Empire storpatchas inom kort

Robot
Medlem
Empire storpatchas inom kort

"Fixed the 'port selection' crash when selecting a port in North America..."

Yes! Efterlängtat!

Medlem

Bättre AI? Hahaha... ja den var bra!
Det har de sagt sedan Shogun...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad bra, nu kanske man kan spela det om ett år eller så. "Stuttering loading bar" ? Bra att de lägger krutet på de viktiga sakerna...

Medlem

"Stuttering loading bar" är inte bara en "stuttering loading bar". Det är när spelet hänger sig vid laddningskärmen till en realtidsstrid och laddningsfältet "darrar" eller vad man ska kalla det, därav namnet "stuttering loading bar". Har själv stött på den tre gånger och det är pissirriterande. Så ja, en mycket viktig fix.

Jag har inte läst men angående stutt. loading bar, menar de förmodligen den omtalade hängningen/dykningen som visar sig i en spattig laddningsbar.

Man kan ju hoppas att de adresserar "insufficient video memory"-minnesläckan också. Den har allena gjort att jag helt slutat spela Empire till de fixat till det.


signatur
Medlem

Ehhh... wow.. vilken patch.

Jag börjar bli förbannad.

Jag köpte det här spelet för att kunna spela multiplayerkampanj med karta och allt. De slog på stora trumman innan release och påstod att man skulle kunna spela det i Empire. Fan heller.

Jag är en sk "fanboy", men nu börjar jag tröttna. Får man ljuga hur man vill eller????


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Jag köpte det här spelet för att kunna spela multiplayerkampanj med karta och allt. De slog på stora trumman innan release och påstod att man skulle kunna spela det i Empire. Fan heller.

De har aldrig sagt att man skulle kunna spela "multiplayer campaign" när spelet släpptes. Däremot har de sagt att de kommer att släppa det som en större patch längre fram (inget datum givet).

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Deathwisher:

Jag köpte det här spelet för att kunna spela multiplayerkampanj med karta och allt. De slog på stora trumman innan release och påstod att man skulle kunna spela det i Empire. Fan heller.

De har aldrig sagt att man skulle kunna spela "multiplayer campaign" när spelet släpptes. Däremot har de sagt att de kommer att släppa det som en större patch längre fram (inget datum givet).

De gick ut med det innan release i form av trailers, där de berättade att detta skulle vara möjligt. Jag kan leta fram det åt dig om du vill.

Det är knappast upp till konsumenten att dubbelkolla detta faktum, genom att leta igenom hemsidor och forumtrådar. Uppger utvecklaren något sådant i en trailer, så ska de tamejtusan leverera. Vill de ändå berätta om detta i en trailer, så får de jäklar i mig informera om att det blir möjligt "om ett år" efter release eller liknande.

Allt annat är fel.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Hoppas dom fixar ljudet, det är buggigt som fan. Har provat med olika ljudkort oxå. men det är fortfarande osynchat och buggigt. Konstigt nog är det hittills det enda problemet jag stött på. förutom slö AI. Men har inte haft en enda CTD ännu

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Deathwisher:

Jag köpte det här spelet för att kunna spela multiplayerkampanj med karta och allt. De slog på stora trumman innan release och påstod att man skulle kunna spela det i Empire. Fan heller.

De har aldrig sagt att man skulle kunna spela "multiplayer campaign" när spelet släpptes. Däremot har de sagt att de kommer att släppa det som en större patch längre fram (inget datum givet).

De gick ut med det innan release i form av trailers, där de berättade att detta skulle vara möjligt. Jag kan leta fram det åt dig om du vill.

Men de har fortfarande sagt att det spelläget ska läggas till i en senare uppdatering. Förseningar är inget ovanligt i spelvärlden. Visa lite sympati.

Medlem

Färre?! Helst inga alls...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Hoppas det går att spela nu igen då. Har länge suttit med problemet att det inte går att starta nya kampanjer utöver den enda jag redan har.

Medlem

Har faktiskt inte haft några enorma problem med buggar eller så.
spelet brukar crasha nån gång i veckan. buggen där spelet crashar när man väljer en flotta eller en armé löser jag till 99% genom att låta bli att klicka på den i en turn eller två.
Spökljuden i slagen är rätt irriterande dock.

man får ju hoppas att MP patchen kommer snart, men buggarna har ju förtur.


signatur

Så Länge min chef låtsas att jag har hög lön, låtsas jag att jag har mycket att göra

Medlem

Finnsdet något bättre datum än inom kort

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

De gick ut med det innan release i form av trailers, där de berättade att detta skulle vara möjligt. Jag kan leta fram det åt dig om du vill.

Låter som du greppar efter halmstrån. Det var känt långt innan release att det inte skulle vara med i spelet.

Tidiga trailers och screenshots m.m. ska aldrig tas för givet. Med andra ord, köp inte grisen i säcken och tro att saker de visade år innan release är exakt likadant så lång tid efter.

Inaktiv

Själv har jag inte varit med om några ljudbuggar eller krascher alls

Det enda jag kan klaga på är AIn, ryttarna är ju sjukt slöa i huvet när det kommer till att hoppa över staket, samt att soldaterna som ska in i hus eller upp över murar inte är för kloka heller.

Men i det stora hela tycker jag att det är ett underbart strategi spel

Inaktiv

Spelet är just nu en av dem största spelbesvikelserna jag någonsin har vart med om

Inaktiv

Förstår inte att dom kunde ha missat detta? Har dom ingen policy som företag att kolla sånt här? Det är såklart att spelet ej kan vara bugg-fritt men man vill väl såklart köpa ett spel som fungerar till 99 %.

Hade jag ett spelföretag skulle jag låta medarbetarna sitta hemma och ruttna i flera timmar om och om igen

Medlem

De verkar inte ha nån policy alls! Dock känns det ju kvalitet rakt igenom, även om skiten är buggigt som fan.

Medlem

snälla... fixa laddnings tiderna. dom är bara för fånigt fånigt långa :/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jaha, patchen verkar komma imorgon 19,00 GMT om jag fattade rätt(vilken tid de nu är?)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Sverige är GMT+1, dvs 20:00 här.

Medlem
Skrivet av Lusen:

Spelet är just nu en av dem största spelbesvikelserna jag någonsin har vart med om

Du var aldrig med om FarCry 2 då eller? floppfloppfloppfloppflopp...!
Så höga förväntingar man hade..

Hursomhelst.. Jag brukar oftast inte köpa spelen förräns efter någon större patch faktist. Har för tillfället tankat det men efter den här patchen kommer man ju knata iväg o köpa det helt klart!


signatur

- Ingen kommer ihåg en fegis! -

Medlem
Skrivet av Buio:

Sverige är GMT+1, dvs 20:00 här.

Nepp, det är sommar alltså är vi GMT + 2 ^^

Så den borde vara uppe vid 21.00


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

Kör dom inte sommartid på GMT +0 oxå?

Inaktiv
Skrivet av Snafubar:
Skrivet av Buio:

Sverige är GMT+1, dvs 20:00 här.

Nepp, det är sommar alltså är vi GMT + 2 ^^
Så den borde vara uppe vid 21.00

Eftersom EU och England flyttar fram sin sommartid samtidigt så beror det alldeles på hur CA har tänkt.

Eftersom de är från England så tänker de nog släppa patchen 19:00 i England. Vilket innebär 20:00 här.

Om de hade varit helt korrekta när de skrivit så skulle de använt BST eller möjligt GMT+1.

Fast om de som du tänkt teoretiskt rätt, släpps den 20:00 i England eftersom de nu är GMT+1.

Inaktiv

Bättre AI? Haha, mycket lustigt.

Medlem

Shogun war okej. Medieval var höjdpunkten i serien. Rome var spelbart men knappt. Medieval 2 borde aldrig sett dagens ljus, totalt ospelbart. Beställde Empire men skickade tillbaks det när det kom, efter att jag läst att det inte ens var ett spel utan en massa gubbar som okontrollerat sprang omkring.
Det märkligaste är att det får så bra betyg av media. Dom måste bjuda på flotta releaseparty!?
Lägg ner Total War serien nu. Det börjar bli mer än pinsamt!

12
Skriv svar