Empire storpatchas inom kort

Medlem
Skrivet av Jonny:

Shogun war okej. Medieval var höjdpunkten i serien. Rome var spelbart men knappt. Medieval 2 borde aldrig sett dagens ljus, totalt ospelbart. Beställde Empire men skickade tillbaks det när det kom, efter att jag läst att det inte ens var ett spel utan en massa gubbar som okontrollerat sprang omkring.
Det märkligaste är att det får så bra betyg av media. Dom måste bjuda på flotta releaseparty!?
Lägg ner Total War serien nu. Det börjar bli mer än pinsamt!

så du testa de inte ens? hur har du då lyckats ens bilda dig en egen uppfattning om spelet


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Jonny:

Shogun war okej. Medieval var höjdpunkten i serien. Rome var spelbart men knappt. Medieval 2 borde aldrig sett dagens ljus, totalt ospelbart. Beställde Empire men skickade tillbaks det när det kom, efter att jag läst att det inte ens var ett spel utan en massa gubbar som okontrollerat sprang omkring.
Det märkligaste är att det får så bra betyg av media. Dom måste bjuda på flotta releaseparty!?
Lägg ner Total War serien nu. Det börjar bli mer än pinsamt!

så du testa de inte ens? hur har du då lyckats ens bilda dig en egen uppfattning om spelet

Jag hatar blodpudding, det är det äckligaste som finns! Men jag har aldrig smakat det. xD

NÄSTAN lika dumt låter det när man säger att ett spel är dåligt fast man inte har testat det.

Medlem

Förväntar man sig att ett spel är näst intill perfekt så kan jag förstå att folk blir förbannade. Jag syftar inte på någon särskild nu, men när man läser poster på olika forum (särskilt Total wars forum) så blir jag förvånad över vissa personer. Klart som fan att man blir irriterad om spelet crashar i tid och otid, men att kalla ETW ospelbart är en överdrift som heter duga. Rome hade en del buggar när det släpptes, Medival II var värre så man kunde väl nästan räkna ut att Empire som har nyare teknik inte skulle vara utan buggar.
Sen har kanske vissa mer otur med buggar än andra, men det känns som om det ibland klagas för klagandets skull.


signatur

Så Länge min chef låtsas att jag har hög lön, låtsas jag att jag har mycket att göra

Medlem

jaha, så var de visst en försening. de släpps imorgon i stället.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Jonny:

Shogun war okej. Medieval var höjdpunkten i serien. Rome var spelbart men knappt. Medieval 2 borde aldrig sett dagens ljus, totalt ospelbart. Beställde Empire men skickade tillbaks det när det kom, efter att jag läst att det inte ens var ett spel utan en massa gubbar som okontrollerat sprang omkring.
Det märkligaste är att det får så bra betyg av media. Dom måste bjuda på flotta releaseparty!?
Lägg ner Total War serien nu. Det börjar bli mer än pinsamt!

holy shit. mer trångsynt person får man ju leta efter.

som den andra killen sa så kanske du ska prova spelet först? men om du tyckte att medieval 2 va helt ospelbart så skulle du förmodligen slå sönder din burk efter ett custom battle i empire...:P

Medlem

Bra spel, men tråkigt nog behövs det patchas ordentligt. Det är inte roligt att behöva göra en quicksave varje gång man ska slå ihop två decimerade enheter av rädsla för att det ska hänga sig. Synnerligen irriterande om det händer efter en synnerligen tuff strid. Vore trevligt med några fler unika enheter också, men det är sekundärt... se till att man kan spela utan rädsla för konstanta kraschar så är jag nöjd.

12
Skriv svar