Långa inblickar i Mafia II

Medlem

Skulle vilja påpeka att ungefär halvvägs igenom sista filmen så träffar spelaren hörnet på ett piano vid den där glaskubsväggen i höghuset med någon kula från sin tommy gun, varpå PIANOT VÄLTER. Typ som att välta en go-cart med en luftpistol.

Oops, de glömde att peta i en fysikmotor.

Medlem

De jag är mest besviken på är faktumet att det är regenerande HP :/. Gillade Mafia 1 för att det faktiskt var lite svårt.

Inaktiv

Snygga filmer.

Gameplayet såg förjävligt ut.

Medlem

Förra filmen som släpptes gjorde mig besviken, men detta lugnade mina nerver lite. Blir att läsa lite recensioner innan definitivt köp iaf.

KoP
Medlem
Skrivet av MB?:

vet att det kanske bara är beta etc, men tror att största besvikelsen är bilarna, fysiken och handlingen kring dem, och själklart kameran som är sten låst bakom bilen, hoppas verkligen att man har lite bättre kamera alternativ (föredrar då kameran släpar efter lite i svängarna.

Lär ju gå att rotera kameran med thumbsticken på konsol (och musen på pc). Vilket jag själv alltid använder samtidigt eller innan man svänger så man ser var man hamnar.

Mafia II blir hursomhelst ett köp, gillade aldrig 1'an speciellt mycket. Så man får väl se vad man tycker om detta.

Äsch ser ut att bli fjantigt. Inget för en hardcore gamer som jag.:down:


signatur
Medlem

fyfan vad snyggt det är, man kommer nästan i byxan av att titta på det!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Hnnnngh, håller med -=anders=-; bilarnas fysik och uppträdande såg riktigt skumt ut. I övrigt verkar det som ett riktigt mysigt spel, och jag hoppas på en demo!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser ut att spelas på konsol på filmerna. Med tanke på det lite "hackiga" aimandet. Kommer nog bli underbart till PC! UNDERBART!

Medlem

Vad alla verkar klaga
själv fick jag bånge av trailern, längtar!

Medlem

ser fram emot Mafia II jag har spelat ettan i 10 min hos en polare. Men 2:an blir nog skön. Har letat efter ett till Free room spel som GTA:p

Medlem

Ja tack! Det blir till att lägga undan en liten slant av lönen, ser jag!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Jävligt snyggt men just karaktärerna i GTA IV känns mer levande, även bilfysiken känns skum och arcadig i Mafia II.
När han gasade var han uppe i 100 KM/H på 3 sekunder såg det ut som, och det störde mig, speciellt med de gamla "skumpiga" 30-tals kärrorna...

Du efterlyser alltså bilarna från första spelet? Som knappt orkade köra upp för backar? Nej, de kan stanna på liseberg med resten av farfarsbilarna.

Skrivet av Loading:

Meen.. blir mer och mer besviken på spelet. Jag hoppas att dom gör en DNF o gör om allting igen, för det där var ju skamligt :/

Det där får du förklara, vad var skamligt och varför?

Skrivet av GREY_task:

Saints Row 2 + bilkörning= SKÄMT.

Tack, tack, du såg att detta inte handlar om det spelet, va?

Skrivet av mini-mus:

Jag är inte övertygad längre. Mafia II har konkurrenter den här gången. Bilkörningen, karaktärsanimationerna, rörelsemönster för fordon och AI generellt, fartkänsla... Näe... Det saknas lite för mycket för att detta ska bli riktigt bra.

Haha... vad rekommenderar du istället för detta ursla spel?

Skrivet av Hardboiled15:

Grafiken och röst skådespelarna är bra men gameplay verkar vara segt och dåligt. Spelet känns arkadigt och jag tycker att dom ska ha fokuserat på att göra spelet ännu mer verkligt än första spelet istället för mindre som dom gör nu.

Personligen gillar jag verkliga spel och tycker att dom tillhör dom bästa spelen.

Verkligare? Du vill alltså dö av ett skott och aldrig spela spelet mer? Du vill blir förkyld och ligga i sängen i 48 timmar, du vill få höjd försäkringspremie om du krockar med bilen, betala hyra, äta nyttig mat, motionera...
Stäng av datorn, det är allt du behöver göra för uppleva verkligheten. (sätt dig inte framför tvn)

Skrivet av KatOne:

Skulle vilja påpeka att ungefär halvvägs igenom sista filmen så träffar spelaren hörnet på ett piano vid den där glaskubsväggen i höghuset med någon kula från sin tommy gun, varpå PIANOT VÄLTER. Typ som att välta en go-cart med en luftpistol.

Oops, de glömde att peta i en fysikmotor.

Reagerade på det också... fick flashbacks till Fallout 3 där man kan skicka ut en kundvagn i rymden bara genom att gå på den... Jag misstänker dock att hela den scenen var till för att visa fysiken... det var lite väl mycket pangade bredvid gubbarna...

Skrivet av Juki:

De jag är mest besviken på är faktumet att det är regenerande HP :/. Gillade Mafia 1 för att det faktiskt var lite svårt.

Mycket av det som var svårt i ettan var för att spelet var... skumt. Som när man skulle köra ifatt bilen som gick dubbelt så fort som din, det var kul. Första 23 försöken.

Nästan läge att dela ut ost... (ok, den är långsökt, ni 12 som fattar, godonya)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Nästan läge att dela ut ost... (ok, den är långsökt, ni 12 som fattar, godonya)

det blir en flaska rött till antar jag?;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av MB?:

vet att det kanske bara är beta etc, men tror att största besvikelsen är bilarna, fysiken och handlingen kring dem, och själklart kameran som är sten låst bakom bilen, hoppas verkligen att man har lite bättre kamera alternativ (föredrar då kameran släpar efter lite i svängarna.

Det är väldigt mycket tycke och smak vad gäller kameran. Man vänjer sig. I början när jag körde GTA IV så var jag nära att lägga ner pga att kameran var så seg hela tiden efter bilen. Jag tyckte det var helt ostyrbart. Nu trycker jag som en galning på titta-bakåt-knappen istället så rättar kameran till sig när den hoppar tillbaka igen. Som sagt, tycke och smak. Själv föredrar jag när kameran är fast 100 ggr om.

Vad gäller sladdförmågan som handlar det nog mest om bilarnas sämre motorer. Så var det ju i ettan med. Men lite finetuning sker nog också för att få in lite mer körglädje.

I övrigt älskar jag det jag fått se hittills. Auto-heal är kass, skjutandet lite väl arkadigt, men i övrigt får jag Mafia I vibbar direkt. Stämningen och känslan sitter där, och det är det viktigaste av allt.

Medlem

Snyggt på avstånd, dock lågupplösta texturer. Snygga animationer. Mafia är ett av de bästa spelen jag lirat så det kan nog bli bra.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Jh
Medlem

givet köp..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Precis som ettan så lär jag absorberas totalt av tvåan, kommer bli sjuuukt braaaa. Dock till PC, grips fan av panik när jag tänker tanken på att lira den här typen av spel med joy eller pad.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser riktigt nice ut, dock lite väl stelt när bilarna svänger. Men det hinner de säkert fixa till innan Release! Tycker det påminner MYCKET om GTA 4 grafikmässigt och hur staden ser ut. Och det är en positiv sak


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Även om spelet kanske har halv taskig fysik och div annat är jag tvungen att spela igenom de minst 2 gånger enbart för att få uppleva storyn! 1an hade ju inte heller super fysik i varken körning eller när man skulle panga men storyn vägde så sjukt tungt att det utan tvekan är de absolut bästa jag spelat i alla genrer!

Dock om storyn skulle va halv taskig nu tror jag tyvärr inte de här blir något bra, iaf inte från början! Kanske efter ett par patchar när communityn fått säga sitt.

Det verkar vara njedrans kul!

Medlem

Fräckt. Staden ser levande ut. Hoppas resten blir lika bra.

Medlem
Skrivet av Frazz:

Även om spelet kanske har halv taskig fysik och div annat är jag tvungen att spela igenom de minst 2 gånger enbart för att få uppleva storyn! 1an hade ju inte heller super fysik i varken körning eller när man skulle panga men storyn vägde så sjukt tungt att det utan tvekan är de absolut bästa jag spelat i alla genrer!

Dock om storyn skulle va halv taskig nu tror jag tyvärr inte de här blir något bra, iaf inte från början! Kanske efter ett par patchar när communityn fått säga sitt.

Du behöver nog inte vara orolig. De har ju mer eller mindre jobbat på storyn sen 2001. Den blir nog minst lika bra som ettans.

Medlem

+Bra grafik, Sköna karaktärer så långt, Tommygunen låter som den ska!.

-Bilfysiken ser ut att ha tagits direkt ur spelet Taxi.

12
Skriv svar