Speltidning behöver material!!

Inaktiv
Speltidning behöver material!!

Hej!
Jag och min kompis Simon håller på med vårt kandidatarbete på Medieteknik, på Blekinge Tekniska Högskola.
Vi ska formge en speltidning. Men för att kunna göra det behöver vi artiklar, krönikor och recensioner av spel (nya som gamla) mm. Men eftersom vårt fokus ligger på formgivningen och illustreringen behöver vi hjälp med själva skriveriet.
Så alla ni som sitter med stort skrivarlust och spelintresse får mycket gärna skriva en spalt eller ett par helsidor. Vi tar emot alla sorters texter. Artiklar, krönikor, recensioner och vad nu ni kan komma på för något.

Främst är vi intresserade av artiklar och krönikor om spel, spelbranchen och spelupplevelser. Det går före recensioner. Dessutom kommer varje nummer ha ett specifikt tema som alla artiklar/recensioner/whatever kommer att till viss mån följa.
Temat för vårt nästa nummer kommer att vara "Etik och moral i onlinevärlden". Så vi blir extra glada över texter som anknyter till temat.

Så har ni lust att skriva något åt oss gå in på www.sistabossen.se Där finns ett formulär för att skicka in texter.
Det går också aldeles ypperligt att maila texten till oss på redaktionen@sistabossen.se Glöm då inte att skriva under med namn, stad och email så vi kan ta kontakt med er om vi beslutar oss för att publicera er text.

Vi har också ett sprillans nytt forum! Just nu är det ganska trist eftersom det bara är vi två + en två tre kompisar till oss, men vi vill ha fler folk för en bättre diskussion!

Tack på förhand. Oskar och Simon

Medlem

Vore bättre om sidan fungerade.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Bara en punk för mycket i URL:en. Ta bort den så fungerar det.

[http://www.sistabossen.se]

Medlem

Skulle gärna skriva något, ge mig bara något att skriva om så gör ajg det åt er


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Greger: Skriv om varför folk tycker det är roligt att jävlas med varandra så fort man blir lite anonym.

eller en guide till hur man slipper bli gankad i world of warcraft hela tiden.

eller varför du tycker att det var bättre förr.

Är det inte roligare om du kommer på något DU vill skriva om och skickar det till oss sen?

Inaktiv

Första numret finns uppe på hemsidan nu

Medlem

Vilken jobbig layout.

Inaktiv
Medlem

Snyggt gjort och bra jobbat! Hoppas på ett nytt nummer snarast


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Blev possitivt överaskad. bra jobbat

Medlem

Snyggt

Släng i några sidor reklam och börja dela ut i centrala gbg/sthlm/malmö a la Metro & .se.

Medlem

Jag är mycket imponerad av layouten måste jag säga! Det här bådar verkligen gott inför framtiden. Numret känns både stilrent och seriöst.

Vad använder ni för layoutprogram? InDesign?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag läste inte men den såg riktigt nice ut och på bussen, lunchen eller liknande hade jag lätt läst ett ex om den delats ut som gratistidning...

Kul koncept som jag tror kan fungera bra är om ni behåller tanken att läsarna skriver stor del av innehållet - förhoppningsvis kommer man ifrån förutsägbara slutsatser och resultat och snubbar över intressanta tankar och resonemang.

Layouten var grym och illustrationerna var kickass.

Kudos.

(Jag hann dock inte läsa...)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Soda: Vi försöker. Det är inte så himla lätt att få tag i annonsörer som det låter. Särskillt när man är två pers på redaktionen. Vi har mailat/ringt massa företag och ställen och har fått svar från typ 5.

Khlf: Ja, det är InDesign och Illustrator.

Castor: Jo, vi hoppas på det. Fast vi trodde att intresset för att skicka in texter skulle vara större än vad det har varit.

Tack för beröm, vi blir jätteglada.

Medlem
Skrivet av Ozzman:

Castor: Jo, vi hoppas på det. Fast vi trodde att intresset för att skicka in texter skulle vara större än vad det har varit.

Det kommer att vara skillnad på nu och sedan - Folk tvekar nog att göra en insats eftersom det verkade ganska osäkert att ni skulle göra något med det man framställt... Om man vet att folk kommer läsa det man skriver kommer det bli annorlunda.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hmm, kommer ihåg att jag tänkte skriva en text, men glömde bort det ^_^ Får väl pilla ihop något. Är det något som är skrivet av FZare btw? :>


signatur

Videomupp

Inaktiv

Så nu finns äntligen nummer 2 av Sista Bossen uppe på vår hemsida. http://www.sistabossen.se

Gå gärna in och läs och säg vad ni tycker!

Medlem

Grym sida, gjord på HTML och CSS?

Jag kan skriva någon recension om ni vill, men vilket spel?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Nix. den är gjort i php.
Välj själv. Du får skriva precis vad du vill.

Fast vi vet inte när nästa nummer kan tänkas komma upp på nätet. Tidningen är ju ett studentprojekt och projekttiden är slut och vi tar examen snart. Men vi tänkte nog fortsätta med den på internet i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ozzman:

Nix. den är gjort i php.
Välj själv. Du får skriva precis vad du vill.

Fast vi vet inte när nästa nummer kan tänkas komma upp på nätet. Tidningen är ju ett studentprojekt och projekttiden är slut och vi tar examen snart. Men vi tänkte nog fortsätta med den på internet i alla fall.

Jaha okej


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har alltid velat bli recensent på FZ, men eftersom man måste vara minst 18 så är det ju inte lämpligt. Skriver gärna åt er dock!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

1
Skriv svar