Långa inblickar i Mafia II

Robot
Medlem
Långa inblickar i Mafia II

Ser helt fantastiskt ut!


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Medlem

Jävligt snyggt men just karaktärerna i GTA IV känns mer levande, även bilfysiken känns skum och arcadig i Mafia II.
När han gasade var han uppe i 100 KM/H på 3 sekunder såg det ut som, och det störde mig, speciellt med de gamla "skumpiga" 30-tals kärrorna...

Vet inte om det var filmen som var lite efter med ljudet, för när karaktärerna pratade så var munnarna som om de fått tandläkarbedövning allihopa och satt lock-tite på läpparna. :/ Jag börjar bli orolig och känner att Mafia I var så mkt bättre. Men vi fårla se.

Medlem

Tråkigt att man har tagit bort farthållare, hastighetsmätare och bensinmätare från bilarna. :/

Inaktiv

ser bra ut .hoppas inte bilkörningen blir lika dålig som saints row 2 till pc för det här vill jag ha till pc. annars kan de bli hur bra som helst


signatur

ToMZoN

Medlem

Meen.. blir mer och mer besviken på spelet. Jag hoppas att dom gör en DNF o gör om allting igen, för det där var ju skamligt :/

Medlem

Tänk på att detta inte är klart ännu, det är bara en förtitt.

"Tråkigt att man har tagit bort farthållare, hastighetsmätare och bensinmätare från bilarna. :/"

Är du säker på att de har tagit bort det eller är det något du bara tror? Jag har för mig att de skulle ha kvar det, för det är en viktig del till att hålla speltiteln Mafia levande.

I övrigt, väldigt imponerad. Ska bli kul att prova.

Medlem

vet att det kanske bara är beta etc, men tror att största besvikelsen är bilarna, fysiken och handlingen kring dem, och själklart kameran som är sten låst bakom bilen, hoppas verkligen att man har lite bättre kamera alternativ (föredrar då kameran släpar efter lite i svängarna.

Medlem

tror jag är lite för mycket av en fanboy, det här ska köpas!

Medlem

Ang farthållare och kameravinkel, är det inte så att det är en NPC som kör bilen och att det är killen som hänger ut genom fönstret som är själva spelaren? Därav ingen farthållare och därav kameravinkeln.

Medlem
Skrivet av MB?:

vet att det kanske bara är beta etc, men tror att största besvikelsen är bilarna, fysiken och handlingen kring dem, och själklart kameran som är sten låst bakom bilen, hoppas verkligen att man har lite bättre kamera alternativ (föredrar då kameran släpar efter lite i svängarna.

Ja, jag tycker själv att kameran är det största problemet, faktist. Handlingen kanske ser hemsk ut eftersom kameran är låst på det viset.
Och så verkar det som om bilen har alldeles för hög acceleration.

Medlem

Ser sjukt bra ut.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hoppas det börjar närma sig nu...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Kul att magasinet stack ut ur pistolen efter att han laddat den.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Saints Row 2 + bilkörning= SKÄMT.

Medlem

Bilkörningen såg ju ut att suga hårt, både kameran och fysikmotorn var helt utan känsla. Hoppas att det blir ändring på det tills release.

Medlem

Jag är inte övertygad längre. Mafia II har konkurrenter den här gången. Bilkörningen, karaktärsanimationerna, rörelsemönster för fordon och AI generellt, fartkänsla... Näe... Det saknas lite för mycket för att detta ska bli riktigt bra.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Jag är imponerad av grafiken.

Men jag blev själv förvånad att jag efter en minut i varje film snabbspolade för att jag blev uttråkad. Bad sign.

Spelglädjen?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Kul att magasinet stack ut ur pistolen efter att han laddat den.

lyssnade du inte på vad han sa? han sa ju att han hade ett "modyfied clip" till colt 1911

För övrigt tycker jag att det ser skitbra ut och går i ettans fotspår


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Deathwisher:

Kul att magasinet stack ut ur pistolen efter att han laddat den.

lyssnade du inte på vad han sa? han sa ju att han hade ett "modyfied clip" till colt 1911

För övrigt tycker jag att det ser skitbra ut och går i ettans fotspår

Men förlåt då. Även solen har fläckar.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Deathwisher:

Kul att magasinet stack ut ur pistolen efter att han laddat den.

lyssnade du inte på vad han sa? han sa ju att han hade ett "modyfied clip" till colt 1911

För övrigt tycker jag att det ser skitbra ut och går i ettans fotspår

Dock så är det omöjligt att det magasinet skulle rymma 23 patroner. Men skitbra såg det ut!

Medlem

Grafiken och röst skådespelarna är bra men gameplay verkar vara segt och dåligt. Spelet känns arkadigt och jag tycker att dom ska ha fokuserat på att göra spelet ännu mer verkligt än första spelet istället för mindre som dom gör nu.

Personligen gillar jag verkliga spel och tycker att dom tillhör dom bästa spelen.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Tyckte spelet såg roligt ut och jag tyckte tillochmed att det hade bättre grafik än GTA IV. Kanske bilarna rörde sig lite segt men jag tyckte inte det gjorde något. Givet köp för min del iaf

Medlem

Förstår inte vad folk klagar på. Visst, fordonen accelererade lite fort men själva fysiken och styrkänslan (av det man kunde se) såg absolut inte dåligt ut. Påminde om känslan från första spelet. Är det så svårt att förstå att det är en helt annan grej att styra ett fordon från 30- eller 50-talet jämfört med något modernare (a la GTA)?

Det är inte samma tempo som i GTA, och det ska det inte vara heller. Var samma gnäll från folk när ettan släpptes. Själv är jag inte orolig för fem öre. Att tvåan ska slå ettan har jag inga förhoppningar om då ettan verkligen var ett "one-of-a-kind", men att det ska kunna stå sig upp mot utmanarna som finns nu har jag absolut inga tvivel om.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Needs moar gore.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Ser riktigt bra ut, bara de inte behöver rusha utvecklingen kommer det bli riktigt bra det här.

Medlem

Dom borde använda euphoria engine som i GTA4.
Skulle ha varit mycket bättre känsla i bilarna. Sen ser spelet inte lika snyggt ut som på bilderna. Dock är det väl inte PC versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gief me.


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

Detta blir ett klart Köp:D


signatur

360 fanboys, just Shut The Fuck Up and enjoy Xbox 3FixMe!

12
Skriv svar