressant idé. Hade annars gärna vilja se ett Generation Kill i spelformat

Medlem

Jävligt svagt av Konami att inte stå på sig... Kritiken var urlöjlig och dom lyder som små knähundar..

Medlem

PK-maffian slår till.. svagt att vika sig.


signatur
Inaktiv

Ett gott beslut. Dock beklagligt att CastorFibers liv nu är helt förstört.

Medlem

Har ingen direkt åsikt om spelet i sig, men jag är övertygad att Konami nu sparat ett års utvecklingstid de kan lägga på något annat. Jag tror nämligen inte spelet hade uppfyllt deras "return on investment".
Ska man kläcka andra teorier utan direkt grund kan man argumentera för deras val av marknad, eftersom är det inte så att kontroversiella ting går lättare hem där frågan i sig inte är lika aktuell. Rätta mig om jag har fel, men skulle inte detta gjort valda delar i Europa till deras primära marknad. Och Australien kanske.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Skit i kritiken o släpp spelet ändå.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför får man göra spel om Första, Andra världskriget och alla andra krig medan man inte får göra ett spel från Irak kriget.

Detta spel skulle bli grymt bra och skulle köpt det direkt. Aja hoppas dom tar upp utvecklingen igen.

:$

Jag antar att detta faller under den kända censuranledningen "Too Soon". Jag tror dom som klagade gjorde det för att dom skulle glorifierat irak kriget, iaf trodde dom det, jag vet inte hur dom hade tänkt. Men det var det som gav det mest kritik. Detta krig kan väl närmast ljämnföras med Vietnam och mindre andra världskriget. Nåja, jag var sjukt ointresserad av spelet så jag bryr mig inte så mycket men all censur är dålig censur. Censur är odemokratiskt.


signatur

subterranean homesick alien

123
Skriv svar