Champions League

Medlem
Champions League

Intressanta första halvlekar må jag säga, vilka tror ni kommer gå vidare? Varför?

Finns det ens någon fotbollsintresserad här?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

får nog säga att jag Fotbollstokig!!!

Jag ser just nu på liverpool - inter då jag inte ha viasat-kanalerna o fan vad liverpool spelar bra mot ett av världens bästa lag. Riktigt underhållande

Medlem

Tycker Inter skulle ha vunnit. Och utvisningen i den 30:de minuten var riktigt löjlig!

Hoppas att United vinner hela Champions League!

Medlem

ARSENAAALLLLL!!!! dödaaaaa

Medlem

Hur kan man tycka att inter skulle vinna? De hade förfan inte ens bollen i 10 sek. Nä, usch för italiensk defensiv fotboll.. sjukt tråkigt

Skrivet av MaLiBu:

ARSENAAALLLLL!!!! dödaaaaa

En riktigt höjdarmatch imorgon mot Milan. Ska bli väldigt kul att se

Youtube-proffs

hejja *insert valfritt korplag här* !!

Förstår mig inte på de roliga tyvärr..

är en sån där VM och EM kille. Kan allt om fotboll just då. Eller vad målvakten heter i Sverige iaf.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Kollar inte på mycket fotboll, kollar speciellt aldrig på italiensk fotboll om jag kan undivka det då dom verkar ha samma balansförmåga som en 5-åring. (a.k.a dom fuskar till sig frisparkar)


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

fotbollsintresserad...hm... som bara dänn
jag tror/vet att ManUtd, Liverpool, Arsenal (?), Chelsea, Schalke, och Roma är några av dem som jag tror tar sig vidare .
Glory United.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Fotbollsintresse är snäppet över utvecklingsstörning i min bok.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

fotboll ? , låter som nån form av hjärntumör, som måste bort fort.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

Medlem
Skrivet av erge:

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

Haha, amen för det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Till alla som älskar fotboll och samtidigt säger att man är ateist; Ni är inte atiester. HEJJJAAA BLABLABLA.!!!... om man står och skriker halsen av sig på en läktare för ett fotbollslag dyrkar man inte den då?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av erge:

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

och anledning till att du skrev det inlägget va... ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av erge:

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

Haha, amen för det.

tur att någon har ett intresse utanför dator-livet...
puhh


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Ok, som trådskapare ber jag er att hålla onödiga kommentarer om varför ni inte gillar fotboll till ett minimum. Det blir bara onödigt scrollande.

Och för att kommentera era kommentarer om Pool-Inter; Inter förtjänade att komma därifrån med oavgjort, vilket dom var ute efter. Därav det defensiva spelet, de var ju tamejtusan på bortaplan. De försvarade sig mycket bra, den ständigt underskattade Cordoba var i högform. Materazzi åkte felaktigt ut bara för att han är just han, och spelaren som föll var Torres. Sen skadade ju sig Cordoba också. De båda målen var bara flyt, därför tycker jag synd om Inter, om pool går vidare vilket de troligen gör, kommer jag inte heja på dom. Det var inte rättvist.

Jag tippade dock rätt resultat på Schalke-Porto och Roma-Real.

Ikväll blir det Arsenal-Milan, där tippar jag 3-2 till Arsenal. Milan har en otränad halvdan målvakt som inte hinner dammas av. Sen tror jag att Barca spelar 1-1 mot Celtic. United spöar Lyon med 2-0. Sevilla-Fenerbace 2-2.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Donqen:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av erge:

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

Haha, amen för det.

tur att någon har ett intresse utanför dator-livet...
puhh

Word

Skrivet av quesus:
Skrivet av Donqen:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av erge:

Fotboll var kul att titta på när man sysslade med sport betting. Eller nä, det var inte ens kul att titta på då heller.

Haha, amen för det.

tur att någon har ett intresse utanför dator-livet...
puhh

Word

Om kvällen matcher:

Arsenal - Milan: Arsenal kan spela drömfotboll om allt stämmer och är alltid giftiga. Jag tror att Milan kommer att spela ungefär som Inter gjorde mot Liverpool, väldigt defensivt och köra kontingsfotboll med kaka som spelfördelare. Som tidigare har sagts så är milans målvakter drababde av skador så det är ett stor avbräck.Mitt tips : 1-0

Lyon - Manchester Utd: ManU är som alltid favoriter när de spela men man ska inte underskatta Lyon, speciellt inte på hemmaplan. Detta kommer bli en tuff fight med chanser på båda håll. Mitt tips. 1-2 lr 2-2

Celtic - Barcelona: Celticfansen kommer att vara till stor hjälp denna match. Barcelona kommer få spela mot 12 utespelare. Denna match kommer Barcelona att äga bollinnehavet men tro faktiskt att celtic har chans här till ett oavgjort resultat. tips: 1-1 eller 0-2 (1-1 om celtic lyckas göra matchens första mål)

Fenerbahce - Sevilla: Att möta Fenerbahce hemma är inte alls en kul uppgift. Turkiet är kända över sina galna fans och inte ett lag i världen kan åka dit och hämta 3 lätta poäng. Sevilla som har vunnit några europatitlar kommer får det svårt här och jag tro inte de kommer att palla trycket.
Mitt tips: 2-1

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Ok, som trådskapare ber jag er att hålla onödiga kommentarer om varför ni inte gillar fotboll till ett minimum. Det blir bara onödigt scrollande.

Du behöver nog inte oroa dig för överpostning i din fotbollstråd

Skrivet av dongle:

tur att någon har ett intresse utanför dator-livet...
puhh

Nä, vi som inte gillar fotboll gillar BARA datorer. Jag förväntar mig ingen annan slutsats av en fotbollsfantast.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av HinduTimes:

Ok, som trådskapare ber jag er att hålla onödiga kommentarer om varför ni inte gillar fotboll till ett minimum. Det blir bara onödigt scrollande.

Du behöver nog inte oroa dig för överpostning i din fotbollstråd

Skrivet av dongle:

tur att någon har ett intresse utanför dator-livet...
puhh

Nä, vi som inte gillar fotboll gillar BARA datorer. Jag förväntar mig ingen annan slutsats av en fotbollsfantast.

Nu är du ju bara barnslig. Du bidrar inte med något i den här tråden. Det här är en tråd för dom som vill snacka om fotboll, som är en underbart rolig sport. Jag skiter fullständigt i hur ointressant du tycker att det är.

Jag hade ingen direkt fingertoppskänsla när det gäller matcherna direkt :P. Jag trodde att Arsenal skulle göra allt för 3 poäng hemma, men jag underskattade Milans samarbetsförmåga. Jag trodde även att försvaret inte skulle ha tillräckligt med självförtroende mot de stora spelarna i Milan efter cup-fiaskot, därav 3-2. Fel, fel.

Lyon trodde jag inte heller på pga det medelmåttiga motståndet de får i ligan. Fel igen.

Fenerbahce mot Sevilla blev ungefär den matchen jag väntade mig, förutom att de tryckte in ett mål i slutet. Sevilla går vidare ändå.

Celtic gick in ganska rejält mot Barca, och det straffade sig. Nu är dom chanslösa. Jag trodde på ett mer passivt spel. Fel...

Jag ska tamejtusan ställa upp i VM i betting. Med guld i sikte...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Nu är du ju bara barnslig. Du bidrar inte med något i den här tråden. Det här är en tråd för dom som vill snacka om fotboll, som är en underbart rolig sport. Jag skiter fullständigt i hur ointressant du tycker att det är.

Ok... men...

Skrivet av HinduTimes:

Finns det ens någon fotbollsintresserad här?

Vill du inte ha svar så fråga inte nästa gång. Jag kommer också svara på inlägg som citerar mig 100 gånger av hundra oavsett vem som startat tråden eller vad den handlar om.

Jag tror du överlever en OT-post här och där i din fotbollsmonolog.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Va ska du va så otrevlig för? Jag bad bara folk att sluta skriva "hata fotboll"-kommentarer eftersom de inte tillförde någonting, men du fortsatte ändå genom att skriva två dumma och onödiga svar på ett och samma inlägg. Så jag skrev igen för att påminna dig om vad jag hade sagt. Men du kunde visst inte släppa dina löjliga citat-principer, och fortsatte.

Vem som helst förstår väl att frågan "Finns det ens någon fotbollsintresserad här?" är en retorisk fråga, de enda som kan svara på den frågan är ju faktiskt dom som är intresserade av fotboll, vilket du tydligen inte är.

Jag valde att inte citera dig då jag numera vet hur dina principer fungerar, för om ingen har något att säga som rör fotboll så kan tråden lika väl dö. Rör det dock fotboll får ni mer än gärna svara, så kan den här tråden fortsätta i lugn och ro.

Castor, om du har något på hjärtat och vill fortsätta denna meningsfulla och givande diskussion, får du gärna skicka ett PM.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Haha ^^

Jag älskar fotboll, men jag har aldrig brytt mej om favoritlag etc. La liga har ju "självklart" bäst fotboll, men jag håller inte på nåt lag där bara det.
F ö ogillar jag hur fotbollen har blivit alltför fysisk dom senaste 20 åren, tittar man på gamla matcher från 80-talet så spelade dom schysstare, och domarna var mkt hårdare med att döma fula tacklingar.

Vill jag se folk slåss finns det kampsport.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Haha ^^

Jag älskar fotboll, men jag har aldrig brytt mej om favoritlag etc. La liga har ju "självklart" bäst fotboll, men jag håller inte på nåt lag där bara det.
F ö ogillar jag hur fotbollen har blivit alltför fysisk dom senaste 20 åren, tittar man på gamla matcher från 80-talet så spelade dom schysstare, och domarna var mkt hårdare med att döma fula tacklingar.

Vill jag se folk slåss finns det kampsport.

Iofs så är väldigt mycket av fotbollen just nu sådär löjlig, många som filmar då det faktiskt är något som tas så allvarligt.

Fram för lite fulare spel!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Va ska du va så otrevlig för? Jag bad bara folk att sluta skriva "hata fotboll"-kommentarer eftersom de inte tillförde någonting, men du fortsatte ändå genom att skriva två dumma och onödiga svar på ett och samma inlägg. Så jag skrev igen för att påminna dig om vad jag hade sagt. Men du kunde visst inte släppa dina löjliga citat-principer, och fortsatte.

Vem som helst förstår väl att frågan "Finns det ens någon fotbollsintresserad här?" är en retorisk fråga, de enda som kan svara på den frågan är ju faktiskt dom som är intresserade av fotboll, vilket du tydligen inte är.

Jag valde att inte citera dig då jag numera vet hur dina principer fungerar, för om ingen har något att säga som rör fotboll så kan tråden lika väl dö. Rör det dock fotboll får ni mer än gärna svara, så kan den här tråden fortsätta i lugn och ro.

Castor, om du har något på hjärtat och vill fortsätta denna meningsfulla och givande diskussion, får du gärna skicka ett PM.

underbart... du fick iväg pessimisten

nu till lite fotbolls snack igen...
var det någon mer än jag som tyckte Arsenal - Milan var en rätt tillknäppt tillställning ? : /


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Haha ^^

Jag älskar fotboll, men jag har aldrig brytt mej om favoritlag etc. La liga har ju "självklart" bäst fotboll, men jag håller inte på nåt lag där bara det.
F ö ogillar jag hur fotbollen har blivit alltför fysisk dom senaste 20 åren, tittar man på gamla matcher från 80-talet så spelade dom schysstare, och domarna var mkt hårdare med att döma fula tacklingar.

Vill jag se folk slåss finns det kampsport.

Men fotboll är ju en fysisk sport, närkamper om långbollar är ju nödvändigt och är viktigt för de flesta spelare att kunna vinna. Tacklingar behövs för att lägga press och få tag på bollen. Men visst, många utnyttjar det föråldrade domarsystemet.

Man borde ta hjälp av modern teknik för att få fram en mer rättvis dömning, det finns ju massor av kameror runt hela stadion, men domaren kan bara lita på sina egna ögon och ibland de andra domarna. Man borde göra det möjligt för honom att utnyttja dessa. Han kanske inte ens behöver vara på plan förutom när han ska prata med spelarna.

Donqen, jag har pratat me Castor. Din kommentar är väldigt onödig.

Matchen var bra tycker jag, hade bara hoppats på lite välförtjänta mål av Arsenal.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

har varken haft tid eller intresse att följa CL den här gången, men jag håller på Arsenal

men finalen måste man se ju

Medlem

Jag tror att många "filmar" just för att domarna släpper igenom så många oschyssta tacklingar, vilket provocerar fram aggressivare spel. Egentligen är det helt vansinnigt med så mycket fysisk kontakt i en sport där man knappt har något skydd. Visst, det är väl klart att det blir en del "närkamper" men jag tycker att det ofta dyker upp armbågar vid nickdueller, tröjdragningar hela tiden, tacklingar bakifrån, spelare dom drar på sej "taktiska" gula kort osv. Jag tycker domarsystemet funkar bra, det blir inte så många löjliga stopp där man tittar på en repris som i ishockey. Men det har sina brister i just att domarna missar mycket vilket leder till alla problem.
En enkel lösning på detta problem vore att införa möjligheten att dela ut gula och kanske t o m röda kort efter matchen, vilket alltså skulle kunna få en spelare avstängd nästa match. Tror att det skulle minska fulspelet en hel del.
Det har ibland hänt att en del spelare fått böter p g a fusk eller filmningar, vilket är skitlöjligt med tanke på vilka löner elitfotbollsspelare har...


signatur

yolo

Inaktiv

Spelarna filmar väl minst i england ?
Vad man hört iaf.

1
Skriv svar