Bioshock-filmen försenas

Robot
Medlem
Bioshock-filmen försenas

Roligt att Bioshock rullen har så pass hög budget endå, 160 miljoner skulle göra den till världens kanske 15-20e dyraste film. Tror att återskapa rapture i film kommer behöva en ganska maffig budget, trevligt att universal verkar förstå det iaf.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Alla Bioshock-fans behöver inte vara oroliga, försäkrar dock Universal. Filmen kommer definitivt att bli av"

Bara jag som ser ett fel med den meningen med tanke på hur stora succéer 99% av tidigare spelfilmer har varit?

Enda bra spelfilmen som jag har sett är Final Fantasy 7. Dock så gillar jag inte spelet så det kanske är därför.

Medlem

Fin budget o.o.

Medlem
Skrivet av Slacker:

"Alla Bioshock-fans behöver inte vara oroliga, försäkrar dock Universal. Filmen kommer definitivt att bli av"

Bara jag som ser ett fel med den meningen med tanke på hur stora succéer 99% av tidigare spelfilmer har varit?

Enda bra spelfilmen som jag har sett är Final Fantasy 7. Dock så gillar jag inte spelet så det kanske är därför.

Uwe Boll har ju stått för en större del av spelfilmerna, kanske därför ;)?

Medlem

Är det något fel på Uwe

Medlem

Förstår inte hur man ska kunna göra Bioshock till en bra film. Finns ju andra spel som passar bättre som film.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Den här kommer suga riktigt rejält hårt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

bioshock kan sakert bli en bra film,

Medlem
Skrivet av ace84:

bioshock kan sakert bli en bra film,

Det kan men jag har inte höga förhoppningar.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Både bakgrundshistorien och miljön i Bioshock har solklar filmpotential tycker jag. Jag fick känslan av att spelet baserades på en film faktiskt. Tyvärr lär det inte hamna mycket av det i filmen.

Filmerna brukar bli en aning urvattnade och väldigt löst baserade på spelet. Dvs att man känner igen lite grejer här och där men att filmen som helhet kunde vara vilken film som helst.

Inaktiv

Håller med, förutsättningarna för en bra film finns där, då storyn och miljön har grym potential. Som också påpekats hoppas jag att det inte sparas allt för hårt, då det lär behövas en ganska rejäl budget för att på ett effektivt sätt återskapa känslan från Rapture.
Lyckas man med detta har man en succé, det vågar jag nästan lova.

Medlem

Man undrar ju om man kan få en shock på bio av att se Bioshock.

Medlem

Jag förmodar att det mest uppenbara kommer vara settingen som speglar namnet i filmen. Allt annat känns redan genomarbetat med första spelet. Samma sak med 2an, egentligen. Därför jag vill ifrågasätta fortsatt djupdykning i världen. Ser gärna att den utvecklas och används då jag gillar den, men till dess att man bevisas motsatsen får vidare skapelser, som icke kommande från Ken Levines penna, ett ont öga från min sida.
//edit. Kollade upp på imdb, och herr Levine står ju faktiskt för storyn, och screenwritern har några riktigt bra titlar bakom sig också.

Ang. nyheten tycker man att dessa resekostnader osv. skulle ta ut skattesummorna?
Sitter och funderar även på vad det skulle innebära för filmen, tillbaka på händelserna i spelet. Kan den möjligen behöva scener de då skulle gå miste om, vid flytt av inspelningen och skulle de då behöva ägna sig åt mer rekreation och därmed öka den kostnaden. Ja, hela grejen osar märkliga uppoffringar som jag inte är helt säker på är till det bättre.

Men jag vill ställa mig till en grupp som hävdar att Bioshock är en av de världar från vårat interaktiva medium som skulle göra sig bra även i annan berättarteknik. Förvånar mig lite dock, en tanke som nafsade på mig just, att det inte dykt upp ett försök att serialisera (lät bra i teorin) en licens. Den formen skulle väl passa den av ett spel bättre, som gärna flyter på några timmar extra och bygger inte alltför sällan på mindre "archs" (partier av mindre berättelser i den övergripande) sammansvetsade.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Hur som helst tror jag att Bioshock skulle bli bättre i Los Angelse än i London tack vare miljöerna.

Medlem

Dom kanske ska anställa Uwe Boll om dom vill spara in lite på budgeten ;P

Medlem
Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Man undrar ju om man kan få en shock på bio av att se Bioshock.

Buuhhh vilket dåligt skämt

Skönt namn på snubben förresten, Gore Verbinski

Inaktiv

Älskar filmer med höga budgets, det betyder oftast att man får något med kvalitet.

Skrivet av Tehlamah:

Dom kanske ska anställa Uwe Boll om dom vill spara in lite på budgeten ;P

Nah, budgeten är nog kvar men intäkterna minskar.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av micke990:

Hur som helst tror jag att Bioshock skulle bli bättre i Los Angelse än i London tack vare miljöerna.

Eh...Du vet väl att miljöerna i Bioshock utspelar sig i Rapture, en påhittad stad under vattenytan?

Jag tror nog inte att det kommer att göra stor skillnad om dem spelas in i London eller L.A, många storfilmer har spelats in på Pinewood Studios utanför London så dem saknar inte erfarenhet eller färdigheter.

Och gissningsvis så kommer mycket av Bioshocks scenerier att vara CG och då spelar inspelningsplatsen ännu mindre roll.

Vad som kommer att spela stor roll är regissörens, set designerns och art directorns förmåga (och villighet) att återspegla spelets stil i filmen.

Medlem

Lika bra att den försenas, den kommer nog ändå vara riktigt kass


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Lika bra att den försenas, den kommer nog ändå vara riktigt kass

Håller med, dom flesta brukar vara det när det gäller spel.:down:


signatur

hejsanhejsanhejsan

KoP
Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Jericho:

Lika bra att den försenas, den kommer nog ändå vara riktigt kass

Håller med, dom flesta brukar vara det när det gäller spel.:down:

Men tänk om.. tänk om.. tänk om detta blir ett undantag för en gångs skull? Man måste vara öppen för allt och inte sitta på förutfattade meningar.

Medlem

Sant. Men misslyckas man så hårt med Max Payne, så kan man nog fan misslyckas med Bioshock.

Ähh vem bryr sig de borde strunta i den här filmen och göra en Halo film med Arnold Schwarzenegger i huvudrollen!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

det känns som att skriva och regissera miljöer och skådespelare borde gå sjukt enkelt då all grovgöra redan är gjord. Förhoppningsvis så kopierar dom bara alla cinematiska element i spelet och miljön men drar till en annan story. En bioshock film känns som de kan bli riktigt mysig bara man är i rapture, storyn behöver inte vara top notch. Kika bara på spelet. Storyn vara egentligen bara en handling anpassad till raptures element, kör på det spåret bara så lär det bli bra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

det känns som att skriva och regissera miljöer och skådespelare borde gå sjukt enkelt då all grovgöra redan är gjord. Förhoppningsvis så kopierar dom bara alla cinematiska element i spelet och miljön men drar till en annan story. En bioshock film känns som de kan bli riktigt mysig bara man är i rapture, storyn behöver inte vara top notch. Kika bara på spelet. Storyn vara egentligen bara en handling anpassad till raptures element, kör på det spåret bara så lär det bli bra.

håller med dig exakt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Synd att dom vill dra ner på budgeten fast är väl ganska förståligt i dessa tider

jaja, tror ändå det med lite tur kan bli en riktigt bra film måste ju hoppas iaf

Inaktiv

bättre uwe boll hade gjort den han e ju vass på göra filmer baserade på spel

Inaktiv

Awwwwwwwwwwwwwwwwwww...........vad synd.

Nej.

12
Skriv svar