Letar efter en fransk kortfilm

Inaktiv
Letar efter en fransk kortfilm

Det handlar om en kille, vart kan han vara ifrån, från nått arabland iallafall, som bor i en förort i Frankrike och han har problem med att klara Zelda Links Awakening till Gameboy.

Han tvingas ringa upp Nintendos supportlinje från en telefonkiosk där han kommer i kontakt med en tjej som efter lite om och men ställer upp på att ringa upp honom eftersom han inte har råd att betala deras dyra minutavgift från en telefonautomat, dom slinker in lite på islam och hur svårt det är för invandrare i Frankrike.

I samma veva så passerar en polisbil utanför, och för att han ska se vad han sysslar med samtidigt som han spelar så lyckas han tända eld på nånting när han försöker få till lite ljus från sin tändare eftersom lampan i telefonhytten är trasig.

Polisen tar killen för att fråga vad han sysslar med och då ringer såklart tjejen från Nintendo upp och en polis svarar. Hon säger nått i stil med "Jag har inte tid att prata för min chef kommer snart, men använd bomber i kyrkan för att få den heliga boken."

Och såklart blir han arresterad för förberedelse till terrorism.

Filmen är väl en 15-20 minuter lång och gick på tvåan för 4-5 år sedan.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Citat:

Filmen är väl en 15-20 minuter lång och gick på tvåan för 4-5 år sedan.

.
Det var nog 4-5 år sedan jag kollade på tvåan senast men den filmen du letar efter har jag ingen aning om vad den kan heta .


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:
Citat:

Filmen är väl en 15-20 minuter lång och gick på tvåan för 4-5 år sedan.

.
Det var nog 4-5 år sedan jag kollade på tvåan senast men den filmen du letar efter har jag ingen aning om vad den kan heta .

Och anledningen till att du skrev ett inlägg var...?

Inaktiv
Skrivet av Donqen:
Citat:

Filmen är väl en 15-20 minuter lång och gick på tvåan för 4-5 år sedan.

.
Det var nog 4-5 år sedan jag kollade på tvåan senast men den filmen du letar efter har jag ingen aning om vad den kan heta .

Väldigt onödigt, men tack för att ni bumpar min tråd


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av jastor:
Skrivet av Donqen:
Citat:

Filmen är väl en 15-20 minuter lång och gick på tvåan för 4-5 år sedan.

.
Det var nog 4-5 år sedan jag kollade på tvåan senast men den filmen du letar efter har jag ingen aning om vad den kan heta .

Väldigt onödigt, men tack för att ni bumpar min tråd

Jastor, maila sveriges television, de kan säkert tipsa dig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ja, dom brukar ha i arkivet


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar