Konami lägger ner Irak-spelet

Medlem

nähä dom ska lägga ner de , nej men vadå ingen tänker på dom anhöriga till dom som dog under desert storm,vietnam eller andra världs kriget, de är ju tydligen helt oviktigt

Medlem

ser inga problem med detta


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nu var det ju något som lät helt ointressant för mig men.. jag förstår inte riktigt argumentet som många här använder att spel enbart får vara underhållning? Väldigt konstigt argument.. det är ju som att säga att en film bara får innehålla action.

Medlem

en annan grej , mogadishu konflikten som amerikanerna va en liten del av, de va tydligen okej att göra spel och film på de.. men nu när konami säger att de är till del i utbildnings syfte, de är de ju till någe nytta .. kan ge mig fan på att 90% av allt folk inte hade en anning om vad som pågick , bortsett från allt som förstorades i media.. synd de där att dom lägger ner projektet

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av NIB:

Skulle vara mer intressant med ett spel om Irak från irakiska ögon.

Japp, stena kvinnor FTW!

Han sa Irak - inte Iran.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av NIB:

Skulle vara mer intressant med ett spel om Irak från irakiska ögon.

Japp, stena kvinnor FTW!

Han sa Irak - inte Iran.

Vilket förekom (och kanske även förekommer) i irak också.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

FFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU-

Medlem

Vilken jävla dubbermoral av alla moraltanter på tråden... Tänker inte ens nämna vilka för dom vet vilka det är! Tragiskt, det är det enda jag kan komma på som beskrivning av hela situationen...

Alla som spelar Call of Duty 4 har nog flesta tänkt hur spelet skulle kunna skildra Irakkriget, inte ett ord från nån, men så fort Konami säger att det är baserat på riktiga händelser så blir det ett jäkla liv? Löjligt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

123
Skriv svar